Part 24 ~ Checkmate
~Ku tahan2 bara di hati yg semakin marak menyala-nyala. Hiba yg slama ini dipendam kini btukar mjadi dendam.~
*
Oleh kerana stress belum mdpt jwpn, Sharon sulut lg sbatang rokok. Entah sdh hbis brp batang dia bakar. Jase dan Boldevan hanya memandang Sharon. Mgkin tkejut dgn perubahannya atau mgkin jg tidak.
'Siapa di antara mereka yg buat pkara tu?!' teriaknya d dalam hati.
'Evan..? Sbb sy tdk suka dia? Jase? Sbb sy kasi putus? Atau Eva? Sbb cemburu? Ah....Sharon apa patut ko buat skg?' soalan2 itu menerjah masuk ke dlm fikirannya. Sdg dia leka bfikir, Jase tiba2 bsuara.
"Sha...ko masih fikir sy yg buat pkara tukah? Ko gf sy, Sha..biarpun ko kasi putus, sy tdk akan buat bgtu thdp ko Sha.." Suara Jase lemah.
'Mgkin bkn Jase yg buat pkra tu...Ah! Jgn tpengaruh!' fikir Sharon.
"Kalau sy jahat...sdh lama sy buat Sha..percayala cakap sy..." kata Jase lg. Sharon tgk Boldevan yg hanya mdiamkn diri dr td. Sharon tertanya2 apa yg sdg Boldevan fikirkan.
'Mgkinkah dia?' bisik hati Sharon. Sharon tdk peduli siapa yg salah skg. Bkobar2 rasa benci dlm hatinya.
'Lelaki sama saja!' fikirnya. Rokok yg dipegang td dilepaskan ke tanah lalu dipijak-pijak menggunakan kasut.
Sharon dekati Boldevan lalu menumbuk kuat perut lelaki itu.
"Argh!" erang Boldevan.
"Sy tau ko yg buat! Sblm ni ko tdk pernah dtg rumah sy, tp tiba2 ko dtg! Apa niat ko sbnr Evan?! Knpa ko buat pkra tu?!"
"Sha...apa ko cakap ni?!" teriak Boldevan.
"Baik ko mengaku ko yg buat!!" jerit Sharon.
Dia sdh hilang sabar. Dia tdk peduli lg kalau dua2 lelaki tu mati. Dia benci sgt benci dgn apa yg tlh blaku dlm hidupnya. Kecewa, sakit, geram, marah semuanya dilepaskan kpd lelaki tu.
Dush! Dush! [Sharon tumbuk lg hidung, mulut, pipi Boldevan]
"Mengaku!!!" Jeritnya lg.
Boldevan tdk bsuara. Melihat keadaan Boldevan yg sdh teruk dibelasah sharon tu, mbuatkan Jase bsuara.
"Sha! Bhenti! Sha! Stop it! Sha!
"ARGHHHHH!!!" teriak Sharon. Sinar matanya menyala-nyala membuakkan kemarahan seperti dirasuk setan.
PANG!!
1 tembakan dilepaskan dan hampir tkena bahu Jase. Buntang biji mata Jase kerana terkejut mlihat tindakan gila Sharon itu.
"Ko mau apa lg ha?! Ko mau mengaku ko yg buat?!" jerit sharon pula. Dia hampiri Jase pula.
"Cakapla! Cakap!!" Jeritnya lg sambil mengacukan pistol di kepala Jase.
"Ok! Kalau ko mau bunuh sy...ok kasi mati sy skg!! Buatla!!!" bls Jase.
"Arghh!" jerit Sharon lalu pusing ke blkg. Dia bercekak pinggang. Turun naik nafasnya menahan kemarahan.
"Hoi Boldevan! Kenapa diam?!! Baik ko mengaku sajala! Ssh sgtka mau mengaku! Kalau ko sdh buat cakap sajala!" kata Jase.
📲 [Ringing : Camie]
'Knpa lg Camie call ni?' bisik hati Sharon.
Sharon : Apa lagi Camie?📞
Camie : Jase....dia...... Hello... Sha....? Sha? 📞
Sharon : Camie, hello.. sy tdk dgr...📞
Camie : Boldevan..........Sha?....hello..📞
Oleh kerana line kurang ok di dlm rumah itu, Sharon cuba cari line di luar pula.
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Mystery / ThrillerMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.