Part 15 ~ Suka
Kebetulan hari itu Sharon hendak pulangkan buku yg dipinjamnya di library. Jd, dia terus jumpa Boldevan di library selepas waktu sekolah.
Sharon membelek2 buku yg ada di rak library tu sbb dia mau pinjam buku novel baru.
"Hai Sharon.." Sapa Evan. Dia muncul tiba2 di sbelah Sharon.
"Hai Evan...erm..kenapa mau jumpa sy Evan?" Tanya Sharon dgn selamba sambil tgk2 buku di rak.
"Sharon...sy mau minta maaf psl hari tu."
"Yg mana? Psl c Jase ada perempuan lain tu?" Soal Sharon. Dia tgk Boldevan. Boldevan angguk.
"Ya...sori k.."
"Sdhla Evan..sy malas fikir psl tu." ujar Sharon, dia mgeluh. Dia bgerak pergi meja. Beberapa buah buku di tgnnya diletakkan atas meja. Dia tarik bangku dan duduk di situ. Boldevan duduk sblh Sharon.
"Knpa Sharon? Mcm ada mslh saja ni? Muka pun nampak tdk bmaya saja.." kata Boldevan.
"Tiada apa2la Evan.." kata Sharon cuba myembunyikan perasaannya.
"Mana Jase?" soal Boldevan.
"Erm...sy tdk tau Evan.." Jwb Sharon. Dia tdk mau mengulas lebih lanjut psl Jase.
Sejak pgaduhan hari tu, Jase langsung tdk pedulikannya lg. Dia rasa mgkin hbgn antara dia dan Jase sdh tdk dpt diselamatkan lg. Sharon dan Jase diam seketika.
"Sharon..sy mau cakap sesuatu.." kata Boldevan, bsuara. Dia cuba perlahankan volume suaranya agar tdk mengganggu org lain yg ada di situ.
"Apa tu?"
"Sy rasa sy suka ko Sharon.." kata Boldevan pula. Sharon tgk muka Boldevan dgn perasaan tkejut.
'Apa yg si Evan cakap ni? Suka sy? Apa mksd dia?' bisik hati Sharon.
Sharon tdk cakap apa2. Dia tdk sangka Boldevan boleh suka kpdnya. Dia langsung tiada perasaan pd Boldevan.
"Ko bguraukan?" Tanya Sharon.
"Serius Sharon.."
"Sori Evan...sy tiada mood cakap psl ni..sy mau balik." Kata Sharon. Dia rasa mslh yg di hadapi sdh cukup berat. Dia tdk mau tambah beban lain pula.
Buku2 yg ingin dipinjam dibawa ke kaunter peminjaman. Boldevan ikut Sharon. Selepas buku itu direkodkan oleh pengawas btugas, Sharon keluar dr library diikuti oleh Boldevan. Sharon mlangkah dgn laju cuba mninggalkan Boldevan.
"Sharon..dgr dulu!" jerit Boldevan. Dia kejar Sharon. Sharon tdk mengendahkannya.
"Sharon..kalau c Jase tdk pedulikan ko lg, terimala sy Sharon.." kata Boldevan bila dia berada d sebelah Sharon.
"Apa yg ko merepek ni Boldevan?"
"Sy suka ko Sharon sejak pertama kali sy nampak ko.." kata Boldevan lg.
Tiba2 Sharon nampak Jase tdk jauh dr tempat mereka bdua. Jase sdg memerhatikan mereka. Muka dia serius.
'Knpa dia d sini? Mesti dia sdh salah faham...' fikir Sharon.
"Jase!" Jerit Sharon. Dia blari mdapatkan Jase bila Jase mula bpaling darinya.
"Jase tggu!" Teriak Sharon lg. Langkah Jase semakin laju. Sharon lari sekuat hati supaya dpt kejar Jase.
BUKK!!
Sharon tsandung. Buku2 tlepas dr tangannya.
"Sharon!!!" Teriak Boldevan. Jase pusing ke arah Sharon bila dia dgr teriakan Boldevan.
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Mystery / ThrillerMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.