Part 26 ~ Sama-sama Berdendam

197 17 0
                                    

Part 26 ~ Sama-sama Berdendam

~Dendam kesumat yg berlipat-lipat sdh kian memuncak hingga tdk sanggup ditahan lagi. Darah yg tumpah harus dibayar dengan darah. Nyawa harus dibayar dgn darah.~

*

"Apa sbnrnya you mau cakap dgn I td ptg...masa you call I tp tputus...kalau bkn you yg call polis...mesti you tau sesuatu ttg Jase dan Evan...dr siapa?" duga Sharon. Bulat mata Camie tgk Sharon.

"Er..emm...."

"Camie!" jerit Sharon.

"Ok. Eva! Si Eva!" kata Camie. Kerana tkejut, Camie tlepas cakap nama Eva.

"Kenapa dgn Eva?!"

"Er....sdhla Sha...benda sdh selesai pun..."

"Bgtau sy Camie!"

"Ok...ok...rileksla...you ni tau mrh jala..." kata Camie.

"Knpa dgn Eva..mcm mana you kenal Eva?"

"Kan you suruh I cari dia...lupa sdh? Jd I surula org I cari dia sblm ni...dan baru td pagi I dpt Info lg psl Eva.."

"Ok!..pastu...cptla crta Camie..!"

"Hmm...Org I cakap...Eva sllu bjumpa dgn Evan sblm ni..dorg mcm bgaduh.."

'Eva dan Evan? Sejak bila dorg jd geng?' fikir Sharon.

"Mksdnya...dorg ada hbgn?" tanya Sharon.

"Hmmm...Entahla..yg tu tdk pasti. Td I call tu, I mau cakap..I rasa Jase tdk salah, tp Evan yg salah..hmm..." jelas Camie.

"Hah? Mksd you skg Evan dan Eva sembunyikan sesuatu?"

"I tdk pasti lg Sha..I rasa pelik saja. Kenapa dorg bjumpa dan bgaduh? Apa hbgn dorg...? Dorg mmg rapatka dlu?"

'Mmg tdk rapat...tp sejak bila jd rapat?' fikir Sharon lg.

"You know what Camie..I rasa Eva dan Evan ada sembunyikan sesuatu dr I..."

"Mksd you dorg bsubahat?! Ish bingungnya.....! Kalau btul dorg bsubahat...jd mknanya bkn Evan sajala yg tau crta tu..." kata Camie.

"I pun bingung sbnrnya Camie.....kalau dorg bsubahat..apa motif Eva buat laporan polis dlu? Kalau I hlg..konfemla dia happy sbb ble dpt Jase! Utk apa dia cari I lg." bls Sharon.

'Sejak keluar pigi library dlu dgn Eva dan Evan, Sy dan Jase mula ada masalah..Jase cemburu dgn Evan, Eva keluar dgn Jase..Jase di rumah Eva, Evan bawa sy pigi rumah Eva...Evan dtg rumah..Evan cakap bkn2 psl Jase...dorg sdh rancang?' fikir Sharon.

"Camie...I rasa ada sesuatula antara dorg...sy kena cari Eva skg! Sy kena cari tau! I tdk puas hati Camie! Kalau Eva tlibat dlm hal ni..siapla dia!" kata Sharon.

"Sha...biarla polis buat kerja dorg Sha...bahaya..siapa tau Eva sdh sdia di sna mau bunuh ko...!" bls Camie.

"Kalau ko takut..ko tdk payah ikut...kalau tggu polis tdk tau bila akan selesai." Jwb Sharon. Dia sdh mau mlangkah keluar dr rumah.

"Ok..I ikut....I tau di mana dia tggl..." Jwb Camie.

Malam itu jg Sharon dan Camie pergi ke rumah Eva utk mcari jwpn. Stelah 60 minit meredah mlm akhirnya, mereka pun sampaila di rumah Eva.

"Dia tggl sdrika d sni?" soal Camie. Camie seakan tdk percaya jika rumah sbesar itu dihuni oleh seorg wanita saja.

"You tanya I..mcmla I tau sgt psl dia ni lg..sot!you sdri cakap td, dia tggl sdri d sni..hmmmm...kalau 1thn yg lalu I tau dia tggl sni..sdh lama I pigi sini.."

The Vengeance Of Sharon V (Completed)Where stories live. Discover now