Part 19 ~ Tragedi Hitam
"Mamy..nah mkn bubur ayam.." kata Sharon kpd anty Misah yg sdg bbaring dlm bilik. Mlm tu dia masak bubur ayam utk anty Misah. Dia letak makanan dan minuman tu di ats antai, tepi tilam anty Misah. Anty Misah bangun.
"Yon..bosan sdh mamy mkn bubur ni..." rungut anty Misah. Sbnrnya dia bgurau pd Sharon. Dia senyum melihat ank gadisnya yg sdh dewasa itu.
"Haha...lucula mamy ni..skrg saja mamy makan..nt baik sikit sdh..mamy mknla yg goreng2.." Blg Sharon.
"Mamy rasa mcmna hari ni?" tanya Sharon. Dia risau akan keadaan ksihatan mamynya. Tekanan darah anty Misah tlampau tggi.
"Okey sikitla drp kelmarin. Tp, kepala yg masih berat." Jwb anty Misah. Anty Misah renung ank gadisnya itu dalam2. Air mata mulai bgenang ditebing matanya.
"Knpa mamy tgk sy bgtu..? Mamy nangis?" Soal Sharon, khairanan mlihat pandangan anty Misah yg lain mcm tu.
"Yon...mcmnala kalau mamy tiada nt Yon..siapala yg jaga ko ni.." kata anty Misah tiba2. Blinang air mata anty Misah.
"Mamy...knp nangis ni? Knp cakap mcm tu? Jgnla ckp mcmtu..mamy sihat jg bah nt..." pujuk Sharon.
Dia cuba menahan perasaan sebak di dadanya. Dia tdk mau anty Misah mlihatnya menangis. Diamatinya raut wajah anty Misah yg sdh tua itu. Garis2 keriput di wajah, uban yg mulai memutih di kepala dan susuk tubuh yg sedikit kurus itu mgambarkan btapa wanita itu telah melalui pelbagai kpayahan hidup sbg seorg ibu yg mbesarkan dirinya. Tambahan pula, sejak dady Sharon mnggal, anty Misahla yg mgantikan suaminya utk myara khidupan mereka dua branak. Walaupun hidup tidak mewah, tp Sharon rasa bsyukur krna hidup mereka yg berkecukupan.
"Mamy sdh tua Yon..mcm tdk kuat sdh ni..sakit2 pun dtg pula..mcm manala mau kerja bgni..." ujar anty Misah dgn sedih. Sejak kematian dady Sharon, anty Misah byk bsedih sampai berat bdnnya susut dan mulai jatuh sakit.
"Jgn risau My.. Nt, kalau sy dpt kerja yg bgus, mamy tidak payah kerja lg. Sy yg sara hidup kita." kata Sharon cuba mnenangkan hati anty Misah. Sharon lap air mata yg mbasahi pipi anty Misah.
"Hrp2 mamy dpt tgk ko dpt kerja bgus Yon.." kata anty Misah.
"Mmgla dpt.." jwb Sharon.
"Mamy syg ko Yon..." kata anty Misah. Sayu saja suara anty Misah.
"Sy lg syg mamy..." kata Sharon. Sharon peluk anty Misah dgn erat.
Sharon temankan Anty Misah makan bubur sampai habis sambil mereka bbual2. Banyak yg mereka bualkan mlm itu.
"Mamy rehatla..." kata Sharon. Anty Misah angguk. Anty Misah baring semula.
Sharon angkat mangkuk dan gelas. Dia tutup pintu bilik anty Misah dan pergi ke dapur. Sedang dia leka mcuci mangkuk, tiba2 ada sesorg menekup mulut Sharon dr belakang menggunakan kain. Dia meronta2 tp bbrp saat kemudian pandangan Sharon gelap!
**
Sharon buka mata perlahan-lahan. Terasa pandangannya bpinar-pinar. Matanya dipejam celik bbrpa kali sblm penglihatannya yg kabur benar2 jelas. Kepalanya trasa pening dan berat. Bdnnya terasa lenguh2 seolah2 penat bkerja.
'Knpa sy pening ni?'
Dia lihat sekeliling, dia berada d dlm biliknya dan tbaring di atas tilam.
'Knpa sy dlm bilik? Bkn sy di dpurka td?' fikir Sharon.
Dia rasa tubuhnya sejuk semacam. Dia raba dada dan perutnya, tiada baju! Dia tkejut apabila melihat bdnnya tiada seurat benang. Telanjang!
'Hah!! Apa sdh jadi ni?!!! Knpa sy telanjang?' teriak Sharon dlm hati. Dia cuba bangun.
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Mystery / ThrillerMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.