Part 8 ~ Sam Cahil

220 13 0
                                    

Part 8 ~ Sam Cahil

•APARTMENT

Seperti biasa Sharon bangun pagi dan dia duduk d balkoni apartmentnya sambil menghisap rokok. Keindahan pemandangan d luar apartmennya tu membuatkan dia ttarik utk mengambil gambar dan dimuatnaik ke dlm akaun facebooknya dgn kapsyen yg bbunyi-

'Buena Vista😘'

Tidak lama kemudian, beberapa org 'like' dan komen gambar tersebut. Tp, Sharon tertarik dengan komen seseorg yg bnama Sam Cahil yg bbunyi-

'Nice view..mcm orgnya jg..harap boleh jumpa orgnya😋'

Sharon rasa ada sesuatu yg membuatnya berminat pd Sam Cahil tu. Dia mau sesuatu dr lelaki tu. Dia sdh lama tdk mendapatkan belaian dr seorg lelaki sejak bsama Jason tempoh hari. Tiba2 dia rasa ghairah bila melihat gambar profil Sam Cahil. Dia pun membalas komen tu-

'Anytime..😉'

Selepas habis mrokok d luar, Sharon masuk ke dalam dan dia baring2 di sofa pula. Bbrp minit kmudian, ada bunyi msj masuk dr fb messenger Sharon. Dia tgk msj dr Sam Cahil. Dia buka dan baca msj tu-

Sam: Hi..bila boleh jumpa?

Sharon: Mlm ni?

Sam: Ok...d mana?

Sharon: Hotel?

Lama Sharon tggu balasan dr Sam Cahil tu tp belum ada balasan.

'Takut kerr?' Bisik hati Sharon. Dia tsengih2 sendirian.

"Konfem takut gf atau bini ni..." Dia blg pula.

Dia btambah excited bila dia dapat rasakan yg Sam Cahil tu sdh bpunya dan inila peluangnya utk beraksi lg setelah lama dia mendiamkan diri.

"Amboi...layannn nampak.." Camie bsuara. Dia keluar dr bilik Sharon dgn muka yg baru bangun. Camie ikut Sharon blk ke apartmennya sbb dia sdh tlampau mabuk semalam.

"Layan apanya...?" Soal Sharon. Dia tdk tgk camie. Camie duduk di single seater sofa mghadap Sharon.

"Layan peminatla.." Jwb Camie.

"Yg ni bakal masuk jerat..." Kata Sharon pula. Camie jeling dan tdk bsuara. Sharon bangun tgk Camie.

"Camie...you boleh tolong I ka?" Sharon bsuara lg.

"Kalau dpt tolong I tolongla..what?" Bls Camie.

"I cari org bah ni..dr tahun lalu lg I cari tapi msh tdk jumpa...geram! Media sosial nipun tdk boleh harap lgsg..atau mgkin org ni tiada fb..so tolong cari org ni.." Ujar Sharon.

"Sbb I tau you byk kawan2kan..manatau dpt info dr dorg.." Sambung Sharon lg.

"Ok siapa?" Tanya Camie pendek. Dia ambil rokok sebatang dan dia hisap.

Sharon bgtau Camie nama orang yg dia suruh cari tu. Camie angguk2.

"Jgn lupa nama tu pula k..nanti I kasi gambar.." Tutur Sharon. Air muka dia tiba2 berubah bila sebut nama tu.

"Ok tdk lupala..tp knpa you mau cari org ni?" Tanya Camie.

"Ada sbbnya Camie...sy mau tau sesuatu dr mulut lelaki tu..sy mau jwpn..!" Ujar Sharon. Suaranya tiba2 kuat. Dia genggam penumbuknya. Sharon spt sdg memikirkan sesuatu.

'Kau belum kenal siapa sy!' Bentak hati Sharon.

"Apa sebabnya Sharon?" Tnya Camie dgn suara yg plahan bila dia tgk anak mata Sharon mencerlang hebat penuh dgn kebencian. Camie pdmkan api rokoknya d ashtray. Sharon diam.

"Sha?" tutur Camie, perlahan.

"Ko tidak payah taula!" Tempik Sharon dgn tiba2. Camie tkejut. Turun naik nafas Sharon. Penumbuknya masih tgenggam kemas.

The Vengeance Of Sharon V (Completed)Where stories live. Discover now