Part 20 ~ Beretta 9mm
Beberapa hari kemudian...
Satu persatu peluru dimasukkan ke dlm kelopak Beretta 92. Kelopak yg boleh memuatkan 15 peluru Parabellum dimasukkan kembali ke dalam pistol yg telah siap dicuci. Laras ditarik dan diacukan ke arah dinding. Sebelah matanya memicing seperti sdg fokus ke arah sasaran. Imej uncle Samuel, Jase, Eva, Ed dan Mr. James menari2 di dpn matanya. Jiwa perempuan berusia 23 tahun itu membuak berontak. Dia mendengus panjang. Dipejamkan matanya sekejap utk menenangkan hatinya. Tangannya diturunkan perlahan lalu dia mengunci kembali laras pistol.
'Hari ni ko akan tau siapa sy!' bisik hati Sharon.
"Miss...ini org yg ko mau tu!" kata seorg lelaki yg baru masuk ke dlm rumah usang tu. Sharon masukkan pistolnya di celahan pinggang belakang agar tidak dilihat oleh dua org lelaki tu. Hari tu, dia cuma memakai seluar bwarna hitam, singlet putih, jaket hitam dan kasut hitam. Rambutnya diikat tinggi.
"Taru dia di sni!" arah Sharon kepada dua lelaki tu. Dua lelaki tu campakkan bdn uncle Samuel ke tanah. Tangannya terikat di belakang. Rumah buruk itu hanya blantaikan tanah. Sgaja Sharon pilih rumah itu sbb jauh dr kwsn org ramai.
"Dia pengsan.." kata lelaki yg 1 lg.
"Ok tdk apa...kamu boleh pergi.." kata Sharon. Stelah dua lelaki tu beredar dr sana, Sharon mendekati uncle Samuel yg tertiarap tdk sedarkan diri. Dia duduk mcangkung. Dilihatnya wajah lelaki tua yg sdh tdk terurus itu. Wajahnya cengkung, lebam hitam mulai mlingkari matanya dan bdnnya sdh kurus. Sharon gerakkan bdn uncle Samuel.
"Hei...bangun..." Sharon bsuara.
Setelah bbrp kali bdn uncle Samuel digerakkan oleh Sharon, uncle Samuel perlahan-lahan mbuka kelopak matanya. Sharon bgn dan tarik sebuah kerusi lalu duduk d dpn uncle Samuel. Uncle Samuel berusaha bangun dan duduk serta cuba mengamati wajah Sharon. Mgkin penglihatannya masih kabur.
"Ko siapa?" tanya Uncle Samuel dgn suara yg lemah. Sharon tdk bsuara. Dia mau lelaki tu sdri yg mengecam mukanya. Setelah lama dia mrenung wajah Sharon, tiba2 wajahnya berubah jd takut. Dia undur ke blkg.
"Yon...? Ko ka ni Yon? Ko masih hidup?" tanya uncle Samuel, kurang pasti.
"Hahaha....! Ko igt jg akhirnyakan! Ya! Sy masih hidup!! Ko fikir sy sdh mati?? Hahaha.." kata Sharon dgn lantang.
"Apa ko mau Yon....?" tgagap2 suara uncle Samuel.
"Apa sy mau?! Ko lupa ko bhutang sama sy?!" Tanya Sharon dgn muka yg penuh kbencian.
"Hutang? Uncle hutang apa?"
"Hoi!! Pembunuh...ko lupa apa ko sdh buat sama mamy sy?!" tanya Sharon. Hatinya tiba2 pnas bila uncle Samuel spt bpura2 tdk igt. Dia bgn dan mundar-mandir dpn uncle Samuel.
"Yon...uncle minta maaf psl tu Yon..uncle tdk sengaja. Uncle tiada niat buat bgtu...uncle tdk sangka mamy ko ble jd bgtu......uncle minta maaf..." jelas uncle Samuel. Tpancar rasa kesal di wajahnya.
"Ko jgn menipula!! Ko mmg bniat utk bunuh kami mlm tu!"
"Betul Yon....uncle tiada niat buat bgtu. Malam tu uncle cuma perlukan duit utk byr hutang. Uncle cuba2 cari kalau2 ada duit peninggalan dr dady ko Yon..." belum habis ayat uncle Samuel, Sharon potong ayatnya.
"Ko tau kami ni tiada duit!! Knpa lg ko kacau kami!! Ko yg bhutang, knpa ko sshkan kami!!" kata Sharon dgn marah.
"Dgr dlu crta uncle Yon......." kata uncle Samuel. Sharon yg td bdiri, dia duduk semula d kerusi.
"Cakap apa ko mau cakap!! Sblm sy bunuh ko pula!!" kata Sharon.
"Masa tu uncle cari2 duit di almari, mamy ko tarik2 tgn uncle, uncle tolak mamy ko dan dia jatuh...mgkin kepala dia tkena tu bucu peti kayu..tp masa tu uncle igt dia masih hidup sbb uncle nampak mamy ko masih pegang kepala dia." terang uncle Samuel. Sharon spt mgingat sesuatu.
'Memang ada peti kayu yg besar dlm bilik mamy.' fikir Sharon.
"Arghhh!! Sy tdk mau tau lg..apa pun yg ko cakap skg, bkn dpt kasi hidup mamy sy lg!!" teriak Sharon.
"Yon...uncle minta maaf.." rayu uncle Samuel.
"Sialla ko punya maaf tu! Ko igt ko minta maaf skg, ko ble lari dr sy!! Sbb ko la sy kena jd pelacur!!! Ko fahamka!!!!!" Jerit Sharon. Sharon bgn.
Dush!
Sharon tendang perut lelaki tua tu shingga dia mgerang sakit.
"Yon jgn buat mcm ni...sakit..." rayu uncle Samuel.
"Ooo baru ko tau sakit!!! Ko tdk fikir hidup sy slama ni lg sakit!!" tempik Sharon lg.
"Uncle sdh minta maaf Yon....."
"Persetan ko punya maaf tu!!" kata Sharon.
"Ko ni manusia yg tdk tau bsyukur...ko fhmka?!! Apa jnis manusia ko ni?! Ko lbih teruk drp binatang!!!" sambung Sharon. Perasaan marahnya mengelegak kini. Tragedi hitam yg blaku dlm hidupnya, bmain2 di fikiran. Mau saja Sharon letupkan kepala uncle Samuel skg.
"Selepas ko dibawa oleh lelaki2 tu Yon..uncle urus mayat mamy ko dgn betul Yon. Mgkin itu saja cara uncle tebus dosa uncle kpd mamy ko......" kata lelaki tu dgn sedih.
"Diam!!! Tebus dosa kepala otak ko!! Ko sdh tau sy sdh kna bawa lelaki tu, ko tau sy kna kasi jd pelacur, knpa ko tdk kasi keluar sy dr tempat si James tu!!! Sbb ko takutkan!"
"Uncle sdh pernah pigi Yon...tp dorg tdk peduli rayuan uncle lg! Malah Uncle dipukul, ditendang...." jwb Uncle Samuel. Sharon mendengus kuat spt tdk bpuas hati akn jwpn itu.
"Sy lbih sggup jd pelacur drp jd mangsa bapa saudara sdri yg bhati binatang!!!" kata Sharon. Dia genggam penumbuknya. Uncle Samuel beranikan diri menatap mata ank buahnya itu. Tiba2 Sharon rasa jijik dgn lelaki tua tu.
"Apa ko cakap ni Yon?!" soal Uncle Samuel. Dahinya bkerut. Ptanyaan uncle Samuel tu, buat hati Sharon semakin pnas mbara. Dia hampiri uncle Samuel lalu mnumbuk kiri dan kanan pipi uncle Samuel btubi2. Dia lepaskan semau-maunya kpd lelaki tu sbb mghancurkan hidupnya.
"Yon....bhenti Yon.....uncle minta maaf...." rayu Uncle Samuel. Air mata uncle Samuel mulai mgalir di pipi yg sdh bdarah. Sharon bhenti. Dia bgn dan undur sdkit ke blkg.
"Manusia mcm ko tdk patut hidup sbb rogol ank buah sdri!!" kata Sharon lalu mgeluarkan pistol dr blkgnya. Di tariknya laras pistol itu dan dihalakan ke bdn Uncle Samuel.
"Jgn Yon!"
PANG!!!
"Arghhhhh!!!" erang uncle Samuel. Tembakan dilepaskan di paha kiri uncle Samuel. Darah merah mulai keluar mbasahi seluar uncle Samuel. Semakin kuat uncle Samuel mgerang sakit. Bdnnya rebah ke sebelah kanan.
"Apa ko rasa skg org tua?!! Sakit?!" tanya Sharon. Muka Sharon langsung tiada belas kasihan. Pistol masih dihalakan ke arah uncle Samuel. Bila2 masa saja Sharon tarik picu pistol tu.
"Yon...uncle..tdk pernah....rogol... ko Yon......." Kata uncle Samuel dgn suara yg tsekat2 krna mnahan sakit. Sekali lg Sharon tdk bpuas hati dgn jwpn itu. Tp, jauh d dlm kotak fikirannya sdg memikirkan kebenaran kata2 yg diucapkan oleh lelaki tu td.
"Uncle mgaku........hampir2 mrogol ko Yon.....sbb...uncle...mabuk.....tp, uncle berani bsumpah...uncle tdk pernah rogol ko....arghhhh..." kata uncle Samuel diiringi dgn erangan menahan kesakitan di pahanya.
'Betulka? Adaka uncle Samuel tdk bbohong?' fikir Sharon. Dia bingung.
"Ko takut matikan org tua...sbb tula...ko cakap bgtu..." ujar Sharon lg.
"Tidak.......Yon.........uncle sampai saja.....pintu rumah sdh tbuka.....uncle tdk nampak ko masa tu...........uncle masuk dlm bilik.....mamy ko saja........" terang uncle Samuel dgn suara yg putus2.
"Jangan tipu!!" jerit Sharon.
"Betul Yon....percayalah cakap uncle.."
Tidak lama kemudian, mata uncle Samuel tertutup rapat. Sharon kunci laras pistol.
"Uncle!" jerit Sharon lalu hampiri uncle Samuel.
***
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Mystery / ThrillerMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.