Part 16 ~ Putus
Petang itu, Sharon pun pergila ke stesen bas selepas habis waktu bkerja. Tp, tiba2 lengannya dipegang oleh seseorg.
"Boldevan?"
"Sharon, ikut sy sekarang. Kalau ko maukan jwpn psl Jase, ko kena ikut sy skrg." kata Boldevan. Boldevan tarik tgn Sharon pergi ke sebuah motor.
"Naik.." Arah Boldevan. Sharon menurut saja kata2 Boldevan. Dia tdk tau kenapa dia boleh ikut saja Boldevan tanpa bantahan. Sharon naik atas motor. Dia hairan dr mana Boldevan dpt motor itu tp dia tdk peduli lg. Dia cuma fikirkan ttg Jase. Dia tdk sabar dptkan jwpn itu.
"Kenapa kita di rumah Eva?" tanya Sharon sebaik saja mereka sampai di kwsn rumah Eva. Tidak jauh dr situ, Sharon nampak motor Jase.
'Knpa motor Jase ada di sini?' bisik hati Sharon. Mcm2 andaian yg bmain2 di fikirannya kini tp dia buang cepat2 andaian negatif tu slagi dia tdk nampak dpn mata.
"Ikut sy.." kata Boldevan. Dia lgsg tdk mjwb ptanyaan Sharon.
Sharon ikut Boldevan dr belakang. Pintu rumah Eva terbuka luas. Setelah sampai di muka pintu, alangkah terkejutnya Sharon bila melihat mulut Eva dan Jase bsatu. Lebih2 lg Eva hanya bkemban guna tuala. Eva dan Jase tkejut melihat Sharon di situ. Jase cepat2 leraikan Eva dr dia.
"Sha?" tutur Eva.
"Apa ni Jase, Eva?!" teriak Sharon. Air matanya kini bguguran.
"Sha...jgn salah fhm Sha!" kata Jase. Dia pegang tgn Sharon.
"Sampai hati ko Eva! Slama ni sy percaya ko..sy anggap ko kwn baik sy tp ko buat sy bgni!!" Jerit Sharon.
"Sha...jgn fikir bkn2 Sha!" kata Jase lg.
"Dasar perempuan murahan! Munafik! Ko pura2 baik dpn sy! Mulai hari ni kita putus kawan!" Teriak Sharon. Dia lari tgglkan mereka.
"Sha! Tunggu...!" Teriak Jase. Dia kejar Sharon. Dia tarik tgn Sharon.
"Apa lg ko mau?! Ko pigila sama si Eva tu! Ko tdk dpt bdn sy..ko pigi sama si Eva kan!! Pigila sama dia!!" Teriak Sharon skuat hatinya. Tangisan dia semakin kuat.
"Sha..dgr dulu cakap sy bah!"
"Sy tdk mau dgr apa2 lg dr ko! Sy sdh nampak! Aritu ko cakap psl buktikan? Semua sdh jelas skg! Sy sdh nmpk dpn mata sy sdri!!"
"Sha...semua tu slh faham bah...!"
"Patutla sejak akhir2 ni byk ko punya alasan! Rupanya ko sama c Eva berabis bekind* di rumah dia!!" teriak Sharon lg.
PAKK!!
Satu tamparan hinggap di pipi Sharon. Pipi Sharon jd merah. Sharon raba pipinya. Esakannya semakin kuat. Itu kali kedua dia ditampar oleh lelaki yg telah myakiti hatinya selepas uncle Samuel. Btambah2 benci dia pd Jase.
"Sha...sorry...Sha...sy tiada niat mau tampar ko...Sha...sorry.." Jase peluk Sharon. Sharon tolak bdn Jase.
"Ko sdh buat salah...ko tampar lg perempuan..apa jenis lelaki ko ni?!" kata Boldevan. Dia tolak bahu Jase.
"Ko diamla!! Sial! Ko punya pslla semua jd bgni!!" teriak Jase. Dia bls tolak bahu Boldevan.
"SUDAH!!" Jerit Sharon.
"Evan htr sy blk." kata Sharon dlm tangisannya. Boldevan blari ambil motor.
"Sha...sy minta maaf Sha...smua ni slh fhm sja..." Rayu Jase lg. Dia pgang tgn Sharon.
"Mulai saat ni...antara kita tiada apa2 lg! Kita PUTUS!" Kata Sharon. Sharon tarik tgnnya. Dia naik atas motor sbaik saja Boldevan tiba di sebelahnya. Mereka beredar dr situ.
"SHARONNN!!!"
Sharon bhenti kerja selepas sbulan dia bkerja di Lisa's Bakery. Dia tiada mood lg hendak kerja selepas dia putus dgn Jase. Tambahan pula, dia malu bila Jase sllu dtg mencarinya di tempat kerja. Bukan itu saja, hampir setiap hari Jase call2 dan mesej2, sampaikan btimbun missed calls dan mesej dr Jase. Sharon tukar nombor telefonnya krna rasa rimas dgn semua tu. Ada sekali Jase dtg di rumah, tp anty Misah yg jumpa Jase dan suruh Jase pulang.
Uncle Samuel pula sdh bbrp minggu tdk pulang ke rumah. Tp, dia tdk peduli lg ttg lelaki tua itu. Baginya, itu lbh baik drp org tua tu ada di rumah kerana dia rasa tdk selamat.
Dua hari lalu, anty Misah pengsan di tempat kerja. Setelah di bawa ke hospital, anty Misah disahkan mghidap pykit drh tinggi dan kencing manis. Dia dinasihatkan oleh doktor supaya brehat dan tdk boleh buat kerja berat. Oleh itu, anty Misah tlh mgambil cuti slama sminggu. Sharon rasa tertekan dgn masalah yg dtg btubi2 dlm hidupnya. Dia plg risau dgn ksihatan mamynya. Kalau anty Misah tiada, dia tiada tmpat bgantung lg.
Malam itu, anty Misah sdh tidur di dlm biliknya. Sharon masih belum tidur sbb dia tdk dpt tidur. Dia dgr ketukan di luar pintu rumah. Dia tgk jam sdh jam 10.30 mlm.
"Siapa?" tanya Sharon.
"Evan..."
Sharon buka pintu.
"Evan...knpa? Ada mslhka?" tanya Sharon dgn suara yg plahan. Dia takut anty Misah dgr.
"Sy mau jumpa ko saja Sha..boleh sy masuk?" soal Boldevan.
Sharon rasa ragu2 utk mbuka pagar rumah. Tp, entah knpa dia ambil jg kunci dan buka pagar rumah dgn plahan2. Boldevan masuk dan duduk di kerusi pjg. Sharon duduk di sebelah Boldevan. Sekali lg, Sharon tdk tau knpa dia duduk sebelah Boldevan. Dia perlukan teman utk mluah. Sejak dia dan Eva putus kawan, dia rasa sunyi. Dia perlukan seseorg.
"Ko ok sdh Sharon?" soal Boldevan.
"Ya ok sdh skit.." Jawab Sharon. Wlpun sbnrnya hatinya masih belum sembuh.
Mereka bdua diam. Lama. Tiba2 air mata Sharon mengalir di pipi.
"Sharon...knpa?" tanya Boldevan sbaik menyedari hal itu. Sharon geleng kepala.
Sharon tdk tau sama ada dia patut mceritakan masalah yg mlanda hidupnya kpd lelaki tu. Belum pun reda ketakutan dia pd uncle Samuel, dtg pula masalah lain yg sgt2 memukul jiwanya. Perkara yg baru berlaku antara dia, Jase dan Eva masih belum dpt dia lupakan. Dia sgt kecewa kpd kawan baiknya itu. Dia tdk sangka Eva mempunyai hati yg sbusuk itu.
"Sha..." Boldevan sapu air mata Sharon di pipi.
Mata mereka btentangan. Boldevan usap lembut pula bibir Sharon. Boldevan tdk tahan dgn godaan drp bibir Sharon yg merah itu. Perlahan2 dia hampiri bibir itu dan akhirnya bjaya jg bibirnya mdarat di bibir Sharon yg mungil tu. Sharon semakin tbuai dgn ciuman dr Boldevan itu. Langsung dia mbalas ciuman lembut dr Boldevan. Buat seketika dia lupa akan mslhnya. Dia lupa pd Jase.
'Jase?' bisik Sharon.
Lantas dia tarik bibirnya dr Boldevan. Dia tkejut dgn apa yg baru dia buat.
"Kenapa Sharon?" soal Boldevan.
"Sy minta maaf Jase..."
"Sharon...ni Evan...bkn Jase.." kata Boldevan. Dia hairan bila Sharon tiba2 sebut nama Jase.
"Oh..sorry Evan...sy rasa ko patut blk skg. Kita tdk patut buat bgni.." Kata Sharon.
"Okey...slmt mlm Sharon."
Sebaik saja, Boldevan keluar dr rumah, Sharon cepat2 tutup pagar dan pintu rumah. Dia rasa kesal kerana mbiarkan Boldevan mcium bibirnya sdgkan dia tiada apa2 hbgn dgn lelaki itu. Cepat2 dia pergi ke dapur dan cuci mulutnya.
Malam itu dia tidur dgn ditemani air mata lg.
***
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Mystery / ThrillerMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.