Part 25 ~ Masih ada yang belum beres...

187 13 0
                                    

Part 25 ~ Masih ada yang belum beres...

"Sha syukur you selamat Sha...!" kata Camie lalu memeluk Sharon.

"Tunggu!" jerit Sharon. Polis yg mbawa Boldevan tu bhenti melangkah dan mlihat Sharon. Dilerainya pelukan Camie td. Sharon hampiri mereka. Sharon memandang tepat ke dlm ank mata Boldevan.

Dush!

Satu tumbukan kuat dan tepat ke perut Boldevan shingga dia mengerang sakit.

"Itu bayaran utk hutang ko dulu!" kata Sharon. Boldevan hanya tsengih spt mengejek. Hati Sharon pns melihat Boldevan bt bgtu. Camie tarik tgn Sharon.

Sbnrnya Sharon lgsg tdk bpuas hati dgn apa yg baru blaku td. Dia rasa polis tdk sepatutnya campur tgn dalam halnya. Dia mau langsaikan perhitungan antara dia dan lelaki tu sendri.

'Macam mana polis boleh tau? Camie?'

Sharon tgk Camie dgn dahi yg bkerut.

"What Sha? You mau ckp I yg laporkan kpd polis? Bkn I Sha..uncle Samuel pun sdh ditangkap td..tiba2 polis dtg rumah. I ikutla ke balai dan sampai ke sini..." jelas Camie. Camie tgk Sam Cahil. Sharon tgk Sam Cahil pula.

"Ok2...salah I tp...bolehka kita bincang hal ni nanti?" tanya Sam Cahil.

"Nope. Skrg!" jwb Sharon.

"Ok..kita bincang dlm kereta spjg pjalanan ke balai." kata Sam Cahil. Sam Cahil tarik tgn Sharon.

"Jom...jom.." Blg Sam Cahil lg. Dia suka bila mlihat muka Sharon yg nampak marah tu. Lgsung tiada senyuman di wajah Sharon.

Sebelum masuk dlm kereta, Sam Cahil menyuruh salah seorg anggotanya utk mbawa kereta Sharon ke balai. Sebaik Saja Sam Cahil masuk ke dlm keretanya, Sam Cahil bsuara. Kereta mulai bgerak mninggalkan kwsn itu.

"Ok...thank you Sha...sbb bantu siasatan kami.." kata Sam Cahil.

"Bantu? Apa mksd you?" soal Sharon dgn hairan.

"Yup...sbnrnya, sy sdh lama siasat kes ni.." kata Sam Cahil.

"Kes apa?" soal Camie pula.

"...Kegiatan pelacuran yg dijalankan oleh James dan org2nya....serta....." belum sempat Sam Cahil meneruskan ayatnya, Sharon sdh potong.

"Tp apa kaitan dgn......?" Putus ayat Sharon.

"Ok..sabar dlu syg.....kata Sam Cahil...dgr..." bls Sam Cahil lalu tsenyum pd Sharon yg seakan tdk sabar mdgr crtanya. Sharon jeling Camie yg tertawa kecil d blkg.

"Sbnrnya I sdg myiasat kes James dan Ed...sbb tula I dtg ke pusat hiburan tu utk myamar. Dipendekkan crta.. mlm tu, James dtg ke club utk bjumpa Ed..tp I hairan knpa dorg panggil you masuk ke bilik tu. I hairanla..dr sana I sdh syak sesuatu...mesti ada sesuatu yg pernah tjadi antara kmu." terang Sam Cahil dgn wajah yg tenang.

"Malam tu jg..I suruh org2 I cek latar blkg you..siapa you...dan tnyata you adalah org yg pernah hilang bbrp tahun lepas..." katanya lg. Sharon dan Camie mendengar dgn teliti.

"Jd...maknanya ada org yg laporkan kehilangan Sha dlu?" tanya Camie.

"Ya...ada rekod khilangan.." jwb Sam Cahil.

"Siapa yg kasi lapor?" soal Sharon dgn hairan.

"Eva..." jwb Sam Cahil, pendek. Dia tdk mau mengulas pjg mengenai Eva.

'Ha?! Eva?! Bkn dia cemburu tgk sy dan Jase? Apa motif dia?' fikir Sharon.

"Malam tu...I sdh arahkan org2 I utk ikuti you...manakala I pula ikut James dan bjaya menangkapnya. Bila James disoal siasat..I tanya psl you...dan dr sana jgla I tau kisah you..Sha..dan you adalah saksi utama kes I ni..." terang Sam Cahil lg.

The Vengeance Of Sharon V (Completed)Where stories live. Discover now