Part 27 ~ Sorry Jase

186 15 0
                                    

Part 27 ~ Sorry Jase

PANGG!!

Satu tembakan kuat dilepaskan dr pistol Eva.

BUKK!

Masa itu jgla Sharon ditolak kuat oleh Jase. Kerana tolakan yg kuat, Sharon tjatuh dan hampir dahinya tkena bucu meja kaca. Sesaat dia tgk Jase, Jase sdh tbaring di atas lantai tdk jauh dr tempatnya.

'Jase slmtkan sy?' fikir Sharon.

"Jase?" kata Eva. Pistol tlepas dr tgnnya. Dia dtg ke tempat Jase yg sdh blumuran darah di bajunya. Dia pegang tgn Jase.

Sharon bangun. Dilihatnya Jase yg langsung tdk bgerak itu. Kaku. Peluru yg dimuntahkan dr pistol itu tepat mengenai dada Jase.

"Jase bgn....sy minta maaf...sy tdk sgja.." kata Eva diiringi tangisannya. Tp, Jase tdiam kaku di situ.

'Jase?' bisik hati Sharon. Sekali lg dia khilangan org yg dia syg dan pernah btakhta di hatinya.

'Tidak...tidak...' hati Sharon bbisik lg. Perlahan2 dia hampiri Jase yg berada dlm dakapan Eva.

'Perempuan sialan!' bisik hati Sharon.

"Ini semua salah ko!! Puas hati ko skg?" jerit Sharon.

"Ko yg salah sbb........" belum habis ayat Eva, Sharon sdh btindak.

Dia tolak bdn Eva shingga mereka bdua tbaring di lantai dan tgn Jase tlepas dr tgn Eva. Mereka bdua bgelut bagaikan org yg hilang akal. Eva tarik rambut Sharon yg brada di atas bdnnya dgn kuat. Sharon cekik leher Eva tp, Eva tidak mau akun kalah, dia tumbuk kuat pula muka Sharon yg sdh lebam krna bgelut dgn Boldevan mybbkan Sharon tcampak ke tepi. Sharon pening sekejap. Eva bgn dan mgambil nafas. Dia tendang perut Sharon pula.

"Ko mau bunuh sy? Bunuhla...supaya ko dgn si Evan tu masuk penjara!" kata Eva.

"Sy tdk peduli pun masuk penjara asalkan ko mati mlm ni!" Bls Sharon pula.

"Tidak semudah tu, sy kalah dgn ko!" ujar Eva pula.

Eva cuba mengambil pistolnya yg berada tdk jauh dr tempat dia bdiri. Tp, Sharon sempat mghalangnya. Lgsung dia tolak Eva shingga mereka bdua tgolek ke lantai. Barang2 di rumah itu bhambur jatuh. Sharon tumbuk pula muka Eva btubi2 shingga mulut dan hidung Eva bdarah.

"Ko patut mati saja!!" kata Sharon. Sharon cekik leher Eva dgn kuat. Eva mronta2.

Tangan Eva cuba mcapai benda2 yg ada di atas lantai. Dia tpegang buku tebal. Diambilnya buku itu lalu dihentak ke kepala Sharon dgn kuat. Sekali lg Sharon tjatuh ke tepi Eva. Mereka bdua sama2 lemas dan tidak bdaya. Dgn plahan Eva bangun dan bdiri lemah. Eva mau mengambil pistolnya.

"Kali ni ko akan mati Sharon!" kata Eva.

Myedari hal itu, Sharon kuatkan semangatnya utk bangun lg. Dia tarik kaki Eva shingga dia tjatuh ttiarap. Muka Eva thempas di simen dan dia btul2 lemah skg. Sekali lg Sharon cekik leher Eva sekuat hatinya.

"Ko yg akan mati mlm ni!" kata Sharon lalu menguatkan lg cengkamannya. Eva semakin lemas.

"Sharon! Bhenti!!" Sam Cahil dan Camie muncul di sna. Dia tarik Sharon tp Sharon tdk mau lepaskan leher Eva. Semakin kuat cengkamannya di leher Eva.

"Pergi! Ini urusan sy dgn perempuan gila ni!" Kata Sharon geram.

"Sha! Sdhla.....!" jerit Camie.

"Dia patut mati saja!" bls Sharon. Kebenciannya thdp Eva mluap2. Eva semakin khilangan oksigen. Nafasnya tsekat2.

"Sdh Sha..kalau mamy ko masih hidup..bkn bgni yg dia mau Sha..msti dia tdk gembira bila tgk ko buat bgni...biarla dorg jd pendosa..tp ko jgn jd mcm dorg Sha!" kata Sam Cahil cuba menyedarkan Sharon.

Mendengar kata2 itu dr mulut Sam Cahil, dgn perlahan2 Sharon lepaskan Eva. Dia tduduk dan menangis semau2nya bila terkenangkan anty Misah. Dia teringat sgala impiannya yg pernah dia crtakn kpd anty Misah dlu. Dia teringat sgala kenangan bsama mamynya.

Sharon mendekati tubuh Jase yg sdh tdk bnyawa itu. Dipeluknya tubuh Jase dgn erat.

"Jase...sy minta maaf!" kata Sharon dgn suara yg tsekat2. Dia tdk menyangka bgtu pengakhiran hidup Jase sdgkan dia baru saja bjumpa dgnnya.

'Maafkan sy Jase..sbb buruk sangka pd ko slama ni...' ujar Sharon lg. Dia belai kepala lelaki yg telah menyelamatkan nyawanya.

"Maafkan sy sbb buat ko jd bgni...maafkan sy..."

**************************************************************
💗💗

Form 2:

[Koridor library sekolah]

Jase : hai..
Sharon : hai...
Jase : sy Jase...nama kmu?
Sharon : Sharon...
Jase : hmmm...sy panggil Sha..bolehkan?
Sharon : 😋 boleh..
Jase : boleh kita jd kawan?
Sharon : (angguk dan senyum)

Form 3 :

[Masa rehat di Library sekolah]

Jase : sdh baca surat sy semalam?
Sharon : sdh...
Jase : apa keputusannya?
Sharon : bg sy fikir dulu k..
Jase : Sampai bila?
Sharon : sebulan?
Jase : lama....tp ok sy tggu...

Selepas sebulan...

[Masa rehat di Library sekolah]

Jase : hai...
Sharon : hai...
Jase : lama sdh sy tggu jwpn ni...
Sharon : knpa ko suka sy?
Jase : sy sdh lama minat ko Sha...dr form 1 lg..sy suka tgk gaya ko yg lemah lembut, sopan, baik, ceria...cantik..(senyum)
Sharon : sy terima ko Jase jd bf sy...!
Jase : Betul?!
Sharon : jgn bising. Ini library...ya betul...
Jase : sy syg ko Sha...tq!

Form 4 :

[First kiss : Taman]

Jase : Sha...boleh sy kiss bibir ko Sha?
Sharon : hah? Knpa?
Jase : Bolehla...
Sharon : kasitau dlu knpa?
Jase : byk tanya...(cup! Di bibir Sharon...)
Sharon : hoi..mana bulih..main buyuk! (marah manja)
Jase : (belai bibir Sharon...bibir Jase mendarat di bibir Sharon. Lama.)
Jase : I love you Sha!
Sharon : I love you too Jase.
Jase : Jgn kasi tggl sy k....
Sharon : sy tdk kasi tgglla...
Jase : janji!
Sharon : janji!

Form 5 :

[Rumah Jase]

Jase : Sha...mari kita buat tu?
Sharon : Buat apa?
Jase : Make love?
Sharon : Hah? Tdk maula. Sy takut. Sy dgr sakit.
Jase : Ah...mana ada sakit. Siapa cakap sakit?
Sharon : Tdk kisahla siapa cakap. Yg ptg sy tdk mau.
Jase : Ko syg sykan Sha?
Sharon : Of coursela sy syg ko Jase.
Jase : Kalau syg...kita buatla.
Sharon : Sy takut ko kasi tggl sy slps ko dpt.
Jase : Ah..buduh jg tu fikiran. Siapa mau kasi tggl gf sdri!
Sharon : Mana tau....sdh dpt trus ksi tinggal sy..
Jase : Tidakla Sha...sy bkn lelaki mcm tu...
Sharon : Sy tdk ready lg k...tggu sy ready...mgkin slpas dpt result SPM. Haha!
Jase : Bah..punya lama lg tu result SPM..Sha..
Sharon : Kalau syg sy...sabarla..
Jase : Mmg slama ni sy sabar pun. Jangan saja ko bg sama org lain!
Sharon : Palissss...sy jaga utk bf sy ni saja..Bkn sy sja yg jaga o...ko pun jaga jg...
Jase : Sy mau ko sajala syg...
Sharon : Kalau sy mau masa kawin saja buat tu?
Jase : Ok..sy tggu bah jg. Yg ptg ko milik sy syg.
Sharon : Janji tggu saja sy k!
Jase : Bah janji!

💗💗
*************************************************************
Akhirnya, Eva ditangkap polis dan masih disiasat. Bgtu jg dgn Uncle Samuel dan Boldevan.

***

The Vengeance Of Sharon V (Completed)Where stories live. Discover now