Part 2 ~ First love
"Habis exam nanti, kita jumpa k." Jase bisik di telinga Sharon.
"Okey.." Sharon jwb.
"Good luck syg." Jase blg sama Sharon.
"Good luck Jase my love." Sharon bls.
Dorg masuk dlm dewan. Hati Sharon bbunga2 jumpa buah hati dia. Tambah semangat mau jwb tu kertas terakhir SPM. Dorg dua ni tdk sama kelas tp, oleh kerana Sharon ni cantik dan pintar, itu sbbla Jase boleh kenal dan jatuh hati dgn Sharon dan dia pun tackle la Sharon. Banyak jg yg minat dan cuba2 mgurat Sharon tp, Jase pula yg Sharon suka. Jase pun boleh tahan jg peminat dia sbb dia muka dia yg kiut dan hensem tu. Ramai jgla peminat dorg yg kecewa bila dpt tau dorg kapel. Dkt 3 tahun sdh dorg kapel.
Sempat lg dorg btingu2 dan senyum2 dlm dewan exam. Mcm skejap saja knun Sharon jwb tu kertas soalan wlpn msa yg kena bg tu pjg. Dia tdk sabar mau keluar awl dr dewan mau pigi jumpa Jase. Siapa tdk semangat bila boyfriend mau jumpakan. Apalg kalau itu cinta pertama dan terakhir Sharon. Bbrp jam kemudian, merdekalah Sharon dan Jase sbb paper dorg habis sdh masa tu. Dorg pun jumpala d luar dewan sekolah.
"Mcm mana soalan td? Dpt jwb?" Jase tnya.
"Bulih thn..dpt jg..ko Jase?" Sharon tnya blk.
"Kita tggu dan lihat sajala.haha.." Jwb Jase smbil ktawa2.
Memandang paper dorg habis awl, Jase bawa Sharon pergi ke rumah dia.
"Sha..kita pigi rumah syla k.." Blg Jase. Dia panggil Sharon, Sha.
"Buat apa?" Sharon tanya. Sdh lama jgla Sharon tdk ke ruma Jase sejak SPM bjalan sbb dia mau fokus exam kunun. Kalau sblm SPM ada jg dia ikut Jase sbb mau ulangkaji sama2, kali ni dia tdk tau apa tujuan Jase bawa.
"Kita lepak2 saja celebrate yg kita sdh hbis exam.." Blg Jase. Dia senyum penuh makna sama kekasih hati dia tu.
"Bah...tp, nt hantar sy awl blk rumahla aa..nt mamy marah pula." Bls Sharon tanpa ragu2 ikut Jase sbb dia percaya betul sama Bf dia ni. Jase angguk fhm.
Jase hidupkan motor, Sharon naik d blkg. Sharon pun ikutla pergi ke rumah Jase. Jase buka pintu rumah. Dia suruh Sharon duduk d ruang tamu tp Sharon pusing2 d ruang tamu tgk2 brg2 phiasan rumah Jase. Jase dr keluarga yg senang, lagi2 Jase ni ank tunggal. Apa yg dia mau konfem parents dia boleh bg. Tmasuk tu motor dia.
"Parents ko mana Jase?" Sharon tnya.
"Dorg keluar mgkin tu..." Jase blg. Dia pergi ke bilik dan tukar baju.
Siap dia tukar baju dia duduk dekat Sharon. Mula2 dorg cerita2 sambil tgk tv. Tp, lama2 Jase mula sdh bdrama. Dia kiss bibir Sharon dan Sharon pun layan sajala. Tapi makin lama makin liar tu tangan Jase. Dia pegang tgn Sharon pastu mjalar ke dada, perut, pinggang, paha... sampai paha Sharon pegang tgn Jase. Sharon geleng2 kepala sbb tdk mau Jase bt bgtu. Pipi Sharon jd merah bila Jase buat bgtu sama dia. Jase bhenti, dia tgk Sharon.
"Sha...mari kita buat tu?"
"Buat apa?" Blg Sharon.
"Make love?" Blg Jase.
"Hah? Tdk maula. Sy takut. Sy dgr sakit." Sharon blg.
"Ah...mana ada sakit. Siapa cakap sakit?" Jase blg lg.
"Tdk kisahla siapa cakap. Yg ptg sy tdk mau." Blg Sharon.
"Ko syg sykan Sha?"
"Of coursela sy syg ko Jase." Blg Sharon lg.
"Kalau syg...kita buatla." Jase berabis pujuk. Biasala kalau nafsu remaja apalg lelaki.
"Sy takut ko kasi tggl sy slps ko dpt." Blg Sharon.
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Mystery / ThrillerMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.