Part 18 ~ Jumpa
HAH! (Bunyi nafas dihembus kuat)
Sharon buka mata. Cahaya yg masuk ke dlm bilik itu menyilaukan matanya.
'Di mana sy ni?' Bisik hati Sharon.
Dia tgk kiri dan kanannya. Di sebelah kanannya, terdapat satu bungkusan air yg disambung mlalui tiub intravena ke pergelangan tangannya. Dia rasa pening sdikit. Dia pegang dahinya, ada kapas yg ditampal. Ada luka2 di tgn dan kakinya. Tubuhnya dibaluti pakaian bwarna putih.
'Hospital? Mcm mana sy boleh sampai sini?' Sharon bfikir2 sampai dia ingat apa yg telah blaku smlm.
Sharon bangun. Dia cabut tiub tu dr tgnnya. Dia cabut kapas yg ditampal di dahinya itu.
"Arghh!!" Sharon mgerang sakit.
'Sy mesti keluar dr sini.'
"Camie." katanya perlahan. Dia tiba2 teringat Camie.
Dia buka almari yg ada di bilik itu. Dia ambil barang2 miliknya. Dia gantikan baju yg dipakainya itu kpd pakaiannya yg smlm. Sharon buka pintu bilik, dia jenguk ke luar. Bila tiada siapa2 yg mlihatnya, dia keluar dr bilik itu sampaila ke pintu utama. Dia tunduk supaya tiada siapa yg cam akan wajahnya.
Dia nampak seorg remaja perempuan yg bdiri d luar hospital sdg bmain dgn telefon bimbitnya. Dia mau pinjam telefon remaja tu sbb hpnya kehabisan bateri.
"Dik...kakak pinjam hp skjap..mau kol kwn suruh dtg ambil sni...bolehka?" tnya Sharon. Dia angguk. Dia berikan telefonnya kpd Sharon. Dgn pantas, Sharon mendail nombor telefon Camie.
📞 Sharon : Camie..Sharon ni! You pigi ambil I di hospital XXX.
📞 Camie : Hospital? Knpa you di hospital Sha?!
📞 Sharon : Ee tdk pyh you byk tanya skg, dtg sni skg!
📞 Camie : Ok..ok..I dtg skg!
"Mcm mana you ble masuk hospital daling?! Dahi, tgn luka2 lg.." tanya Camie sebaik sahaja Sharon masuk ke dlm kereta. Camie drive.
"I rasa tdk selamat sdh ni..I tumbuk c Ed smlm.. sbb dia mau bg I pd Mr. James.. I sempat lari tp mslhnya I kena langgar kereta sial tu pula!" Jelas Sharon. Dia tlepas cakap mgenai Mr. James.
"Astaga patutla semalam I cari2 you tp, tiada siapa yg tau. I igt you keluar dgn 'klien'...tp, siapa Mr. James?" soal Camie.
'Patutka sy bgtau Camie..?' fikir Sharon.
"Sha? Siapa Mr. James? Dorg buat apa sama you Sha?" tanya Camie.
"Ok...Nt kita crtala...sbb pjg crtanya.." kata Sharon.
"Ok...tp siapa langgar you Sha?"
"Tidak tau...." mati ayat Sharon. Tiba2 dia teringatkan sesuatu.
'Siapa yg langgar?' fikirnya.
"Tidak tau?! Jd org tu langgar lari? Siapa htr you pigi hospital?" btubi2 soalan yg keluar dr mulut Camie.
'Jase? Kenapa sy nampak muka Jase? Betulka apa yg sy nampak?' Fikir Sharon lg. Hati Sharon jadi panas bila teringatkan lelaki itu. Rasa bencinya semakin meluap2.
"Sha?! You dgrkah ni?!"
'Mustahil itu Jase...mgkin tu cuma khayalan.' Bisik hatinya.
"Sha?!" Jerit Camie.
"Ya..ya...I dgr bah...I tdk tau siapa langgar okey! Mgkin jg org suruhan si Ed tu. I sdr saja I d hospital..I takut org2 Ed cari I, I keluarla dr hospital.." jwb Sharon. Dia tarik nafas panjang. Dia rasa lega sbb dpt lari dr Ed.
"So, skg ni you okeyka?" tanya Camie.
"Buat masa skg...I ok.." jwb Sharon.
"Camie, I tdk mau tggl d apartmen I lagi..I mau stay rumah you dulu. Skg ni konfem Ed cari I..takut dia cari smpi rumah I.." kata Sharon.
"Boleh..tp I risau dia akan cari you d sana pula...apa kata you stay hotel." bls Camie pula.
"Hm..Okeyla. Nanti kita cari hotel. Skg ni kita pigi cari makan..lapar.." kata Sharon. Dari pagi td dia belum mkn.
"Ok!"
Sampai di restoran, Sharon makan dgn lahapnya sbb tlampau lapar. Camie tdk mkn dia tgk saja gaya Sharon.
"Oi2... Kontrolla sikit mkn tu..." Kata Camie. Sharon tdk peduli sdh apa yg Camie ckp.
"Oya..td pagi I pigi apartmen you..I igt mau cari you..tp you mau tau siapa dpn rumah you tu...." kata Camie.
"Siapa?" soal Sharon. Dia tgk Camie.
"Sam Cahil! Dia cari you sampai rumah tauka..." jwb Camie diiringi dgn gelak tawanya.
"Ish..tdk habis2 lelaki tu oo..abis tu you ckp apa?"
"I cakap you keluar dgn lelaki lain..hahaha!" Jwb Camie.
"Bagus! Sdhla jgn ckp psl dia lg.." kata Sharon. Sharon sambung mkn.
📲 Bbunyi hp Camie. Dia sambut.
📞 "Ok..ok...sdh jumpa?" tanya Camie.
📞 "Ok...nt send location. Tq.." kata Camie lg. Dia tutup hp. Dia tgk Sharon yg masih mkn. Tidak lama kemudian ada msj masuk.
"Berita ni msti you suka dgr Sha..." ujar Camie.
"Hmm...Apa?"
"I sdh tau d mana tempat tinggal Lelaki tua yg you suru cari tu. I sdh tau di mana dia bsembunyi..i baru dpt tau td.." Sambung Camie lg. Besar mata Sharon tgk Camie. Dia bhenti makan. Laparnya tiba2 hlg.
"Thanks Camie. You byk tolong I.." Bls Sharon. Dia rasa seronok bila Camie cpt dpt mklumat. Sharon tsenyum jahat. Sakit di dahinya itu tdk penting lg. Baginya skrg, dia mahu jumpa manusia yg pernah menghancurkan hidupnya itu.
"I nak you cari org lg...bolehkan..?" soal Sharon.
"Okey...cakap saja.." kata Camie. Sharon senyum lg.
Bt masa sekarang, lelaki tua tu lebih ptg drp yg dua org lg. Dia tdk sabar utk bjumpa dgn lelaki tua yg bnama Samuel itu. Kerana lelaki tula hidupnya hancur dan tpksa mjadi pelacur selama 2 tahun. Nasib baik dia dpt mlarikan diri dr pusat pelacuran itu. Tp, itupun dia nyaris2 tertangkap semalam bila Mr. James tiba2 berada di club bosnya.
Selepas makan dan mengambil bbrp brg penting di apartmennya, Sharon dan Camie pergi ke rumah persembunyian lelaki tua yg dimksdkan oleh Camie td dgn mgunakan Kereta Vento Sharon. Nasib baik masa mlm kjadian dia ditgkap oleh Ed tu, dia tdk drive keretanya pergi ke club tp dia tumpang kereta Camie.
Stelah sampai di tempat tu, Sharon bhentikan keretanya tdk jauh dr situ. Lelaki tu tggl di sbuah rumah yg tbiar dan kiri kanan rumah dipenuhi dgn semak samun. Setelah 1 jam menunggu, lelaki yg mereka tggu tdk muncul2.
"I rasa...skg ni dia tiada d dlmla Sha..Sbb org I ckp td, dia tiada di rumah hari ni.." kata Camie.
"Ok tdk apa. Hari lain, I akan dtg lg. Yg ptg I sdh tau d mana dia tggl." kata Sharon pula. Mereka pun beredar dr tempat tu.
"Camie...I percayakn you saja k...apa yg I ceritakan td psl hidup I..biar semua tu jd rahsia kita okey. I dah anggap you mcm saudara I.." ujar Sharon. Dia sdh ceritakan sejarah hidupnya pd Camie smasa d apartmen td.
"Okey Sha...I Janji akan simpan rahsia you bgus2. I tdk sangka...bgtu peritnya hidup you..." bls Camie.
"Ingat Camie...jgn sampai you tlepas cakap psl I pd Ed pula.." kata Sharon.
"Dont worry okey..."
Selepas htr Camie blk, Sharon pergi ke sebuah tempat utk cari dua org lelaki utk mbantu rancangan jahatnya itu.
"Sy mau minta tlg kamu buat sesuatu.." kata Sharon kpd dua org lelaki tu.
"Brp upah?" soal lelaki tu pula.
"Seribu seorg.." jwb Sharon.
"Okey...kerja apa?" tnya lelaki yg 1 pula. Sharon tersenyum jahat.
***
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Misterio / SuspensoMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.