Part 21 ~ Siapa?
"Terima kasih doktor..." kata Camie. Camie tutup pintu stelah doktor keluar dr rumahnya.
Sharon duduk di tepi katil merenung wajah lelaki d dpnnya itu. Uncle Samuel masih belum sedarkan diri sejak dr ptg td krna khilangan darah yg byk. Dia tpksa mbawa uncle Samuel ke rumah Camie drp ke hospital krna takut pbuatannya itu diketahui oleh pihak polis. Dia tpksa jg mnipu doktor India tu dgn mgatakn bhwa uncle Samuel ditembak oleh samseng. Sharon tdk sabar lelaki tua tu sedar dr pengsan sbb dia mau tanya sesuatu dr uncle Samuel.
"Sha..." kata Camie d muka pintu. Dia panggil Sharon keluar dr bilik. Mereka bdua duduk di ruang tamu.
"Mcmna ble jd bgni?" tanya Camie. Dia tkjut bila Sharon dtg ke rumahnya dgn mbawa seorg lelaki yg dipenuhi dgn darah.
"I geram bah..! Kalau ikutkan hati...I biarkan saja org tua tu mati d sna td..!" kata Sharon. Dia hisap sbatang rokok utk menenangkan jiwanya.
"I tau you geram dan marah dgn lelaki tu Sha...tp, jgn sampai mbunuh Sha..baik laporkn kpd polis saja..." ujar Camie pula.
"Polis? Hahaha...lapor polis tdk cukup Camie. Hukuman apa pun yg ada di dunia ni...sampai ke tali gantung sekali pun org tu, I takkan bpuas hati slagi bkn dgn tgn ni yg bunuh org tu Camie.." terang Sharon. Sharon tgk tapak tgn kirinya.
"Tapi Sha....."
"Sdh...! you diam saja Camie..I tau apa yg I buat...you tdk tau btapa hancurnya hidup I masa tu." kata Sharon. Di hujung matanya penuh dgn kebencian.
"Erm...you mau buat apa slps ni?" soal Camie.
"I mau cari org yg bt pkara sial mlm tu...!" jwb Sharon. Dia matikan rokok yg baru disulutnya.
"Habis...lelaki yg tbaring tu? Bkn dia?" tanya Camie lg. Dia ttanya2 apa yg dimksdkan oleh Sharon. Bila Sharon teringatkan uncle Samuel, dia bingkas bdiri lalu masuk ke dlm bilik td. Camie mengikutinya.
"Yon......." suara uncle Samuel lemah. Dia sdh sedar. Sharon tarik leher baju uncle Samuel.
"Sy bkn ank buah ko lg. Ko bkn uncle sy! Antara kita belum selesai lg! Ko tetap pembunuh mamy sy!" kata Sharon, geram.
"Yon...uncle minta maaf Yon....."
"Diam!!" teriak Sharon. Dia tolak bdn uncle Samuel. Camie hanya memerhatikan mereka bdua. Sharon bcekak pinggang. Dia tarik nafas pjg cuba mgawal rasa marah yg mbuak.
"Sbelum sy bunuh ko...skg, sy mau tau apa lg yg ko tau psl mlm tu...sblm ko sampai d rumah..." kata Sharon. Dahi Uncle Samuel bkerut spt mgingat sesuatu.
"Emm...masa uncle di tangga mau naik pigi rumah tu, ada 1 lelaki turun dgn tgesa2 tp muka lelaki tu tdk nmpk sbb dia pakai baju yg ada penutup kepala." jelas uncle Samuel. Dahi Sharon bkerut.
'Siapa?' bisik hati Sharon.
"Bdn lelaki tu mcm mana?" tanya Sharon.
"Uncle tdk igt.....sbb tlampau cepat. Tangga pun gelap...uncle tgk skjap saja....." Sharon ke hulu ke hilir di tepi katil. Ada keresahan dan kemarahan tpancar di wajahnya. Sharon pegang dahinya.
"Cuba ingat lg!" jerit Sharon. Dia tdk puas hati dgn jawapan uncle Samuel.
"Uncle tdk igt...yon....." jwb uncle Samuel dgn nada yg ktakutan. Sharon dtg ke arah uncle Samuel dan naik di tepi katil lalu mgoncang bahu uncle Samuel dgn kuat.
"Sy mau ko igt! Igt! Igt!" kata Sharon dgn geram.
"Sha!" teriak Camie. Sharon bhenti. Dia duduk d tepi katil. Air mata Sharon mulai menitis. Mula2 hanya perlahan, lama kelamaan tangisannya pecah. Lambat2 tubuhnya melorot ke lantai.
'Siapa? Siapa?! Siapa yg sanggup buat bgtu...?!" Teriak Sharon di dlm hati. Imej dua org lelaki datang dlm fikirannya.
"Jase? Boldevan?" katanya perlahan.
"Yon...uncle minta maaf. Kalau uncle tau ko dirogol, msti uncle sdh telefon polis masa tu...tp uncle sdri bingung masa tu Yon.....uncle tdk tau mau bt apa..uncle lari sembunyikan diri." terang uncle Samuel. Dia rasa sdih mlihat nasib yg mnimpa ank buahnya tu. Rasa bdosa mnyelinap di segenap hatinya.
Sharon menyeka air matanya. Dia bangun dan mulai melangkah keluar.
"Yon..." panggil uncle Samuel. Langkah Sharon thenti. Dia lgsg tdk menoleh pd uncle Samuel.
"Maafkan uncle..."
Sharon terus mlangkah keluar diikuti Camie.
"Camie..you sdh jumpa rumah lelaki yg I suru cari lg tu..?" tanya Sharon.
"Jase?" Soal Camie pula.
"Ya...!"
"Ya..sdh jumpa.."
Camie pun beritahu alamat tmpt tggl Jase kpd Sharon.
"Tolong cari alamat sorg lg...bolehkan..? I mau cepat...kalau sdh dpt.. Bgtau I..."
Sharon bgtau detail mgenai org yg dia mksudkan.
"You rasa Jase yg buat?" tanya Camie.
"I tdk tau Camie. I kna cari dia..you tolong tgk2 lelaki tua tu..jgn sampai dia keluar dr rumah. Nt tolong kontek sy cpt klu sdh dpt mklumat org tu k." Arah Sharon. Camie hanya mengangguk faham.
"Sha...apa kata kita kasi lapor sja kpd pihak polis.." kata Camie. Sharon mendekati Camie.
"Camie...brp kali I ckp..I mau cari sendiri siapa lelaki tu Camie. You tdk faham apa yg I rasa...hati I takkan tenang selagi tdk tau siapa dan kenapa dia sanggup buat bgtu. Ini dendam sy Camie." bls Sharon dgn geram.
"I risaukan you Sha...lgpun Ed dan org2 dia cari you Sha sbb si James mau you...mcm mana kalau dorg jumpa you Sha...?" kata Camie. Ada kerisauan di wajah Camie.
"Arghh...I tdk peduli c James atau c Ed skg...you pandai2la jwb kalau dorg cari..kla, sy blk dlu...sy tdk boleh lama d sni.." bls Sharon. Dia mlangkah keluar.
"Hati2 Sha...!" jerit Camie.
Malam tu, Sharon putuskan utk blk ke hotel sja. Dia tdk terus cari Jase sbb dia mau tggu info ttg Boldevan lg. Lgpun dia rasa penat. Sampai di parking lot hotel, Sharon turun dr kereta.
"Hai..." Sapa seseorg. Sharon toleh ke arah suara tu. Dia takut2 kalau org2 Ed mgekorinya.
"Sam? Apa lg you mau? You ikut I sampai sni?" tanya Sharon.
"You dr mana Sha?" tanya Sam Cahil. Dia tdk mjwb ptanyaan Sharon td.
"I punya sukala mau pigi mana..knpa jg mau sibuk..?"
"Sbb you gf I..." kata Sam Cahil. Sam Cahil tsenyum. Dia suka tgk Sharon marah.
"Hah? Sejak bila I jd gf you...? Jgn mgarut bolehka.." bls Sharon pula. Sharon malangkah masuk ke dlm hotel. Sam Cahil ikut Sharon dr belakang. Sharon tdk bsuara mahupun mbantah. Sampai di hotel, mereka bdua masuk ke dlm. Sharon tiada mood hendak btekak dgn Sam Cahil. Dia sdh cukup penat memikirkan mslhnya.
Sam Cahil mula mgoda Sharon dgn mcium leher Sharon dan mraba sluruh bdn Sharon. Sharon tdk marah dan mbiarkan sja apa yg dilakukan oleh lelaki itu. Sentuhan lelaki tu sedikit sebanyak dpt meredakan api kemarahan dan tekanannya saat itu.
Diam2 dia sdh mulai jatuh hati pd lelaki tu tp dia tdk mau bterus trg akan perasaannya. Dia takut kecewa. Sbnrnya dia suka bila Sam Cahil selalu mcarinya tp dia tdk mau mgakui perasaannya. Sejak mgenali Sam Cahil, dia sdh tdk keluar lg dgn mana2 lelaki.
Dan akhirnya, Sharon tumpas di tgn Sam Cahil. Sharon lupa mslhnya bt seketika. Sam Cahil tau cara membuat Sharon lemah.
***
P/s : Hai2 readers.😁 Bah tq sbb baca crta ni ya. 😍 mwah2!😁😜😂😘😘😘🌹🌼💗
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Mystery / ThrillerMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.