Part 7 ~ Result
Masa yg dinanti-nantikan pun tiba, keputusan SPM diumumkan pada hari ni. Sharon cepat2 bangun dr tidur dan ambil tualanya yg disangkut belakang pintu bilik. Dia tgk bilik mamy dia masih bkunci, mgkin masih tidur. Dia cari2 uncle Samuel tp tiada, mgkin sdh pergi kerja. Sharon cepat2 masuk bilik mandi, dia tdk sabar utk ke sekolah jumpa Eva dan Jase.
Dengan bkemban mgunakn tuala, Sharon keluar dr bilik mandi setelah siap mandi. Tkejut Sharon bila uncle Samuel tiba2 berada di depannya. Uncle Samuel tgk Sharon dr atas ke bawah. Hati Sharon bdegup kencang bila uncle Samuel pandang dia spt itu. Sharon tidak cakap apa2, dia cepat2 masuk dalam bilik dan kunci biliknya. Entah knpa Sharon rasa kurang senang bila uncle Samuel selalu muncul tiba2 di dpnnya dan cara dia pandang tu menakutkan Sharon.
'Ish...apa yg sy fikir ni...buduh2..mana boleh sy fikir bgtu..!' Bentak hati Sharon. Dia tepuk2 dahinya.
Sharon cpt2 bsiap. Selepas dia minta izin dgn mamy dia, dia pergi perhentian bas utk tunggu bas. Kawasan tempat tinggal Sharon tidak susah dapat bas sebab banyak bas yg akan masuk di kawasan itu. Tidak lama kemudian, bas pun tiba dan Sharon naik.
Sbenarnya Sharon bharap Jase akan ambil dia di rumah td. Tp, sekalinya pula Jase mesej yg dia suru Sharon naik bas dan jumpa d sekolah saja. Dia sendiri tidak faham dengan perubahan Jase sejak kebelakangan ni. Jase mcm kurang bminat untuk jumpa Sharon sdh. Sharon tertanya2 jg samada Jase sdh bosan dgn hubungan dorg yg sdh btahan 3 thn lebih tu. Atau mgkin Jase berubah sbb Sharon tidak bg apa yg Jase mau.
Sharon lepaskan keluhan. Skg ni, dia tidak mau fikir psl perkara tu. Dia kena fikir psl keputusan SPM yg skjap lg dia ketahui. Semakin bdebar2 hati Sharon bila bas semakin menghampiri sekolah.
'Penantian itu suatu penyiksaan.' Bisik hatinya.
Sampai saja Sharon di sekolah dia terus pergi ke pejabat. Dia nampak Eva dan Jase ada di sana. Pelajar2 lain pun ada di sana jg. Eva lari ke arah Sharon, dorg bpegangan tangan. Jase dekati dorg bdua.
"Eva...apa result ko..?!" Jerit Sharon.
"Sy dpt 7A1, 1A2, 2B3! Okla..." Jwb Eva. Mcm kurang bpuas hati dgn kputusannya.
"Wah..okla tu Eva! Bkn senang dpt tu tauka! Congrats!" Jerit Sharon.
"Thank you..tidak sabar tggu result ko Sharon..cepat2..!" Ujar Eva. Dia tolak2 Sharon supaya masuk dlm pejabat ambil keputusan.
"Jap..jap.." Blg Sharon. Dia tgk Jase.
"Syg punya result mcmna?" Tanya Sharon pd Jase.
"Okla...4A1 saja..lain2 B..." Jwb Jase. Dia tunjuk result dia pada Sharon.
"Okla ni syg...congrats k.." Bls Sharon. Dia salam bf dia tu. Skrg giliran Sharon pula. Dia masuk ke pejabat. Eva dan Jase tunggu di luar.
"Tahniah Sharon! Dpt keputusan yg cemerlang." Kata anty kerani sekolah. Anty tu hulur slip kputusan SPM Sharon. Sharon tgk slipnya. Ada senyuman di wajahnya.
"Terima kasih anty.." Bls Sharon. Dia salam anty kerani tu. Dia keluar tlompat2 dr pejabat tu. Dia peluk Eva. Sharon senyum pd Jase yg berada di belakang Eva.
"Sha..apa result ko Sha?!" Tnya Eva.
"Syukur Eva sy dpt 8A1, 1A2, 1B3.." Jwb Sharon.
"Wah..tahniah Sha!" Kata Jase dan Eva.
"Jom kita keluar celebrate...!" Ajak Sharon. Eva diam dan bfikir, dia tgk Sharon dan Jase.
"Sha...sorry..sy kena awl blk Sha..mamy suru blk awl." Kata Eva dgn rasa bsalah. Dia pegang tgn Sharon.
YOU ARE READING
The Vengeance Of Sharon V (Completed)
Mystery / ThrillerMasa lalu yang kelam dan menyakitkan umpama bayang-bayang yang sering mengikutinya ke mana jua. Rasa benci dan dendam menguasai hatinya.