Part 22 ~ Mati Akal

191 12 0
                                    

Part 22 ~ Mati Akal

Pagi2 lg Sharon sdh bgn. Dia ign myambung misinya pagi tu. Dia tgglkan Sam Cahil di dlm bilik hotel sdirian.

Masa dia dan Sam Cahil sibuk berasmara smlm, Camie sempat menelefon Sharon, mgatakan bhwa Boldevan Conrad tlh dijumpai tp memerlukan bbrp jam utk ke sana. Sehinggakan Sam Cahil tertanya2 ttg pkara serius yg mereka bualkan dlm telefon.

Sharon hidupkan enjin kereta dia biarkan sekejap sementara menunggu enjin panas. Dia letak tgn d stereng.

"Siapa cakap sy pigi sana....ko yg akn dtg pigi sini..." kata Sharon sdri.

Masa Sam Cahil sdh tidur smlm, dia sdh telefon org suruhannya utk menangkap dua org lelaki tu dan membawa mereka ke rumah buruk tu. Dia tdk sabar utk bjumpa mereka stelah skian lama dia mghilang.

📲 Ringing...[Camie]

Sharon : ada apa Camie telefon awl2 pagi ni?📞

Camie : I saja call...sdh jumpa dorg?📞

Sharon : Belum baru mau pigi jumpala ni..📞

Camie : betulka you mau buat ni? Please Sha...jgn sampai mbunuh...📞

Sharon : apa yg you cakap ni Camie...? I taula apa yg I buat....📞

Camie : I risaukan you saja...📞

Sharon : Alaaa....dont worryla k...kla, bye Camie..📞

Sharon matikan telefon. Dia mls bbual pjg dgn Camie sbb dia ada urusan yg lbh ptg skg.

'Knpa sy rasa bdebar ni? Sy takut jumpa dorg?' bisik hati Sharon. Dia pun tekan minyak dan meninggalkan kwsn hotel.

Bbrp minit kemudian, Sharon pun sampai di tempat itu.

"Mana dorg?" tanya Sharon kpd lelaki yg sdh menunggu dirinya di luar.

"Ada d dlm. Kami sengaja tutup mata dan mulut dorg dua miss...sbb takut buat bising.." jwb lelaki tu.

"Nah upah kamu....kamu boleh pergi..." arah Sharon. Stelah bungkusan itu diambil oleh lelaki tu, dia masuk skjap dan memanggil kwnnya yg seorg dan mereka pun beredar dr sna.

Sharon masuk ke dlm rumah itu dan melihat dua org lelaki diikat tgn dan kaki, mata dan mulut ditutup. Sharon hampiri mereka. Perasaannya bcampur-aduk. Rasa marah dan takut. Dilihatnya muka mereka ada darah dan lebam. Mgkin dibelasah oleh dua org td. Sharon buka mulut Jase. Jase mulai bsuara.

"Hei! Apa kmu buat ni ha?! Kasi lepas sy!" teriak Jase. Sharon hanya tsenyum jahat.

"Diam.....kalau tdk sy kasi letup kpla ko ni..." Bisik Sharon d telinga Jase. Jase tkejut mdengar suara perempuan Sharon.

"Ko siapa?! Apa ko mau?!" tanyanya lagi. Sharon rasa marah bila Jase tdk mahu diam bila dia disuruh diam. Dia gam semula mulut Jase. Dia buka balutan mata mereka bdua. Bulat mata mereka melihat Sharon d dpn mereka. Jase dan Boldevan saling bpandangan. Mereka berasa hairan kerana mereka ada di situ bsama Sharon.

"Tkejut?! kamu fikir sy hantu?!!"

"Sy mau kmu diam...! Kalau kmu bising sy tdk tragak-agak bunuh kmu dua!" kata Sharon. Dia buka gam dr mulut mereka.

"Ko masih hidup Sha? Sdh lama sy cari ko sjak ko mghilangkan diri dlu...mana ko mghilang Sha?" kata Jase.

"Argh...jgn menipula! Sy tdk percya ko cari sy.." bls Sharon.

"Sy tdk fhm apa mksd ko....apa tujuan ko bawa kami d sni..?" tanya Jase pula.

"Apa ko mau Sharon?!" tanya Boldevan.

The Vengeance Of Sharon V (Completed)Where stories live. Discover now