ik hoorde de bel gaan en deed de deur open waar ik jason zag, "hey! je zou toch pas morgen komen?" zei ik verast
"ja maar ik had een dagje vrij genomen dus hier ben ik, stacey parkeert de auto" zei hij terwijl hij met tassen binnen kwam lopen. ik liet de deur open zodat stacey dan ook naar binnen kwam lopen.
"bibi kom je even gedag zeggen!" riep ik naar de speelkamer.
"kom geef me even een knuffel" zei jason met een warme glimlach, ik lachte terug en gaf hem een knuffel. soms voel ik de spanning tussen jason en mij nog maar ik probeer het altijd te negeren.
"jason!" hoorde ik bibi achter me schreeuwen hij hurkte neer en spreidde zijn armen zodat bibi erin kon rennen wat ze ook deed. hij tilden haar op en draaide met haar rond wat haar heel hard liet lachen.
"owh wat ben je een grote meid geworden" zei hij en gaf haar een kusje op haar rode wangetjes hij legde haar neer en ze rende daarna naar stacey die in bij de deur stond en zei deed hetzelfde.
"hey sexy mama" zei ze lachend tegen me en gaf me een knuffel. we liepen naar de woonkamer met wijnglazen en de wijn die stacey voor me heeft meegenomen.
"hoe gaat het?" vroeg jason serieus nu. "druk met werk en bibi ook" zei ik zuchtend en nam een slokje van mijn wijn toegevend aan mijn vermoeidheid.
"wanneer was de laatste keer" vroeg stacey. ik verslikte me in me wijn.
"stace, je weet hoe druk ik het heb de laatste keer zal wel echt een jaar geleden zijn" zei ik.
"wow, ik dacht dat je zou zeggen vorige week" zei jason. ik schudde mijn hoofd
"en die vaders op bibi's school dan?" vroeg stacey. "bedoel je de getrouwde of de drie vrijgezellen" zei ik lachend en hun begonnen ook. bibi kwam de kamer in rennen en zag ons hard lachen en keek ons raar aan.
"mama?" vroeg ze.
"ja?" zei ik. ik zag dat jason zich verschoof hij vind het nogsteeds een beetje ongemakkelijk dat ik bibi heb gekregen. "ik moe en honger" zei ze.
"is goed ga maar alvast in je stoel zitten" zei ik en stond op en seinde dat jason en stacey ook mee moesten komen. ik had lasagne gemaakt dus zette alles even op tafel.
"mmmmm mama lekker" zei bibi, ik gaf haar een kusje op haar hoofd en schonk daarna mijn wijn in.
"ik breng haar zometeen naar bed en dan kunnen we praten" zei ik, en hun knikte. we aten ons eten op terwijl bibi allemaal verhaaltjes begon te vertellen die ze heeft meegemaakt.
~
ik had bibi net in bed gelegd en een shortje met een hemd aan getrokken. ik liep naar beneden en zag dat jason was begonnen met de afwas en stacey met afdrogen. "owh jongens dat hoefen jullie niet te doen." zei ik.
"jawel kijk hoe druk je het hebt je bent een geweldige moeder jess" zei jason en stacey stemde er mee in.
"dankjewel het is wel moeilijk soms maar ik red het wel" zei ik terwijl ik de dingen terug in de kast neer legde.
"nog ooit van sam gehoord?" vroeg stacey. ik schudde mijn hoofd.
"ik weet niet eens of hij weet dat bibi bestaat of dat me moeder ooit nog iets heeft gezegd." zei ik. na dat ik het heb gezegd zijn we nog een beetje gaan praten over koetjes en kalfjes en hebben we het huis versierd.
JE LEEST
cheated on his wife
Romanceik liep naar binnen gooide mijn werktas op de grond en hing mijn jas aan de kapstok. "sam!" riep ik zoekend naar mijn man. ik liep de keuken in en daar was hij niet. hij was ookal niet in de woonkamer. ik liep naar de trap en zag daar een hak en de...