"rustig jess ik ga bibi niet van je afpakken, maar ik hoop dat je gewoon weer dichter bij komt wonen, dat je weer je baan terug neemt. zodat ik mijn dochter kan zien." zei hij, wat meteen weer kleur in mijn gezicht bracht.
"sam ik moet er over na denken ik kan niet zomaar alles hier weer opgeven en me leven hier laten stoppen. bibi kan dat ook niet, zei heeft hier haar vrienden en ik ook." zei ik en zuchte diep uit. ik nam een slokje van me nu afgekoelde thee.
"bedoel je die landon en liam?" vroeg hij.
"ben je jaloers sam? eerst op jason nu op landon?" vroeg ik geamuseert.
"ja natuurlijk, weet je hoe moeilijk het is om je ex verder te zien gaan zonder jezelf waar je nog van houd. omdat je een stomme fout hebt gemaakt." zei hij.
ik werd woedend "tuurlijk weet ik hoe het voelt! jij bent degene die was vreemdgegaan en een vrouw heeft bezwangerd! ik was degene die het meest verder moest gaan omdat JIJ een fout maakte." schreeuwde ik.
"ja maar ik ben niet de gene die een kind verborgen houd voor 3 jaar!" schreeuwde hij op zijn beurt.
"verborgen? ze was gewoon hier, in hetzelfde huis, zelfde peuterschool en creche voor al drie jaar dus ze was niet verborgen!" schreeuwde ik
"maar je hebt niemand over haar verteld, zelfs niet de vader! ik had dolgraag haar eerste lach willen zien, de eerste keer kruipen, praten, lopen maar dat kan niet omdat je nooit over haar hebt verteld!" schreeuwde hij op de top van zijn longen. op dat moment wist ik wat ik had gedaan. ik heb iemand zijn belevenis weg gehaald die hij misschien nooit meer mee kan maken.
ik voelde zijn plotselingen adem op mijn wang omdat we door het schreeuwen steeds dichter naar elkar toe zijn gelopen. ik kijk hem in zijn groene ogen aan en zie boosheid, verdriet. ik liep terug naar de stoel waar ik ging zitten met een diepe zucht. ik deed mijn handen in mijn haren en mijn elleboog op mijn knieen.
"ik kan dit niet, weet je wat. ik kijk wat ik ga doen ik wou hier toch weg over een jaar." zei ik om dit achter me te laten en naar huis te kunnen.
"o ja, jess kan ik bij jou op de bank?" vroeg hij. ik keek hem met grote ogen aan en schudde me hoofd.
"kom op het minste wat je kan doen is me op je bank te laten slapen en ik ben dan bij bibi. ik ben hier alleen tot zondag en moet dan weer terug." zei hij.
"oke zondag 10 uur ben je weg" zei ik met een zucht en wou de deur uit lopen om te vertelen tegen marco dat ik ontslag neem en over een paar maanden weg ben. " o ja 10 uur in de ochtend" ze ik snel en liep naar marco.
"hey, je weet dat mijn contract over vier maanden voorbij is. ik wil hem niet bij tekenen ik ga terug, als ik dat niet doe kan sam me voor de rechter houden en dan kan ik bibi helemaal kwijt raken." zei ik.
"ja, ik begrijp het we zagen het al aan komen. ik zal het aan het team vertellen volgende week." zei hij en hij gaf me een knuffel.
"jullie moeten zeker langs komen dan he, maard dat is nog ver weg. ik zie jullie morgen." zei ik en liep naar de lift waar sam op me stond te wachten.
JE LEEST
cheated on his wife
Romanceik liep naar binnen gooide mijn werktas op de grond en hing mijn jas aan de kapstok. "sam!" riep ik zoekend naar mijn man. ik liep de keuken in en daar was hij niet. hij was ookal niet in de woonkamer. ik liep naar de trap en zag daar een hak en de...