hoofdstuk 36

210 8 0
                                    

"ja" zei ik. ik gaf zijn antwoord na een dodelijke minuut stilte. hij deed de prachtige ring om mijn vinger en k gaf hem een knuffel. hij fluisterde nog dat hij van me hield en de confettie werd afgeschoten. maar daar lette ik niet op. ik keek hoe sam een traan weg veegde en toen weg liep daarna hoorde ik de voordeur dichtslaan.  Ik perste een gliach op mijn gezicht en gaf jason een zoen waarna iedereen mij feliciteerde.

"Nou dan kan ik ook bekend maken dat bibi en ik dus terug gaan verhuizen, maar dat zal pas rond de zomervakantie zijn aangezien het schooljaar al bijna voorbij is." Zei ik in één klap erachterna na mijn aankondiging ging iedereen weer verder met zijm gesprekken. Ik keek om me heen en kon sam niet vinden.

Ik liep naar de keuken waar ik niemand zag behalve de bende van lege zakjes en glazen. Ik besloot om dat allemaal even op te ruimen en dan voor sam te gaan zoeken.

~

ik liep mijn apartementencomplex uit en zag sam in het cafetje voor mijn huis zitten bij het raam met een koffie voor zich, gek genoeg ben ik nooit naar dit cafetje gegaan. ik liep naar binnen en de heerlijke aroma geur van vers gebrande koffie bonen ging mijn neus in. ik ging naast sam zitten en hij keek me aan met rode ogen.

"ik had hem al in elkaar moeten slaan, na de eerste keer dat hij je met lust in zijn ogen aan keek op jouw promotie feestje 4 jaar geleden." zei hij en nam een slok van zijn koffie. 

ik zuchtte diep niet wetend wat ik moet zeggen. "hij heeft zelfs een grotere ring gekocht, heeft hij lang voor moeten sparen denk ik." zei sam lachend. ik keek naar mijn ring om mijn vinger die zilver was met twee banden en in het midden een grote diamand en daaromheen op de banden allemaal kleine steentjes. 

"hou je nog van mij?" 

mijn adem bleef vast zitten in mijn keel, ik keek geschrokken van mijn ring naar sam. hij keek me onderzoekend aan. "sam-" ik werd onderbroken door zijn vuist die op de tafel sloeg. in het cafe werd het even stil maar daarna ging iedereen weer verder met waar ze mee bezig waren.

"verdomme jessica, het is een ja of een nee" zei hij en keek me nu boos aan. ik was geschokt omdat ik hem nog nooit zo boos heb gezien.

"nee" zei ik en ik stond op van mijn plaats om weer naar boven te lopen. hij pakte mijn pols vast. "ik doe dit alleen voor bibi" zei ik en rukte me los van zijn grip. om weer naar boven te lopen.

~

ik zette de vuilniszakken bij de deur zodat als iemand weg gaat er één mee kan nemen. ik liep naar de woonkamer waar dave, chantal, marco, jason en stacey zaten. ik ging naast jason zitten die zijn arm om me heen sloeg. "weten jullie het geslacht al?" vroeg stacey. 

"nee, we willen het niet weten dat vinden we wat uitdagender" grapte chantal. "wist jij het geslacht bij bibi?" vroeg chantal aan mij, ik knikte

"ja, ik wist het maar ik had het alleen aan jason en stacey verteld toen ik het wist" 

"waar is sam?" vroeg jason toen hij met een koppen koffie aan kwam lopen. "hij is in het cafetje hier voor, ik vertel het je vanavond wel" zei ik en pakte een kop koffie van hem af.

cheated on his wifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu