10. Dejiny

17 4 0
                                    


  Jeden pomaranč, jeden koláčik, jeden milkshake.....„Ó, raňajky sú úžasné!" pochvaľoval si Marc jedlo. „Nemáš byť už na dejinách?"spýtala sa Dorothea. „Neviem kedy mi začínajú, takže ma to netrápi," povedalMarc. „Dejiny sú vo veľmi dôležité, mladý muž! Raz budeš kráľom, tak....."nedokončila, lebo Marc už išiel preč. „Šibnutá ženská, nenechá ma ani dojesť,"hovoril a krútil pri tom hlavou. ,Že vraj dejiny sú dôležité,' pomyslel siMarc. On dobre vedel, kedy mu začínajú dejiny a kde sa vyučujú. V podzemísú triedy, kde zaúčajú nové Tartanky. Dnes majú voľno, preto záchrancovia môžumať dejiny iba v nedeľu. „.....atak Savin ukradol Diamant Schopností. Á, Marc, tak tu si," začala Faina.Dnuka boli štyri kreslá. Na troch z nich sedeli David, Evie a Alisson.„Ahoj, Marc!" pozdravila sa Alisson. Marc jej len zakýval. „Sadni si, prosím!"poprosila Marca Faina. Marc si teda sadol. „Tak, kde som to skončila? Aha!Savin ukradol Diamant Schopností a všetci Danvijčania skameneli. Okrem vásteda. Možno ešte Josha," rozprávala Faina. „Madam, môžem sa niečo spýtať?"chcel vedieť Marc. „Samozrejme!" Marcsi odkašľal. „Vlastne je to o Tartelwele. Ako sa volí nová najmúdrejšiavodkyňa?" spýtal sa. „Keď poslednázomrie, uskutočnia sa voľby. Začína to testami. Tartanky nad tridsať rokov,ktoré chcú, sa zúčastnia testov. Trinajúspešnejšie sú preradené do volieb. Volia všetky Tartanky nad osemnásťrokov. Tá ktorá bude mať najviac hlasov vyhrá voľby a stane sa Vodkyňou.To je celá veda," povedala Faina. Keď sa vyučovanie skončilo, Alisson išla dozáhrady. Ponaťahovala sa a začala behať. Rozmýšľala o tom, ako sa asi majújej opatrovatelia. Často čítala knihy o čínskom bojovom umení. Vedelapresné kroky. Snažila sa ich zopakovať. Nikdy nebola pokrstená, no verila v reinkarnáciua karmu. Veľa počúvala výrok: Karma je sviňa! Možno, že je, veď čo už lenona môže vedieť. „Ali?" ozval sa hlas. „Jekaterina?" „Alisson, čo tu robíš?" spýtala sa Jekaterina.Jekaterina je Alissonina trénerka. „Bola som trénovať. Štatistiky tvrdia, žečím viac budem cvičiť, tým budem lepšia a úžasnejšia. Tiež tvrdia, že čímmenej voľných dní, tým väčší výkon," povedala. „Ach! Asi máš rada vzdelanie.Sofia by sa ti páčila!" povedala Jekaterina. „Aká Sofia?" nechápala Alisson. „Akémeno má asi múdrosť? Je to meno ponajmúdrejšej zo všetkých Tartaniek. Bola prvou najmúdrejšou. Preto je múdrosťpomenovaná po Sofii." Usmiala sa. „Sofia bola Tartanka?" Alisson bola v nemomúžase. „Čo si čakala, že Sofia bola zo Zemi? Bóže! Máme po nej pomenovanú ajknižnicu," povedala ešte stále so smiechom. „Vy máte knižnicu?" spýtalaAlisson. „Áno! V podzemí za triedami. Voľný čas by si mohla stráviť tam.Je tam voľný vstup. A ver mi, Tartanky majú najlepšie knihy na svete. A mámetam aj to tvoje čínske bojové umenie." Alisson sa tešila. Knihy milovalaodjakživa. „Ďakujem, Jekaterina. Vážne ďakujem," poďakovala sa Alisson. Jekaterina už nestihla nič povedať, lebo Alisson už bežala do knižnice.     

OthersWhere stories live. Discover now