20. Povolenie zabiť

6 4 0
                                    

Evie prešla celú záhradu, ale nikoho nenašla. Povedala si, že radšej prejde záhradu ešte raz. Vtedy uvidela Josha sedieť pod hruškou. Dobre vedela, že Josh od nej nechce žiadne utešenie. Preto si len vedľa neho sadla. Vtedy sa Josh otočil a objal ju. Chvíľu tam len sedeli a objímali sa, keď Josh prehovoril. „Nemala takto skončiť. Zaslúžila si viac," povedal pochmúrne. „Bude mi chýbať.... veľmi veľmi..." povedal a hlas mu pomaly slabol. „Aj mne. Bola to milá a chápavá žena," povedala Evie. „Poznala si ju vôbec?" spýtal sa Josh. „Ale poznala. Raz či dvakrát som ju stretla. Výborne som sa s ňou porozprávala," povedala a zasmiala sa pri spomienke na jeden z ich rozhovorov. Josh blúdil po spomienkach, ale nespomenul si, že by mu o niečom Evie rozprávala. „Prepáč," povedala Evie. „Prečo sa ospravedlňuješ? Ty si ho predsa nezabila," povedal Josh. „Prepáč, objímala som Marca a Alisson..... Mala som objímať teba," povedala smutno. „To nič, Alisson a Marc sú ešte malí," povedal Josh. „Čo znamenajú tie čísla? Vieš deväť, tri, tri, tri," povedala Evie. Josh sa zamyslel. „Podľa mňa je to kód ku portálu u Viglov. Nie som si však istý," povedal. Evie sa zablyslo v očiach. „Ja jej dám postaviť sochu! To je úplne úžasné," povedala. Strašne sa tešila. Konečne mohla presadiť svoj dokonalý vojnový plán. „Mám plán," povedala. „Pomôžeš mi?" spýtala sa. „Samozrejme. Vždy ti pomôžem," povedal. „Prečo sa vôbec pýtaš, veď to dobre vieš," povedal. Evie ho pomaly pobozkala. „Sám si za to môžeš," povedala. Josh sa usmial. Dobre vedel, že táto smutná vec ich veľmi zblížila.

Pomaly sa schyľovalo ku siedmej. „Poďme dnuka už je mi zima," povedala Evie. Obaja sa postavili a odišli do vnútra. „Môžem ostať u teba? Ráno by sme mohli ísť všetkým povedať ten plán," povedala Evie. „Veď ho neviem ani ja!" sťažoval sa Josh. Evie naňho otrávene pozrela. „Jasné, že môžeš," povedal Josh. „Večeru už asi nestihneme," povedal smutne. „Nie, asi nie," povedala vošla do izby. „Ale sľúb mi, že necháš aby som tú sviňu zabil ja," poprosil ju. Evie chvíľu rozmýšľala. Nadýchla sa a povedala: „Máš moje povolenie."      

OthersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu