Po zoznámení zašiel Josh za svojim otcom. Už ako veľmi malý počúval rozprávky o ich domčeku. Vedel naspamäť koľko má okien, koľko má izieb a akej farby je. Keď zaklopal, otvoril mu pán len o pár rokov starší ako on. A vypadali skoro rovnako až na oči. Josh ich mal zelené a jeho otec hnedé. „Josh..." Silno ho objal jeho otec. „Počuj chlapče, poriadne si vyrástol. Poď dnu. Čo ti môžem ponúknuť. Iste môžeš tu ostať bývať, teda ak chceš." Otcove šťastie sa nedalo opísať. „Iste otec, rád by som zostal, ale bude zo mňa vojvoda. A Evie si praje, aby som ostal bývať v paláci." Obaja vošli dnuka. „Ale môžeš ísť so mnou," povedal s nádejou v hlase. „Nie synak, ja som sa tu narodil a tu aj zomriem," povedal smutne otec. „Ale čo tvoja matka, Arabela? Iste nechce ostať v Tartelwele." Otec zalial čaj. „Otec...... matka.... ona..... Savin ju zabil..." Joshovi sa skotúľala slza po líci. Oznamovať mužovi, že jeho životná láska je mŕtva, je dosť ťažké. „Vďaka nej som ho zabil." Joshov hlas znel presne ako sa cítil. „To je dobre, že si ju pomstil." „Evie povedala, že jej dá postaviť sochu na námestí." „A kto je Evie?" Josh potom otcovi porozprával všetko o záchrancoch. A jeho otec sa s ním snažil tráviť čo najviac času.
Deň korunovácie 24. december
„Myslíš, že moje meno je hodné Danvijského trónu?" spýtala sa Alisson Evie. Záchrancovia mali za úlohu vybrať si druhé meno Danvijského pôvodu. Iste zlatko, Medlin by mala radosť," odpovedala jej sestra. „Sú podľa vás tieto šaty príliš odvážne?" spýtala sa Prim. „Určite nie. Tvoja slúžka má dobrý vkus," odpovedala Abigail. Stáli v malom salóniku, kde ich slúžky pripravovali na korunováciu. Boli obklopené zrkadlami. Evie a Alisson si museli vybrať šaty aby im ladili s korunami. Evie mala šaty rubínovo červené a Alisson zas smaragdovo zelené. Abigail zvolila zafírovo modrú a Prim ametystovo fialovú. Korunovácia sa odohrávala v zime, preto mali všetky šaty dlhé čipkované rukávy. Všetky si zvolili sklenené črievičky. Teda bol to korunovačný dar od Marca. „Dámy ste pripravené?!" Do izby vtrhol kráľov radca. „Čo vás neučili klopať?" spýtala sa Evie. „Prepáčte výsosť, ale všetci už sú nachystaný," povedal nervózne radca. A tak sa dievčatá pobrali do hlavnej sály. „Takže prví pôjdu dnuka adepti na titul vojvoda vojvodkyňa," oznámila im slúžka stojaca pri dverách. Ozvali sa fanfáry. Prvá kráčala uličkou Prim, potom Abigail a nakoniec Josh. V prvých radoch sedeli Dorothea s Fainou a Joshov otec. A Abigail tam zbadala Jekaterinu, Alissoninu trénerku. Na konci uličky stáli kráľ s kráľovnou. Na ich ľavom boku boli vo vitríne koruny budúcich kráľov a kráľovnej. Pre Davida zlatá s diamantami, pre Evie zlatá s rubínmi, pre Alisson strieborná so smaragdami a pre Marca strieborná s ónyxmi. Boli uložené v trezore po smrti Medlin, Clarka, Arie a Huberta. „Pristúpte bližšie záchrancovia. Áno, správne počujete. Pomohli ste mojim vnúčatám oslobodiť Danviu, tým pádom aj vy ste záchrancovia," povedal kráľ. „No tak poďme k veci. Josh, pristúp prosím." Josh urobil ako mu kráľ prikázal. „Josh Henrich, menujem ťa vojvodom z Danvie. Sláva Joshovi Henrichovi z Danvie!" Celá sála vstala a všetci zakričali: „Sláva Joshovi Henrichovi z Danvie!" Kráľ dal potom Joshovi strieborné manžetové gombíky. Josh si ich pripol a odišiel si sadnúť do prvého radu. „Abigail, pristúp." Postup bol taký istý. „Abigail J. menujem ťa vojvodkyňou z Danvie. Sláva Abigail J. z Danvie!" To isté zakričali aj všetci ostatní. Kráľ jej dal perlovú brošňu v tvare ruži a aj ona si odišla sadnúť ku Joshovi. „Primus Aténia, menujem ťa vojvodkyňou z Tartelwele." Pri tých slovách Dorothea skoro odpadla. „Sláva Primus Aténii vojvodkyni z Tartelwele!" Znovu to všetci zopakovali. Prim dal kráľ perlovú čelenku a potom si aj ona odišla sadnúť. „David Salvius!" zakričal sluha. David vpochodoval dnuka a zastavil sa až pri kráľovi a kráľovnej. Tam sa otočil a pozeral sa, kedy vstúpia dnuka jeho súrodenci. „Evie Adelaida!" Dnu vošla Evie a tak ako jej brat aj ona sa zastavila až pri kráľovi a kráľovnej. „Alisson Medlinia!" A posledné meno. „Marcus Hethalius!"
Keď sa konečne otočili ku kráľovi, kráľovná otvorila vitrínu a vytiahla z nej Davidovu korunu. „David Salvius Danvijský!" Kráľovná položila na Davidovu hlavu korunu. „Evie Adelaida Danvijská!" Kráľovná položila Evie na hlavu jej korunu. To isté urobila aj pri menách: „Alisson Medlinia Danvijská a Marcus Hethalius Danvijský." Kráľ s kráľovnou si zložili koruny a spoločne ich položili k nohám vnúčat. „Týmto vás oficiálne vyhlasujem za nových kráľov a kráľovien Danvie. To znamená, že ja s mojou ženou oficiálne odstupujeme z tohto úradu. Sláva novým kráľom a kráľovien Danvie!" Poslednú vetu zakričali Tener so Salviou spolu. Súrodenci počkali kým to zakričia všetci v sále a potom sa pobrali na terasu.
Na terase stáli Tener a Salvia, Abigail s Joshom a Prim, Dorothea a dokonca aj Jekaterina. David začal ako prvý: „Drahí prítomní, dovoľte mi predniesť krátku reč. Celý čas čo som žil na Zemi som vedel, že tam nepatrím. Všetci sme vedeli, že sme iní, že patríme do Danvie. A nie len my štyria sme iní, ale a vy. Sme Danvia a vždy budeme. Prisaháme, že ako vaši vládcovia vás ochránime a zbavíme zla." „Nech žije šťastná Danvia!" pridala sa Evie. „Sláva Danvii a novým vládcom!" kričali Danvijčania. A z neba padali snehové vločky.
YOU ARE READING
Others
FantasyŠtyria súrodenci a následníci Danvijského trónu. Ovládajú úžasné schopnosti. Majú ľud, ktorý čaká na ich záchranu. Má to však jeden háčik, o ničom z toho nevedia. Čo sa stane, keď príde nečakaná návšteva a všetko vyjde najavo? Zachránia Danviu a...