28. Hora Danavaja

11 5 0
                                    


Vojna sa skončila hneď ako Josh zabil Roxanu a Savina. David, Prim a Marc ležali vo svojich izbách v Tartelwele už týždeň. Všetci traja sa museli zotaviť po fyzickom aj psychickom vysilený. A ostatné sa vrátilo do starých koľají.

„Už tu ležíš týždeň. Mali by sme ísť vrátiť Diamant schopností na svoje miesto," dohovárala Abigail Davidovi. „Danvia spala už dosť dlho." David vstal z poste a podišiel ku Abigail. „Abi, ja viem. Ale bol som mŕtvy. A čo ak nie som dosť dobrý na vládnutie?" spýtal sa. „Á, tak toto ťa trápi," povedala Abi. „Budeš najlepší kráľ na svete, David. Ako o tom vôbec môžeš pochybovať. Naviac, každý ti bude vďačný za záchranu života. Vôbec sa nemusíš báť." Silno ho objala. „A čo Marc? Veď spal dva dni vkuse." „Bože veď ste muži, nejako to prežijete."

Pozdejšie sa všetci stretli v Marcovej izbe. „Marc, ak si pripravený, tak môžeme ísť," povedala Evie. „Ja som, ak ste aj vy." Všetci prikývli. „Mali by ste ísť," povedal Josh. „Josh ty ideš s nami. Aj ty si pomohol a zabil si Roxanu a Savina." Evie mu zovrela ruku v dlani. „Aj vy, Prim a Abs." Obe prikývli. „Alisson máš Diamant?" spýtal sa David. Alisson vytiahla ruku z vrecka. V nej jej žiaril Diamant Schopností. „Strážila som ho ako oko v hlave," povedala hrdo. „No poďte bližšie a chyťte sa ma." Všetci sa Alisson chytili.

„Danvia je prekrásna!" Rozplývala sa Prim. Objavili sa pred sochou kráľov. „Raz by som tu chcela žiť." „Veď môžeš! Dorothea by predsa nebola rada keby sme jej vyhlásili vojnu," povedal spokojne Marc. Prim sa schuti zasmiala. Evie ich ale prerušila. „Nerada ruším tvoje vojnové plány, ale čaká nás výstup na horu. Takže ak by ste sa ráčili pohnúť....." Marc sa vyjavene pozeral na Evie. „Na akú ,horu'?" nechápal Marc. Josh sa zasmial na jeho výraze. „Na horu Danavaja, predsa." Abigail ukázala na vysokú horu. „Na vrchu tej hory je jaskyňa. Tam má Diamant svoje miesto. Kým sa tam nevráti všetci ostanú ako sochy. Veď sme sa o tom včera rozprávali." Marc si sadol na zem. „No tak choďte a ja vás počkám tu." „Marc, prestaň. Do tejto šlamastiky sme sa namočili spolu, tak sa z nej aj spolu dostaneme," povedal vodcovsky David. Marc či už chcel alebo nie, musel uznať, že má pravdu. A tak sa všetci pobrali na vrchol hory Danavaja.

Už boli skoro v polovici cesty, keď sa Evie spýtala. „Prečo sme sa aj my nepremenili na sochy?" „Lebo sme boli mimo Danvie. Tak ako vaši rodičia," odpovedal jej Josh. Aj ostatný by jej odpovedali, ale boli príliš zadýchaní. „Ale sme následníci trónu. Nehorí sa, že kapitán sa potápa s loďou?" nedalo jej. „Ale áno, potápa. Vaši starý rodičia. Vtedy boli oni kapitáni," povedal Josh. „Už chápem. Nemali by sme si dávať prestávky, inak tam neprídeme ani za dva roky. Šup, šup, Danvia toľko čašu nemá.

Keď konečne uvideli jaskyňu od vyčerpania si sadli na skaly. „Nečudujem sa, že Savin tak rýchlo ukradol kameň. Veď ho nikto nestrážil," povedala Alisson. Keď prišiel na vrchol aj Marc. Potom sa vyvalil sa na zem. „Predsa-predsa len som mal vyčarovať ten výťah." Dychčal. „To by to potom nebola taká zábava," povedala Evie. „Si robíš srandu, že?" vyjavene sa spýtala Prim. Jaskyňa nebola veľmi priestranná, no ako útočisko pre Diamant stačila. V jej strede bol malý držiak. Alisson usúdila, že pre Diamant. „Myslím, že Diamant by tam mal položiť David. Je predsa najstarší." „Nie, musíme spolu. Spolu sme sem prišli a spolu uložíme Diamant na jeho miesto," povedal David. „Ako povieš, braček." Evie odišla do jaskyne. O chvíľu sa všetci pobrali za ňou. „Tak a teraz ho uložíme naspäť," povedala Alisson a vytiahla Diamant z vrecka. Všetci sa ho dotkli a spoločnými silami ho uložili do držiaka. Celá zem sa zatriasla. Bolo počuť tlmené výkriky radosti. Zrazu akoby dáka čudesná sila všetkých štyroch zaniesla do zámku. „Ty kokos!" zakričal Marc. „To je lepšie ako výťah!" Stáli na nádvorí. Na nádvorie o chvíľu prišli aj kráľ s kráľovnou. Všetci pred nimi pokľakli. „Vnúčatká moje!" rozbehla sa k nim kráľovná Salvia. Davida, Evie, Alisson a Marca vyobjímala a vybozkávala. „Ďakujem vám za záchranu," povedala. „Vaše veličenstvo, stará mama, to sme neboli len my," povedala Evie. „Pomohli nám Prim, Josh a Abigail," povedal Marc. „V tom prípade z vás budú vojvodkyne a vojvodovia z Danvie," povedal natešene kráľ Tener. Každého vyobjímal. Aj kráľovná napokon vyobjímala Josha, Abigail a Prim. Potom si odtiahla Evie nabok. „A Savin, prežil to?" spýtala sa. Evie len smutne pokrútila hlavou. „Chápem, vždy som vedela, že to nebude dobré dieťa."



OthersHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin