Alisson sa ráno zobudila zavčasu. Osprchovala sa a zamierila do knižnice. „Dobré ráno!" pozdravila sa knihovníčke. „Dobré, zlatko. Môžem ti pomôcť?" spýtala sa knihovníčka. „Kde máte knihy s vojnovou tematikou?" spýtala sa Alisson. Knihovníčka ostala zarazená. „Prečo chceš takú strašnú tému?" Alisson ostala chvíľku ticho. Rozmýšľala, ako by jej podala čo najmenej informácii. „To neviem vysvetliť. Jekaterina chce aby som si niečo také prečítala," povedala Alisson. Zarmútilo ju, že musí klamať, ale nemohla jej predsa povedať, že chce napadnúť sídlo Viglov. „Teda ak povedala Jekaterina....." začala a prešla až úplne na koniec knižnice. Alisson poslušne cupkala za ňou. „Tu máš nejaké knihy," povedala knihovníčka a odišla naspäť ku svojmu kreslu. Boli tam rôzne knihy. Bojové umenia sveta, Najznámejšie vojny medzi Viglami a Tartankami, Najväčšie vojny, Vojny a vojnové taktiky, Podrobný opis poslednej vojny, Ničivé vojny.... Alisson si vybrala tri: Najlepšie vojnové taktiky, Podrobný prehľad vojen a Ako vyhrať vojnu. Už bola na odchode, keď jej udrela do očí jedna kniha. „Plány Viglovského sídla," prečítala názov knihy. Bola úplne na hornej poličke. „Mohla by som dostať tú knihu?" spýtala sa a ukázala na ňu. „To nepôjde. Tá je Dorotheina," povedala krútiac hlavou knihovníčka. „Mám jej povolenie," vymyslela si Alisson. „Mladá princezná... Viem, že by som ti ju nemala dávať, ale nech sa páči. Len to nepovedz Dorothei, či už máš povolenie alebo nie," povedala a podala Alisson knihu. „Ďakujem," povedala Alisson a premiestnila sa na raňajky. Zrazu jej to nešlo tak pomaly a tiež sa tak veľmi neblýskalo. Objavila sa pred jedálňou. Spočítala si knihy a potom vošla. Samozrejme, Marc sa už napchávala sladkým pečivom. „Čau, dáš si koláčik?" spýtal sa Marc. Alisson sa sadla a zložila si veci. „Koľko si najviac vydržal bez jedla?" spýtala sa zo zaujímavosti Alisson. „Najdlhšie to bolo od obeda do večere," povedal zo smiechom Marc. Alisson vstala a odišla si nabrať raňajky. Nabrala si varené vajíčko a croissant. Odišla si naspäť sadnúť. Marc už začal čítať Najlepšie vojnové taktiky. Alisson si otvorila knihu s plánmi s Viglovského sídla. Po chvíli prišli na raňajky aj Evie s Joshom a Abigail s Davidom. „Fajn keďže sme tu všetci, mala by som vysvetliť plán," povedala Alisson. „No konečne," povedal Josh. Včera mu Evie nič nepovedala a preto bol nahnevaný. Evie ho buchla do ruky. Alisson vysvetlila celý plán. Evie však nedávala pozor. Prezerala si knihu s plánmi Viglovského sídla. „Mám nový plán," povedala. „Tak nám to povedz," povedal David. „Vieme, že nás v najbližších dňoch napadnú..... Máme len jeden problém. Potrebujeme ešte jednu Tartanku," povedala Evie. „To nie je problém. Prim to zvládne," povedal Marc.
YOU ARE READING
Others
FantasyŠtyria súrodenci a následníci Danvijského trónu. Ovládajú úžasné schopnosti. Majú ľud, ktorý čaká na ich záchranu. Má to však jeden háčik, o ničom z toho nevedia. Čo sa stane, keď príde nečakaná návšteva a všetko vyjde najavo? Zachránia Danviu a...