Evie, Josh a Alisson sa objavili v Alissoninej izbe. „Mrzí ma, že som meškala. Ďalší príchod Savina. Vraj niekto zmizol," povedala zhrozene. Evie sa pozrela na Josha, aby sa presvedčila, že tam stále stojí. „Preboha, to je strašné. Prečo by niekoho unášal?" spýtala sa Evie. Josh ju pohladkal po ramene a povedal: „Možno sa tým chce vyhrážať." Evie a Alisson zmrazilo pomyslenie na to, že by sa im niekto vyhrážal únosmi. Zrazu do izby vtrhol Marc. „Musíte ísť so mnou!" povedal. Všetci ostali zarazení. „No švihom!" zakričal. Bežali až na štvrté poschodie a vstúpili do Dorotheinej kancelárie. Stála tam Dorothea, Abigail a David. Pri stoloch sedeli Tartanky. Na plátne bol Savin. „Á, tak teraz sú tu už všetci," povedal Savin. „Môže priniesť zajatkyňu," rozkázal. Dvaja chlapi priniesli ženu s čiernim vrecom na hlave. Savin strhol vrece. „Mama!" zakričal Josh. „Arabela!" zakričala Abigail. „Správne. Mám pri sebe drahú Arabelu," povedal víťazoslávne. „Nie! Ty sviňa, pusti moju matku!" zakričal naňho Josh. „No, vyhnime sa vulgarizmom. Radšej by sme mali prejsť ku istej veci," povedal rozhodne. „To som zvedavá, čo od nás len ty môžeš chcieť. Veď šuter už máš," povedala posmešne Evie. Na jednom boku mala Alisson a na druhom Marca. Obaja k nej boli pritúlení. Abigail sa držala za rameno Davida. „Nože nám povedz niečo Arabela," prikázal jej Savin. Arabela sa nadýchla a začala: „Savin chce.... aby ste sa vzdali a odišli preč z Tartelwele. Aby ste si už nikdy nerobili nároky na Danvijský trón. On ma potom pustí." povedala Arabela. „Áno, presne tak. Žiadna vojna nemusí byť," povedal spokojne. Evie zosmutnela. David, Abigail a Marc tiež. Uvedomovali si, že ak zachránia Arabelu, tak zo záchrany Danvie nebude nič. Ale ak zachránia Danviu, Savin zabije Joshovu mamu. Dorothea sa pozrela na Davida. „David...." začala no nedokončila. „Stačilo! Toto nie je vaša úloha," povedala Arabela. Savin zbledol. „Josh.... deväť, tri, tri, tri. Ľúbim ťa Josh! Budete úžasný......" začala no Savin ju umlčal. „Rozhodla si sa," povedal. V jeho ruke sa objavil meč. Evie k sebe viac pritlačila Marca a Abigail a tým zakrývala ich oči. Savin vrazil nôž do Arabelinho hrudníka. „Matka!" zakričal Josh. Arabela posledný krát zavzdychala a spadla. Z jej hrude sa liala krv. Z Eviných očí sa začali valiť horúce slzy. Abigail sa silno pritúlila ku Davidovi, ktorý sklopil zrak. Na všetko sa dokázal dívať iba Josh. Tomu sa v hlave prehrali všetky zážitky s mamou. Napokon sa ani on neudržal a vybehol z miestnosti. „To je všetko," povedal Savin. „Teším sa na vojnu. A teraz to vypnite!" prikázal. Plátno sčernelo a v miestnosti bol počuť iba tichý plač. Všetci sa báli prehovoriť. Dokonca aj Dorothei po tvári stekali slzy. Alisson a Marc sa túlili ku Evie a Evie sa túlila ku nim. Všetci traja plakali. Abigail sa držala v objatí s Davidom. David neplakal, ale Abigail stekali slzy po lícach.
„Toto mu vrátime," povedal odhodlane David.
YOU ARE READING
Others
FantasyŠtyria súrodenci a následníci Danvijského trónu. Ovládajú úžasné schopnosti. Majú ľud, ktorý čaká na ich záchranu. Má to však jeden háčik, o ničom z toho nevedia. Čo sa stane, keď príde nečakaná návšteva a všetko vyjde najavo? Zachránia Danviu a...