14. Sen s vládcom šutra

7 5 0
                                    


Evie sa odtiahla od Josha a odkráčala preč zo záhrady. Dostala predsa voľno. To sa musí osláviť. Vtom jej nálada sklesla. Nemala to s kým osláviť. Alisson bola na tréningu a Abigail trénovala Davida. Môžu sa stretnúť len na obede. Evie sa teda vybrala do izby. Dala si dlhý teplý kúpeľ a prezliekla si jediné šaty čo mala v šatníku. Boli to letné mini šaty s kvietkavým vzorom. Sedeli jej nádherne. Škoda, že ich nemohla ukázať Madam K. a Lile. Sadla si do kresla a začala čítať hrubú knihu. Bola o vládcoch Danvie. Evie rovno preskočila na jej starého otca. Písalo sa tam, že sa oženil s dievčaťom zo Zeme. Vraj to bol škandál a Tener si svoje rozhodnutie musel obhájiť.

Evie začala byť unavená. Po chvíli v kresle zaspala. V sne sa ocitla v nádhernej zrúcanine. Bola tam s chlapíkom, ktorého si pamätala z knihy dejín. Bol to Savin. „To pre ten kameň, však?" spýtala sa otrávene. „Ten ,kameň' začaroval všetkých ľudí v Danvii na sochy," oboznámil jej Savin. Savin neovláda ani jednu schopnosť, ale Diamant mu dáva schopnosť ovládať všetky. Evie ostala chvíľu ticho, lebo rozmýšľala. Savin zatiaľ zmenil tému. „Nemala by si sa radovať, že vidíš svojho strýka?" spýtal sa líškavo. „Ty nie si môj strýko! Ty nie si moja rodina! Moja rodina nie sú zbabelci, podvodníci a ,ty'! Moja jediná živá rodina je premenená na sochy!" povedala rozhorčene. Savin sa však nehodlal vzdať. „Fajn, ako myslíš. No, mohli by sme sa stať aspoň partnermi. Čo si myslíš, kto bude kráľom Danvie, keď ju zachránite? Môj otec s mamou si doprajú oddych a na trón nastúpi ten kto ovláda aspoň tri schopnosti. Tu však nastáva problém. Ani jeden z vás neovláda tri a viac schopností. Teda trón pripadne najstaršiemu. David je uspokojivý, ale chýba mu Alissonina teleportácia, tvoja telekinéza a Marcová schopnosť predstavy. Ale keď sa pridáš ku mne, porazíme tvojich bratov a sestru a ty môžeš vládnuť po mojom boku. Spojíme Danviu s rodom Viglov a vytvoríme silný svet! A ja... teda vlastne my budeme vládnuť," prezradil Evie svoj plán. Evie sa zamyslela. Musela si dávať pozor, lebo Savin by jej prečítal myšlienky. Keď Savin videl, že Evie tá predstava moc neláka začal znovu hovoriť: „Chúďatko Evie! Mala si všetko! Bola si dedičkou tretej najbohatšej firmy na celom kontinente a teraz musíš zachrániť krajinu, o ktorej si sa dozvedela len pred mesiacom. Keď mi pomôžeš, vrátim ti tvoj starý život. Budeš ešte bohatšia a ešte obľúbenejšia. Bude ťa poznať celý svet." Z toho sľubu bolo Evie smiešne. Vraj najbohatšou na svete! „Prepáč, ale čas sa nedá vrátiť späť. Ako to viem? Lebo som to skúšala. Ani s tým šutrom to nedokážeš. Teraz ma ospravedlň, chcem sa vyspať," povedala zo smiechom. „Ako myslíš, ale ty si len obyčajná telekinézu ovládajúca dievčina. Si najslabšia zo všetkých štyroch. Prečo myslíš, že by sa o teba zaujímali? Bezo mňa nemáš šancu sa presadiť! A spolu nemáte šancu vyhrať!" povedal a vyparil sa. Evie sa zobudila a smiech, ktorý sa ešte pred chvíľou hral s jej tvárou už vypršal. Nevedela na to prestať myslieť. Vedela, že sa musí s niekým porozprávať, ale nevedela s kým. Zobudila sa akurát na obed. Bola hladná, keďže zase vynechala raňajky. Dobre vedela, že Josh by sa hneval. Tak sa teda pobrala do jedálne. Sadla si ku stolu s Davidom, Abigail a s Alisson. Oni traja sa rozprávali no Evie ich nevnímala. Len sa v kľude najedla. A potom odišla preč. Na ceste vrazila do pani, ktorú si nevšimla. „Prepáčte, vážne som nechcela!" povedala a pomohla panej vstať. Spoznala v nej Joshovu mamu. „To nič, zlatko. Evidentne si veľmi rozmýšľala," povedala Joshova mama. Evie sa už už zberala preč, ale Joshova mama ju zastavila. „Josh má šťastie, že ťa má. A ty máš tiež šťastie. Len si ho opatruj. Veľmi rád ti pomôže a vždy bude stáť pri tvojom boku," povedala. „Máte pravdu. Lepšieho človeka nepoznám," povedala Evie a usmiala sa. Evie už presne vedela kam má ísť. Rozlúčila sa a odišla preč.

Zaklopala Joshovi na dvere. Keď Josh otvoril, vrúcne ho objala. Josh ostal prekvapene stáť vo dverách. „Môžeme sa porozprávať?" spýtala sa Evie. Josh prikývol. Evie si sadla na posteľ vedľa Josha. Porozprávala mu o jej návšteve. Josh sa zamyslel a povedal: „ Ja si nemyslím, že si slabá. Dnes ráno si ma dostala. Urobila si dobre, že si odmietla. Už len to naznačuje, že si silná," povedal Josh. „A ako podľa teba bude fungovať systém vládnutia?" spýtala sa Evie. „Jedna stará legenda hovorí, že na začiatku boli štyria vládcovia. Každý ovládal jednu schopnosť. Vraj sa im vládlo dobre, lebo každý mal svoj odbor v ktorom vládol. Až potom sa zaviedlo pravidlo troch. Podľa mňa sa to spraví takto aj teraz. Tí štyria sa stali Bohmi Danvie. Boli silní ale jeden bez druhého boli nič. Ale ty sa vôbec nemusíš báť. Ja si ťa ochránim," povedal s úsmevom. „A ešte jedno. Dnes budeš spať tu. musím ťa mať pod dohľadom," povedal. „A kde budeš spať ty?" spýtala sa Evie. „V kresle mi bude akurát. Mimochodom, pekné šaty!"


OthersWhere stories live. Discover now