#JeepI slept that night with so many questions in my head. Gusto nako pangutan-on sila Mama'g Papa kung kinsa ang possible nila nga lead para kay Kuya Michael. Yet, nahadlok ko mahibal-an ang tubag nila. I don't want to hear their answer. Nahadlok ko nga basig ang itubag nila kay basig mao ang nasa akoang huna-huna.
The next morning, dali ko niadto'g simbahan para sa misa de gallo. And as usual, nakit-an na pud nako si Janu nga nag-sakristan ug naa lang siya may likuran ni father kauban iyang mga kapwa ng sakristan.
"Joy," Janu smiled at me sa dihang iyaha kong nakit-an sa may likuran sa simbahan. Ngitngit pa gihapon pag-abot niya didto ug medyo tugnaw pa pud gihapon. Pero wala nako 'to panumbalinga, ang importante, nakit-an ko niya ug mahatagan ko niya'g pamainit. Ulaw man pero I was really expecting him nga magdala ug bisag gamay nga pan gikan sa mga halad.
I blushed infront of him ug pagkataod-taod, naa siya'y gikuha nga biskwit nga giring-giring sa sulod sa iyang white robe.
"Thank you Janu," ingon nako niya.
"Naa pa," ingon niya unya naa siya'y gikuha nga tumbler sa bulsa sa iyang slacks. "Kape Joy, gahi biya na nga biskwit." Nilantaw siya sa ako." Pasensya na ha? Mao ra gyud na akoang nakuha."
Grabe kaayo ang kaulaw nga nabati nako for Janu. "Okay ra uy, maygani naa."
He smiled unya nanglikod na mi didto. "Geh, kaon na," he said.
I blushed again. "Maulaw ko, ayaw ko tan-awa."
"Sige," He chuckled unya gitalikdan ko niya sabay sandig sa akoang kilid. Our position remain like that for almost ten minutes. Medyo nabug-atan ko niya pero the fact nga naa ra siya sa akoang kilid, medyo nawala ra ang kabug-at nga akoang na-feel.
"Dili ka mukaon?" pangutana nako niya just to break the silence.
"Hungiti ko," ingon niya.
I blushed again for the nth time.
"S-sige, atubang sa akoa."
Janu confidently faced me again. He smiled adtong nalantaw ko niya.
"Sige, nganga na." I sound so awkward while saying that to him. Though, iyaha man pong gibuhat akoang giingon.
Bisag nakanganga na si Janu, guwupo gihapon siya lantawun. Wala pud siya naulaw munganga tungod kay kompleto iyahang perfect set of white teeth.
Gipaak nako akoang lower lip sa dihang gipaak pud ni Janu ang biskwit nga akoang gipakaon sa iyaha.
"P-paaka," sugo nako while ga-blush ko'g taman-taman. Iyahang gituman akoang sugo unya pagkahuman, nikatawa siya.
"Kape?" pangutana nako.
Nitando siya so akoang gikuha ang tumbler nga naa sa akoang kilid unya giablihan 'to tapos giduol na sa iyaha.
"Closer Joy."
"S-sorry." Akoang gipaduol sa iyang lips ang baba sa tumbler pero wala 'to nadayon kay gikuha na niya akoang kamot.
"Joy? Is there anything bothering you?" pangutana niya unya wala nako nabantayan nga niiwas na diay ko'g lantaw sa iyaha.
Actually, daghan ug ga-bother sa akoang mind pero akoa lang ginapugngan akoang sarili nga makapangutana sa iyaha.
"Sige na, pangutana na," Janu teased me unya giduol dayon niya yang handsome face sa akoa.
"Oh!" I blushed pero ako ra dayong gibawi akoang sarili sa pagkakuraw.
"Uhm, Janu, naa lang ko'y pangutana ba."
"Hmmm?"
"Uhm, nganong permi man ta muanhi diri sa likod sa simbahan? I mean, oo, ginahimo nato ni atong medyo bata-bata pa ta para mahatagan ko nimo'g pamainit pero should we still continue this? 'Di ba, tigulang na man 'ta?"
Janu laughed again. "It's okay Joy, I want us to stay like this, bisag karon lang nga hapit na ka mulakaw."
I nodded at him. Nag-blush ko'g usab.
And yes, Janu and I are doing this kind of thing before. Ug bisag kas-a, wala pa man pud mi nasakpan ni father.
"Janu, in any case, naa kaya'y possibility nga dili ka anak sa imong mama'g papa?" diretso nako nga pangutana nga nagpakatawa'g maayo kay Janu. My heart settled atoang nikatawa siya. Makuyapan yata ko'g matulala siya sa akoang gipangutana.
"Ofcourse Joy, anak ko nila. Papers are the proof ug naa pud ko'y picture atong baby pa ko nga gina-alsa-alsa ko nila Mama'g Papa. Though, before me, naa pud unta ko'y Kuya pero nawala siya dayon tungod sa pneumonia when he was just eight months old."
I nodded at what Janu had said. Naingon na niya sa akoa before 'to nga story, ug hangtud karon, wala gihapon ko kalimot.
Sa iyang tubag, na-settle na ko gamay although medyo nag-wonder gihapon ko kung nganong naa ang Mama ni Janu sa amoang balay kagabii nga sa paggawas niya sa gate kay ako siyang natagbuan nga naghilak.
Wala na'y lain pa nga gipangutana si Janu ug kadtong nag-roaming na ang mga kaabag, nidagan na pud mi nu Janu pag-gawas sa simbahan. Although, pag-abot namu sa may kalsada, nag-part ways na mi dayon tungod kay naa pa ko'y duty sa City Library nga pang-part time nako para maka-ipon ko'g money.
Though wala ko nag-expext kay pag-abot nako didto, nitungha pud si Janu. I asked him kung nganong naa siya didto ug ang ingon lang niya, tabangan daw ko niya sa akoang trabaho. And he did. At first, dili musugot ang mga librarian pero tungod kay gigamit ni Janu iyahang charm sa ilaha, napasugot ra gihapon sila ni Janu nga tabangan ko niya.
I was given 350 pesos at the end of the day unya lipay kaayo ko bag-o pa kaayo ang kuwarta nga gihatag nila.
"So asa ta karon?" ingon ni Janu, daghan na kaayo siya'g singot.
Gilantaw nako siya. "Muuli na!" happy kaayo nako nga ingon kay Janu while gabaktas mi pagawas didto.
"Grabe," he smiled, "Pagkahuman taka tabangan, muoli dayon ka. Walay kiss dira?" dugang niya.
"Eh 'di kiss-an tika!" happy kaayo nako nga ingon sabay kiss sa iyaha. Ningisi ko sa dihang nakurawan si Janu sa akoang gibuhat. He was so shocked nga murag gikilig.
And then nagpadayon nako'g lakaw while ga-ambak-ambak ko nga gaihap sa akoang kuwarta.
"Kadali lang Joy, grabe ka!" Nisunod na si Janu sa akoa unya pagkataod-taod, ningsakay na mi'g jeep pauli. Medyo ngit-ngit na atoang pauli nami ug medyo traffic pud pero sulit lang kay adtong na-stuck ang jeep nga amoang gisakyan, nakatulog si Janu sa akoang shoulder.
While he was sleeping there sa akoang abaga, akoang gi-ampo kay Lord nga unta, inig lakaw nako soon, unta okay lang si Janu ug permi siya healthy, unta dili na pud siya magpa-abuso kay May, unta permi siya happy ug unta... dili siya ang nawala nako nga Kuya.
Nilarga na ug balik among Jeep nga gisakyan, akoang gi-alalayan si Janu para dili siya mahagba. And while gaalalay ko sa iyaha, akoang gilantaw iyahang genuine kaayo ng sleeping face. I kissed his forehead as I prayed to God again nga dili siya sa akoang Kuya. Kaya kung siya man galing, I don't really know if makaya pa na nako mabuhi.
* * *
DU LIEST GERADE
Atik-Atik (Bisaya Rom-Com Novel)
ChickLit"Ang guma, murag dula nga dakpanay. Naay bahaw, na po'y dakpununon." The certified "bulingit girl" Joy "Charity" Fortalejo admires Janu Levi Teo so much. Grade five pa lang sila, crush na kaayo ni Joy si Janu. Mag-best friend sila ug isa na sa mga h...