#Maruya
JOY'S POV
The next days was kind of normal days. Janu and I are still pretending na kami gihapon infront of May although kabalo ko nga si May, wala na ju'y halos labot kay Janu. Her eyes were already focused with Sir Jaxon. Halata kaayo labaw na'g pina-live nga nahimong si Sir Jaxon ang amoang adviser. And since adviser na namu si Sir Jaxon, permi na siya naa sa room.The atmosphere was so awkward. I, who knows everything need to act like I don't know nothing. Because kung magpabuang-buang ko'g kalit, daghan ug madamay na tao. Si May, si Sir Jaxon, amoang prinicipal, ang reputation sa amoang school ug pati na si Janu. And I don't want that to happen.
Para sa akoa, the secret that I am holding is too heavy to handle na usahay tungod ani nga sekreto, maglisod na ko'g lihok ug estorya. All the words that must come out from my mouth must be properly calculated before being uttered. Paminaw nako, mabuang nako.
"Besh, okay ra ka?" pangutana ni Charlita while naga-discuss si Ma'am Labrinta, amoang history teacher.
"Labad akong ulo besh," ingon nako niya while gihilot-hilot akoang agdtang. I'm so stressed.
"Basig buntis ka ha?" ingon niya.
"Buang? Kinsa ma'y mubuntis sa akoa? Espiritu?"
Gisipatan ra ko ni Charlita unya pagkataod-tapod mura ko'g nalubat-lubatan sa dihang gitawag ko ni Ma'am Labrinta. "Yes Miss Joy? What can you say about the abusive gold mining in our country during the Spanish era?"
"Ma'am?" Mura ko'g nayabag sa gipangutana ni Ma'am.
"Gaba! Gaba! Gaba!" ingon nila Rosenberg sa akoang kilid. Mga yawa kaayog nawung.
"Tell me Miss Joy? Are you really listening?"
"Ma'am---" mag-explain pa unta ko kaso wala na nako nahimu sa dihang nisabat ra'g kalit si Rosemarie. "Ma'am! Tama jud ka ma'am, wala jud na naminaw si Joy Ma'am. Ikaw ma'am nagbula-bula na imong ngabil dira sige'g discuss unya sila Joy sige ra sila'g tabi ni Charlita."
"Shut up Miss Rosemarie! Ikaw ba akoang ka-estorya?" isog kaayo nga ingon ni Ma'am Labrinta.
"Gaba! Gaba! Gaba!" ingon ni Charlita sa ila Rosenberg. Hapit ko nakatawa pero ako ra'g gipugnang akong sarili.
"Now, answer my question now Miss Joy!"
Wala ko'y natubag sa ingon ni Ma'am Labrinta. Nitan-aw ko kay Janu unya nitutok lang siya sa akoa. Nag-blush ko nga naulaw. Laina sa feeling nga makit-an sa imong crush nga wala ka'y ma-answer uy. Huhu. Pwede mahimong invisible kadiyot?
"Ma'am, can I help Joy?" sabat ni May. Ni-smile si Ma'am. "Sure iha. Oh! Ikaw Joy! Listen, dili biya ka guwapa unya bugo-bugo pa jud ka. Okay go Miss May."
Sakit kaayo ang giingon ni Ma'am pero duh. Atleast ako, fresh. Ay gagu. Naunsa naman ko uy? Pero bitaw, sakit kaayo ang giingon ni Ma'am.
Blah. Blah. Blah.
Daghan kaayo'g gipangyawit si May nga answer. Mga one hour and sixty minutes siya nahuman ug tubag unya pagkahuman niya'g explain, grabe kaayo pagdasig ni Ma'am sa iyaha.
"Palakpakan!" ingon ni Ma'am Labrinta. Palakpakan pud among mga tanga ng classmate. Apil si Janu.
Nag-smile si May unya nag-bow.
"So class, look at May. Siya dapat ang inyong sundugon. Guwapa na, bright pa. Perfect 'di ba? Unlike sa uban diha, maot na bugo pa," ingon ni Ma'am Labrinta unya nangatawa dayon akoang mga classmates sabay tan-aw sa ako.
"Thank you Ma'am." Hinhin nga nibalik si May sa iyang lingkuranan.
"Ning ma-istraha ni, palakas rang agi," ingon nako sa akoang sarili. Kay siyempre 'di ba? Anak si May sa principal? So palakas jud! "And duh, si May perfect?" dungag nako sa akong sarili. Nahimuot ko'g pina-live. Remembering what May and Sir Jaxon did, ay perfect jud, purya gaba.
"HALA MA'AM SI JOY! NAAY GIYAWYAW! PALAKAS RA DAW IMONG AGI! NAG-MA-MA RA DAW IMONG NGABIL!" Nikalit ra'g siyagit si Rosenberg nga igsuon ni Lavinia sa Princess Sarah. Nisulirap akong mata sa iyang gibuhat.
"MISS JOY! GO OUT!"
So wala nako'y nabuhat ug nigawas na lang ug nangibot na lang ug sagbot sa kilid sa amoang room.
Kahilakon ko sa nahitabo. Bwesit jud kaayo ng Rose sisters ay! Lagot na jud ko!
While nanggigil ko sa mga sagbot, wala ko kabantay nga nag-recess na diay.
"Psst!" Naay nanitsit pero wala ra nako gipansin.
"Hoy!" Nikatawa ang nanitsit. Paglingo nako, nakit-an nako si Janu nga naay maruya nga dala.
"Para sa imoha," naka-smile nga ingon niya.
Nag-mug-ot ko. "Ayaw na. Useless. Dili makakita si May. Unya na lang inig balik nako sa classroom."
"Nasuko ka sa ako Joy?" pangutana ni Janu unya parehas nako, nangibot na pud siya'g sagbot.
"Ako? Masuko? Sus! Unsa man pu'y kasuk-an nako uy?" ingon nako sa iyaha. Pero seriously, medyo na-offend ko gamay kay Janu. Kadtong gi-ingnan man gud ko ni Ma'am Labrinta nga dili guwapa ug bugo pa jud, niapil siya'g katawa. Nemels kaayo.
"Huy! Ingon ba!" gitusok niya akong kilid, ngilngig kaayo sa paminaw.
"Ayaw Janu ba! Wala man dira ang bangag, nganong dira man imong tuslukon," nag-mug-ot nako nga ingon.
Nikatawa'g maayo si Janu sa akoang giingon.
"Mao jud na akong gusto sa imo Joy ba. Power trip kaayo," he said while chuckling. Pula na kaayo iyang dalunggan sige'g katawa.
"Psst. Kaon ba." Gidunol ni Janu sa akoa ang maruya nga naay na'y inggkit niya.
Na-tempt ko nga paakon tong naay paak na niya. Ingon ko sa akoang sarili nga dili ko 'to paakon pero...
"Lami no?" ingon ni Janu while gi-um-um nako 'tong piece sa maruya nga akong giingkit.
"Hastang lamia!" Wala ko kabalo kung nganong naingon 'to nako pero sa pagingon nako ato, perting agik-ik ang gibuhat ni Janu.
I look at him na perti kaayo nalipay sa akong gibuhat. Sa akoang sarili, nakaingon ko nga bahala'g mura nako'g tanga basta napalipay lang nako si Janu, okay na kaayo ko.
Katawa lang siya ng katawa unya nakatawa na lang pud ko'g apil.
Ug while gatawa ming duha, wala ko kabantay nga nasagpa na diay nako ang nawung ni Janu nga maoy hinungdan para sa ma-out of balance siya ug sa wala na ko gina-expect nga panghitabo, nilanding ra'g kalit ang nawung ni Janu sa tunga sa akoang palda.
"Hala ang Maruya!" Naay nisyagit nga classmate namo sa may bintana unya pagkataod-taod, medyo nak-feel nako'g hapdos.
"Joy! Sorry!" Dali nga nitindog si Janu ug nangayo dayon ug sorry sabay kuha sa maruya nga niugsok sa tunga sa akoang legs.
* * *
Extending the chapters up to Chapter 25. Yehey!
VOCÊ ESTÁ LENDO
Atik-Atik (Bisaya Rom-Com Novel)
Literatura Feminina"Ang guma, murag dula nga dakpanay. Naay bahaw, na po'y dakpununon." The certified "bulingit girl" Joy "Charity" Fortalejo admires Janu Levi Teo so much. Grade five pa lang sila, crush na kaayo ni Joy si Janu. Mag-best friend sila ug isa na sa mga h...