Haikyuu!!

963 23 8
                                    

monzsur valószínűleg nem enlékszel, de kértél kritikát még réges régen a Haikyuu-ról.

Újabb ajánló, és még mindig nem az Inu x Boku~
Viszont, hogy őszinte legyek, ezt az animét ezerszer jobban szeretem, mimt az Inu x Bokut. /gomene/
És mivel ma fejeztem be a harmadik évadot, így hát  miért is ne írhatnék róla ajánlót?

Haikyuu!!

Egyéb címek

High Kyuu!! Ennyi, ez az angol cím, és nem részletezem tovább, mert felesleges.

Történet

Miről is szól a Haikyuu? Igazából egyetlen szóban el lehetne mondani. "Röplabda." Ám ennél sokkal-sokkal több van benne.

Hinata Shouyo - akit talán a leginkább főszereplőnek lehet nevezni, annak ellenére, hogy ez egy csapatjátékról szól - egy nap, mikor az utcán biciklizik meglátja a Karasuno meccsét at egyik kirakatban. Egyetlen emberen akad meg a szeme, aki nem más, mint a Karasuno ásza, a Kis Óriás. Ez akkora benyomással van rá, hogy elhatározza, ő is kiemelkedő röpis lesz.

Persze ez nem ilyen egyszerű, hiszen az élet sosem az.

"A röplabda a magas emberek sportja." Hinata pedig nem éppen erről híres, sőt elég alacsony. És ha mindez nem lenne elég, hiába akar Hinata jó röpissé válni, ha alsó-középiskolában nincs meg a lehetősége a gyakorlásra. (Ő az egyetlen tagja a fiú röplabdacsapatnak.) A foci klubbos és kosaras barátaival kénytelen gyakorolni, és még arra is ráveszi magát, hogy a lány röpisekkel álljom össze, csakhogy gyakorolhasson, játszhasson.

Egész alsóközépben egyetlen meccse van, és arra is a röpizni egyáltalán nem tudó barátaival megy, hiszen máshonnan nem lenne meg a csapata. Balszerencséjére éppen azzal a csapattal kell először játszaniuk, amelyikben a Pálya Ördöge becenevet viselő, Kageyama Tobio is játszik, aki egy kimagaslóan tehetséges feladó. Azt hiszem, bármilyen szomorú is, de nem kell mondanom, hogy Hinata és a csapata veszített Kageyamáék ellen. Hinata nem szeret veszíteni - dehát ki szeret? - és megfogadja, hogy legközelebb nem veszít, és legyőzi Kageyamát.

Hogy győzöl le valakit, aki a ugyanabban a csapatban játszik, mint te?

Bizony, bizony. Felső-középben Kageyama és Hinata is a Karasunóba megy, és mindketten csatlakozni akarnak a röpi csapathoz. De ellenségeskedésük miatt - na meg, amiatt, hogy nem figyelnek a csapatkapitányra, és az igazgatóhelyettes/dékán parókájának leverése is közbe játszott - ki lesznek tiltva a tornateremből, egészen addig, míg nem tudnak összedolgozni.

Egyéb

Gyerekek, ez egy sportanime. Egy anime röpisekről. És van itt minden, amit csak akarsz! Edzőmeccsek, edzőtábor, más csapatok, riválosok, senpai-ok, edzők, menedzserek. És a hangulat! El fog ragadni, garantálom!
A történet emberi, a karakterek emberiek, szerethetőek. Nincsenek természetfeletti erők, mágikus dolgok, túlzások. Minden szereplő kap valamennyi figyelmet. Kap figyelmet a csapat fejlődése, ami az egyik legfontosabb az animében.
Valamint, ha shippelni akarsz, akkor ez simán lehet a te animéd. Akaratlanul is shippelni fogod a karaktereket, nekem elhiheted.

A kivitelezésről pár szóban

A grafika végig ugyanolyan, sportanimékre jellemző, és jó. Az openingek jók, nekem személyes kedvencem a legelső. Az endingek szintén.
Az anime a történések előrehaladtával sem veszít a lendületéből, nem kezdi el untatni a nézőt, sokkal inkább magába szippantja, és ne lepődj meg, ha a nézése közben kedved támad röpizni, még úgyis, hogy eddig sosem játszottál (khm én).

Vélemény

Háromszor futottam neki, és ezt szégyellem. Első nekifutásra az első néhány perc után kinyomtam, azzal a kifogással, hogy a sportanimék nem az én világom. (Ezzel máig így vagyok...)
Másodjára lenyomtam az első évadot, majd hagytam az egészet, pedig tetszett. Nagyon tetszett!
Ez pedig a harmadik nekifutás volt, és végignéztem, és imádom. Teljesen elvarázsolt, magába szippantott, és nagyon nehéz lenne megállnom, hogy elfogultan nyilatkozzam róla. Simán bekerült a top 3 animémbe, és megérdemli a helyét.

Nem mondom, hogy rövid. Mert nem az. Ugyan nincs 100+ részes, de 3 évad, és az első kettő 25 rész. A harmadik évad sajnos csak 10, de 2018-ban érkezik a 4. évad.
Nézzétek meg, nagyon megéri! Vétek lenne kihagyni!

És végezetül egy idézettel búcsúznék, amit a Haikyuu megalkotója mondott~

"Azoknak, akik úgy vannak vele, 'Röplabda? Sosem játszottam.
Még a szabályokat se ismerem...', remélem egy szórakoztató és nagyszerű karakterekkel teli történetet készítek,
amit élvezni fogtok és lelkesen azt mondjátok, "Szurkolni akarok ezeknek a srácoknak!'"

', remélem egy szórakoztató és nagyszerű karakterekkel teli történetet készítek,amit élvezni fogtok és lelkesen azt mondjátok, "Szurkolni akarok ezeknek a srácoknak!'"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
🌸Animeajánló🌸Where stories live. Discover now