Koe no Katachi

850 24 8
                                    

Na, ezt az ajánlót igazából amino-ra írtam, de ha már kész akkor ide is:

Ez az anime egy olyan anime volt, amely már rajta volt azon a listán, ami minden animésnek van, s soha nem ér a végére. Bizony, most a "mit szeretnék megnézni a jövőben"-listára gondolok, amire azok az animék kerülnek, amik felkeltették az érdeklődésemet, és valamikor meg szeretném nézni őket.

Ilyenje valószínűleg mindenkinek van, volt, illetve lesz.

Tehát, Koe no Katachi; anime ajánló
(Vagy angol címén : Silent Voice, vagy The Shape of Voice)

Történet:

Történetünknek két főszereplője van, Ishida Shouya és Nishimiya Shouko.

Az egész sztori az általános iskolában kezdődik, mikoris egy új diák érkezik Ishida-ék osztályába, aki nem más, mint Nishimiya. A lány bemutatkozása meglepően szokatlan, ugyanis egy füzetet tart fel, amibe mondatok vannak írva, s arra kéri az új osztálytársait, hogy ennek segítségével komunikáljanak vele, ugyanis ő süket. Először mindenki kíváncsian kezeli a lányt, próbálnak vele barátkozni, ám amikor ráeszmélnek, hogy Nishimiya hátrányos helyzete őket is ugyanúgy hátráltatja, elkezdenek barátságtalanul viselkedni vele, illetve piszkálni. Ezen zaklatások fő "kitalálója" Ishida. Nishimiya több hallókészülékét is elrontják, eldobják, és a lányt is bántják, aki csak barátkozni akar velük

Ez az állapot egészen addig tart, míg a felnőtteket is be kell vonniuk, annyira elfajul a helyzet. A balhét Ishida viszi el, hiába nem egyedül ő volt a tettes. A barátai nem állnak mellé, sőt, még bizonygatják is, hogy a fiú az elkövető. Ez persze csak részben igaz.

Ezek a történések kihatnak Ishida későbbi éveire is. A következő jelenetben a fiú már középiskolás, s mindenét eladva visszafizette az anyjának a hallókészülék árát - ami nem kevés. Az életének eldobásával is megkísérel vezekelni, de ez nem sikerül - szerencsére.

A sors úgy hozza, hogy Ishida újra találkozzon Nishimiya-val. A fiú időközben megtanulta a jelbeszédet, s ezáltal sokkal könnyebben tud kommunikálni a lánnyal. A fiú élete új értelmet nyer számára, s megpróbál a lány barátjává válni.

Egyéb:

Érdekes, ahogy az elején minden ember arcát egy X-el kitakarják, ezzel jelezve, hogy Ishida nem ismeri őket, nem fontosak a számára, illetve nem is érdekli, mi van velük. Ha valakivel közelebbi kapcsolatba kerül, ez az X lehullik az adott személy arcáról. Ám amilyen könnyen leesik, olyan könnyen vissza is kerülhet.

Egy több mint 2 órás anime filmről beszélünk, pontosan 130 perces.

A kivitelezésről pár szóban:

A grafika igazán remek, színes, jól meg van csinálva. A zenék úgyszintén jók, ott tökéletesek ahol vannak, és úgy jók, ahogy.
A karakterek jól meg vannak csinálva, bár csak a legfőbbeknek van rendesen megalkotva mindenük (itt most természetesen Ishida-t, Nishimiya-t, és Nishimiya húgát, Yuzuru-t értem).

Vélemény:

Ha az összes olyan résznél, ahol közel álltam a síráshoz, valóben bőgtem volna, akkor valószínűleg a film felét könnyekkel küszködve ültem volna végig. Nagyon megható történet, könnyen meg tudja fogni az embert.
Személyes kedvencem Nishimiya húga, Yuzuru, aki mindentől próbálja megvédeni nővérét, miután az általános iskolai bántalmazásról értesül. Az elején ki nem állhatja Shouyát, ám ahogy több időt tölt vele, rájön, hogy tényleg megbánta tettét és nincsenek rossz szándékai. Yuzuru nem jár iskolába és hobbija a halott állatok fényképezése.
A kézjelek, amelyeket használnak benne nincsenek külön feliratozva, ám mindig elmondják, hogy mit mondanak, s egyes jeleket - pl: a sajnálom, illetve a még találkozunk, esetleg az "együtt" jele - akár meg is jegyezhetünk.

Ha van szabad 2 órárok, illetve tudtok rá időt szakítani, akkor mindenképp nézzétek meg. Már ha eddig nem tettétek volna...

Az ajánló megírásához vettem egy kis segítséget animeaddicts-ról

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Az ajánló megírásához vettem egy kis segítséget animeaddicts-ról.


Az ajánló megírásához vettem egy kis segítséget animeaddicts-ról

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
🌸Animeajánló🌸Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin