◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Információk
Év és szezon: 2017/2018 téli szezon
Eredeti cím: ゆるキャン△
Angol cím: Laid-Back Camp
Egyéb cím: Yurucamp (já, így egybeírva)
Hossz: 12 rész
Közvetlenül kapcsolódó művek: Yuru Camp Specials (3 részes special, és mindegyik kemény 5 perces); Yuru Camp (manga, eredeti mű)
Stúdió: C-Station
Eredeti szerző: Afro◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Történet
Alig tudom leírni, oly bonyolult és összetett! Nem, képtelen volnék három szóban összefoglalni! Lehetetlen, esélytelen!
Szóval: aranyos lányok kempingeznek.
Kicsit hosszabban: aranyos lányok kempingeznek és esznek. Ezen kívül valóban nem csinálnak semmit, viszont nekem most az volna a dolgom, hogy rávegyelek titeket ennek az animének a megnézésére, szóval próbáljuk meg egy kicsit jobban beleásni magunkat a dologba.
Adott nekünk egy rakat lány, akik többé-kevésbé ismerik egymást, s közülük kéne kiemelnem a főszereplőt, ez pedig egy kicsit nehéz. Történetünknek két fő nézőpontja van - Shima Rin és Kagamihara Nadeshiko személyében.
Rin egyedül szeret kempingezni, hűvösebb időben, mikoris kevesebben látogatják a kempingeket. Lánykánk egészen profinak számít már ebben, míg kettes számú "főszereplőnk", a sokkal szociálisabb Nadeshiko még nem igazán próbálta a dolgot, ám mikor egy véletlen folytán arra kényszerülnek, hogy osztozzanak Rin sátrán. Hiába különböznek szinte teljesen, remekül érzik magukat egymás társaságában. Elérhetőséget cserélnek, s megbeszélik, hogy majd még beszélnek.
Innentől kissé spoileres, de nem sok dolgot tudok lelőni, szóval szerintem rendben van, ha tovább olvasod. Nem lesz olyan sok, nyugi.
Véletleneink természetesen folytatódnak, s a sors úgy szövi fonalait, hogy lányaink ugyanabba az iskolába kerüljenek, ahol Nadeshiko csatlakozik a Szabadtéri klubhoz - melynek Rin természetesen nem tagja, hiszen így akadályoznák a magányos kempingezését - akik: egy, nagyon kevesen vannak, így egy raktár a klubtermük; kettő, kempingeznek (vagy legalábbis akarnak), s az ennek világába éppen csak becsöppeni vágyó Nadeshikonak ez tökéletes.
◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Egyéb & a kivitelezésről pár szóban
Annyira szép. A rajzolás nagyon jó lett, az animáció - még az esetleges CGI részek is - remekül működik, a hátterek pedig lenyűgözőek. Belelestem a mangába is, szóval van némi összehasonlítási alapon, és azt kell mondjam egészen jól adaptálták a művet.
A zenék is baromi jók lettek, az opening nagyon-nagyon passzol az animéhez, és az ending is remek lett.
◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Vélemény
Egy barátom ajánlására kezdtem el nézni és nem bántam meg. Karaktereink ritka mód szerethetőek, nagyon aranyosak (erre a megrajzolásuk is nagyban rásegít) és fejlődnek! Mármint személyiségüket tekintve - tudod, karakterfejlődés!
A legnagyobb karakterfejlődésen természetesen Rin megy át, spoileres, ám de egészen nyilvánvaló módon.Az anime semmit nem ad hozzád, max arra vesz rá, hogy nekivágj te is a "világnak", hogy sátrazz egy kicsit. A hangulata baromi jó, a sok harcolós, véres, "lelked kinyírom olyan drámai vagyok" dráma animével szemben ez teljesen nyugodt és kikapcsoló, ez pedig tetszik az emberek többségének - vagy nem, de akkor meg nem nézi tovább az első pár rész után.
Annak ellenére, hogy azon kívül, hogy a lányok kempingeznek és esznek tényleg nem történik semmi, mégis valamiért az elejétől a végéig leköt.
Kezdő kempingezőknek és érdeklődőknek erősen ajánlott, mivel tök jól bevezet a dolgokba, és néha még egyszerűbb receptekkel is megdobál.
Ha eddig valaki megkérdezte tőlem, hogy milyen animét ajánlok rossz kedvre, mindig a Barakamont mondtam. Most már ezt is megemlíthetem nekik.
VOCÊ ESTÁ LENDO
🌸Animeajánló🌸
DiversosSzó, mi szó a címből egészen könnyen rájöhet az ember, hogy mi is akar ez lenni. Random embi: Egy animeajanlós könyv? XY: Gratulálok! A lottón lenn ilyen ötösöd. Me: XY, nyugodj le. Tehát, igen, ez egy animeajánlós könyv lesz, amiben az általam már...