egek, totálisan elfelejtettem kitenni ennek az ajánlóját, pedig tök régóta kész van :(
◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Információk
Év és szezon: 2016 őszi szezon
Eredeti cím: 私がモテてどうすんだ
Angol cím: Kiss Him, Not Me
Egyéb cím: Watashi ga Motete Dousunda
Hossz: 12 rész
Közvetlenül kapcsolódó művek: Watashi ga Motete Dousunda (az eredeti mű; a manga)
Stúdió: Brains Base
Eredeti szerző: Junko◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Történet
Serinuma Kae molett, megrögzött otaku, aki ezen tények mellett még a BL-ért (boyslove, alias yaoi és enyhébb társai) is rajong - méghozzá meg egészen elvetemült módon. Teljesen normális módon tengeti életét: eljár iskolába, animés és mangás rendezvényekre, animés és mangás cuccokat vásárolgat, nyálcsorgatva figyeli - a legjobb barátnőjével karöltve - az általuk "BL pillanat"-nak tekintett eseteket. Nincs a középpontban, testalkata miatt pedig a fiúkat sem igazán vonzza, s ő ezzel teljesen jól el is van. Ám egy nap, mikor boldogan ül le megnézni kedvenc animéjének új epizódját, valami szörnyűséges történik: Shion - Kae kedvenc karaktere - életét veszíti a rész alatt, a lány pedig olyan mély bánatba süllyed, hogy napokig el sem hagyja a szobáját, még annyi időre sem, hogy egyen.
Ekkor történik a "csoda". Kaet napokig senki sem látja, s mikor végre előkerül sötét rejtekéből, egészen máshogy néz ki. A napokon keresztül tartó szomorúság és ehezés megtette a hatását - a lány teljesen lefogyott, méghozzá olyan módon, hogy csak alig páran ismerik fel első pillantásra.
Ugyan a személyisége cseppet sem változott - még mindig ugyanaz az elvetemült otaku, mint volt - kinézetével azonnal felkelti többek figyelmét is, hogy egészen pontosak legyünk: négy fiúét, akik a későbbiekben szörnyen "komoly" rivalizálásba kezdenek Kae szerelméért. Ám ahogyan azt már említettem, a lány csak külsőre változott, így fel sem tűnik neki, hogy mit tesz a fiúkkal. Ezen okból kifolyólag pedig rengeteg vicces - esetenként érzelmes - pillanatnak lehetünk szemtanúi.
◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Egyéb & a kivitelezésről pár szóban
Az anime rajzolását nagyon szeretem, szerintem kimondottan jó lett - még a mangáéra is hasonlít.
A seiyuu-k ezesetben is remekeltek (tökéletes döglődő fóka hangokat hallhatunk a fangörcsölés ideje alatt), a háttérben szóló zenék találóak, és az opening és az ending is remek - bár, véleményem szerint nem túl emlékezetes.◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Vélemény
Még valamikor régen nekifutottam ennek az animének, ám akkot csak a második részig jutottam - ne kérdezzétek miért. Ez alkalommal azonban végignéztem, és meg kell mondjam: meglehetősen szórakoztatónak találtam.
Nem vagyok valami nagy rajongója a hárem animéknek (egyik félének sem), ám mivel itt egészen közel érezhettem magam a főszereplőhöz, így jómagam is élveztem. Többször nevettem fel hangosan, és rengetegszer éreztem együtt Kaéval.
Sajnálatos módon csak nagyon előzékenyen foghatjuk rá, hogy lezárt - ám ha mindenképp tudni szeretnéd, hogy hogyan végződik a történet és kit választ Kae, akkor mindenképp olvasd el a mangát, mivel annak már vége, ráadásképp szerintem nagyon szép, lezárt vége van.
Kaehez haosnlóan szerény személyem is eléggé BL fanatikus, így ez az anime tökéletesen illett a lelki világomhoz - valamint teljes boldogsággal shippelgethettem, ugyanis drága főszereplőnk is így tett.
A mangaka általában yaoi mangákat (és doujinshiket) ír, s ez az egy a kivétel. Remekül tette, hogy alkotott egy ilyet is - .
A történet végig szórakoztató és humoros - egyes tipikus animekliséket ki is figuráz. Kae remek főhősnő - hiszem csak néha idegesítő, ráadásul nem ruházták fel szélsőséges tulakdonságokkal (példának okáért: hiába otaku, igenis rendelkezik szociális élettel). Pozitívum még az is, hogy ha nem olvastam volna el a manga végét, nem biztos, hogy rájöttem volna, hogy kit szán a szerző a lány társául a legvégén (de).
[Ez itt át lenne húzva-] Mostanában túl sok baromságot - mármint vígjátékot - nézek, rámférne valami komolyabb is.
A mű egésze rendelkezik egyfajta társadalom kritika jelleggel is amire azért nem árt odafigyelni. Na meg a más animémre való utalásokra, mert abból is rengeteg van.
VOCÊ ESTÁ LENDO
🌸Animeajánló🌸
DiversosSzó, mi szó a címből egészen könnyen rájöhet az ember, hogy mi is akar ez lenni. Random embi: Egy animeajanlós könyv? XY: Gratulálok! A lottón lenn ilyen ötösöd. Me: XY, nyugodj le. Tehát, igen, ez egy animeajánlós könyv lesz, amiben az általam már...