Az anime, ami lesokkolt. Felülmúlta az elvárásaimat, és széttörte az "előítéleteimet" vele kapcsolatban. Nem az volt, amire számítottam; és ezt abszolút pozitív értelemben kell venni.
Történet
Izumi Shinichi egy teljesen átlagos középiskolás srác, aki ezzel meg is van elégedve. A családja is teljesen rendben van, az élete pedig, ahogyan az lenni szokott, és ahogyan lennie is kell - elnézést a szóismétlésért - átlagos. Dehát, történetünknek folynia kell, így természetesen kell valami, ami felkavarja főszereplőnk életét. De mi?
Egy éjjel, mikoris Shinichi épp teljes lelki nyugalommal alszik, valami beszökik az ablakon, mégpedig nem is békés céllal. Terveiben áll, hogy elfoglalja a hozzá legközelebb lévő személy agyát; és hát ez a személy természetesen a mi hőnszeretett főszereplőnk.
Behatolónk épp nagyon igyekezik behatolni Shinichi agyába, mikoris a célszemély felébred, s okkal rémül halálra. Főszereplőnk, amint többé-kevésbé realizálja a helyzetet, azonnal megkíséreli megakadályozni idegen létformánk célját. S lám, erőfeszítései sikerrel járnak, parazitánk nem jut el Shinichi agyáig, ám a jobb kezébe még így is befúrta magát.Nos, mindezek után Izumi Shinichi szépen visszaalszik, abba az ártatlan tévhitbe ringatva magát, hogy az imént történtek mindössze egy bizarr álom történései. Ám amint felkel, szépen felépített elképzelése aprócska darabokra törik.
Hisz' tény, ami tény, s igaz, ami igaz Shinichi jobb keze szert tett némi öntudatra, a tegnap éji behatoló által.
Természetesen ez nem minden, a háttérben ugyanis valami sokkal nagyobb áll; valamint igen furcsa gyilkosságok is történnek a napokban. És mégis, ezek hogyan kapcsolhatók Shinichihez?→Mi is pontosan egy parazita?
A paraziták olyan organizmusok, létformák akik amint kibújnak a védőburkukból - igazából nem tudom minek nevezhetném - azonnal célba veszik a hozzájuk legközelebb lévő élőlényt, és megpróbálják elfoglalni az illető agyát. Rendkívűl magas az intelligenciájuk, ám - elméletileg - semmiféle érzéssel nem rendelkeznek. Emberekkel táplálkozik, holott tudna emberi étkeken is élni.Egyéb címek
~gyorsban megjegyzem, hogy az "egyéb címek" és a "történet" rész csak ideiglenesen van felcserélve~
Számomra is meglepő módon, ezt az animét az angol címén tartjuk leginkább számon - legalábbis, az ismertségi körömben ez így van, és én is végig ezen a címen gondoltam rá. Ennek ellenére van eredeti, japán címe is - ami amúgy tök jól hangzik, ha engem kérdeztek - , ami nem más, mint a "Kiseijuu: Sei no Kakuritsu". Ezen kívűl egyébként van még egy angol címe, a "Parasyte - the maxim". Őszintén, bármelyikkel keresel rá, biztosan ki fogja adni, és fordítást is találsz.
Egyéb & a kivitelezésről pár szóban
▪animénk akkor készült, mikor az eredetije - a mangája - már befejeződött, így egész jó, kerek, szinte lezárt történetet tudtak hozni nekünk
▪az openingért oda és vissza vagyok, az ending pedig nagyon szép, és lágy.
▪az anime a grafikáját tekintve is teljesen rendben van, semmi kivetnivalót nem találtam benne.
▪a seiyuuk is remek munkát végeztek.
▪animénk összesen 24 részes, végig ugyanazzal az openinggel és endinggel.
▪két live action movie-ja is van.Vélemény
Szóval, mondhatnám, hogy kezdjük a legelején, de nem vagyok biztos benne, hogy összeszedetten tudnám rendszerezni a gondolataimat, szóval vágjunk csak bele így simán.
Mint ahogyan azt egy kicsivel feljebb említettem is, az openinget én, személy szerint imádom. Érdekes, hogy az ending teljes ellentéte, hiszen az opening egy hörgős, metál szám - a "Let me hear" - az ending pedig lágy és kellemes; mindezek ellenére mindkettő tökéletesen illik az animéhez.
Mivel hogy szinte semmilyen elvárással nem rendelkeztem, mikor elkezdtem, animénknek meg volt a lehetősége, hogy lenyűgözzön. És hát, mit ne mondjak, olybá tűnik, kapva kapott az alkalmon, s mire a végéhez értem, már csak ültem és gondolkoztam, hogy most akkor sírjak, vagy se. (Egyébként végül nem sírtam, de már az is csoda, hogy a "majdnem"-ig eljutottam, ugyanis szinte semmin nem sírok.)
Kezdetekben lazán elhittem, hogy ennek az animének nem igazán lesz mély tartalma, és elvan annyival, hogy körbegyilkolásszák a szereplőket, és valamelyst figyeljük Shinichi érzéseit. Hogy én mennyire tévedtem!
Először is, vegyük csak Shinichit. A történet elején kissé szerencsétlen és esetlen, nem igazán érdekes ember; összességében pontosan olyan, mint amilyet "szürke kisegérnek" nevezünk. Aztán halad a cselekmény, szörnyűségek történnek, és Shinichi jelentős jellemfejlődésen megy át. (Az a baj, hogy ha többet mondanék, az már spoiler lenne.)
Shinichi után vegyük Migit, a főszereplőnk jobb kezében éldegélő parazitát, aki; véleményem szerint szintén elég nagy fejlődésen megy át.
Igazság szerint, Shinichi és Migi kapcsolata is jelentős változásokon esik át.Más karakterekről viszont nem igazán tudunk meg bármit is.
Volt néhány rész, ami kissé unalmas volt, de hát kellenek a "nyugisabb" részek is, így szerintem ez nem probléma.
És akkor ide most idebiggyesztem csupa nagy betűvel, hogy
SPOILER
Az anime egyik - talán épp a legfontosabb; emberfüggő - csúcsjelente az, mikor a vége felé a kommandósok bemennek abba az épületbe, hogy megöljenek minden bent lévő parazitát. Itt van az a rész, mikor körbeveszik azt a férfit - fuu, nem ugrik be a neve, Hirakawa talán - , aki nem támad rájuk, sőt, inkább elmondja, hogy az emberiség az igazi parazita a Földön. Ezután ugye a kommandósok lelövik, és kiderül, hogy a férfi ember volt.
Szerintem ez egy nagyon elgondolkodtató jelenet volt.Aztán, ott van még Kana halála, ami egyszerűen gyönyörűre sikeredett.
Na meg, mikor Reiko átadja a gyermekét Shinichinek, és ő végre kibékül önmagával....
Oké, ennyi elég, ugyanis tudom, hogy egy csomóan a spoiler jelzése után is elolvassátok.
SPOILER VÉGE
Szóval, összességében ez az anime nagyon is elnyerte a tetszésemet. Hiszen, tele van mély, elgondolkodtató jelenetekkel; bár az utolsó, huszonnegyedik rész már szinte felesleges.
VOUS LISEZ
🌸Animeajánló🌸
AléatoireSzó, mi szó a címből egészen könnyen rájöhet az ember, hogy mi is akar ez lenni. Random embi: Egy animeajanlós könyv? XY: Gratulálok! A lottón lenn ilyen ötösöd. Me: XY, nyugodj le. Tehát, igen, ez egy animeajánlós könyv lesz, amiben az általam már...