◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Információk
Év és szezon: 2015 nyári szezon
Eredeti cím: 乱歩奇譚 Game of Laplace
Angol cím: Game of Laplace
Egyéb cím: Rampo Kitan - Game of Laplace; Mysterious Stories of Ranpo: Game of Laplace
Hossz: 11 rész
Közvetlenül kapcsolódó művek: -
Stúdió: Lerche
Eredeti szerző: Kishi Seiji (rendező) mondjuk, talán.◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Történet
Történetünk kezdetén főszereplőnk, Kobayashi - aki fiú, de amúgy ez nem látszik rajta - az osztálytermében ébred, kezében egy véres késsel, valamint a brutálisan meggyilkolt tanárának társaságában. Ti is erre szeretnétek kelni, nem de?~
A rendőrség nemsokára meg is érkezik, s mily' meglepő, Kobayashi az első számú gyanúsított az ügyben. A fiú azonban meg van győződve az ártatlanságáról, s ahelyett, hogy szétaggódbá a fejét és pánikolna, a lehető legnyugodtabbnak tűnik, s mi több, saját bevallása szerint még élvezi is a helyzetet, hisz így végre nem unatkozik!
A nyomozás során Kobayashi találkozik egy Akechi nevű fiúval, aki csupán pár évvel idősebb nála, de máris elismert nyomozó, aki nem elég, hogy iskolába nem jár, de folyton izgalmas ügyeket oldhat meg, s főszereplőnk el is határozza, hogy az aszisztense lesz.
*timeskip, timeskip*
Megoldottuk az ügyet, és Kobayashi az egyik - egyetlen? - barátjával, Hashibával karöltve beáll segíteni Akechinek.
◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Vélemény
Először is, néhány érdekesség az animéről:
▪ Edogawa Ranpo halálának 50. évfordulójára készült, és az ő műveiből inspirálódott, aki mellesleg eléggé befolyásos egyéniség volt a japán fikció területén. Kogoro Akechi pedig egyfajta japán Sherlock Holmes, én meg baromi szívesen olvasnék tőle. (Az infókat köszönjétek szépen a MyAnimeListnek.)Az anime egy kellően brutális és morbid gyilkossággal és történettel indít, és ugyan a karakterek nem voltak a legjobbak, ezzel a nyitással engem megvett. Tökéletesen boldog lettem volna azzal, ha kapok egy jó kis epizodikus nyomozgatós animét, ami nem riad vissza attól, hogy elborultabbnál elborultabb gyilkosságokat mutasson nekem.
Eleinte így is volt, de aztán gondolt egyet és mély értelmet akart adni magának, s ezzel - nem igazán tudom szebben mondani - elrontotta magát. De nagyon. Eddig a pontig is voltak dolgok, amiket nem feltétlenül kellett volna beletenni, de ezután megindult azon a bizonyos lejtőn, és nem igazán állt meg.
Elsőként vegyük azt, hogy ez egy 11 részes anime, amibe ha komolyabb tartalmat akar az ember, már az elején el kell kezdenie felépíteni, különben nagyon el lesz kapkodva. Ezt nem tették meg, s 5-6 rész alatt nem is sikerült egy rendesen kidolgozott sztorit elénk adni.
A karaktereink totálisan semlegesek, kivéve mikor olyan dolgokat csinálnak, amitől csak még életképtelenebbnek tűnnek, mint eddig.
Az anime tele van klisékkel és innen-onnan összelopkodott karakterekkel és fordulatokkal, a nevetséges BL fanservice-ról pedig inkább ne ejtsünk szót. Én kimondottan szeretem a BL-t, de ez gáz volt - nagyon.
Hogy ne csak rosszat mondjak, megemlíteném azt is, hogy az első részek, ahol még nem akartuk túl komolyan venni magunkat, teljesen jól voltak. Izgalmas volt a nyomozás, és kellően gyomorforgató az ügy, és ezzel be is értük volna 11 részen keresztül.
A rajzolás rendben volt, semmi kiemelkedő, semmi egyedi, a szokásos. A CGI nem volt zavaróan használva - és ezt én mondom, tehát ez egy elég nagy plusz pont a mű számára. A hangok is jók voltak, szóval ez etéren egy teljesen semleges anime. Viszont zeneileg több, mint semleges, főleg ha az op-ed párost vesszük figyelembe, már pedig én ezt teszem.
Mikor először meghallottam az openinget, tudtam, hogy utálom. Nagyon nem olyan volt, mint a legtöbb animénél, monoton hangzása volt és az egésznek volt egy olyam fura hangulata, ami miatt elsőre nem sok embernek tetszik. Aztán meghallgattam még párszor és talán épp emiatt a furcsa egyedisége miatt szerettem meg ennyire.
Az ending pedig meglepett. Nem azért, mert olyan fura lett volna, hanem mert én már évek óta hallgatom ezt a számot, és sosem tudtam, hogy milyen animéhez tartozik, illetve, hogy tartozik-e egyáltalán. Aztán egyszer csak ott volt, én pedig nagyon örültem neki.
Összegezve ezt az egészet, ez nem egy túl jól sikerült mű, de nem is egyike a legrosszabbaknak. Ha valakinek felkeltette az érdeklődését az bátran nézzen bele, talán tetszeni fog, talán nem, de ezt majd ő eldönti.
Lehetett volna ez sokkal jobb is, de nem lett és úgyse tudunk vele mit kezdeni, szóval ne rágódjunk ezen túl sokat.*ez rövid lett és lényegretörő,nemsokára jövök egy újabb ajánlóval, ami valószínűleg hosszabb lesz*
ESTÁS LEYENDO
🌸Animeajánló🌸
De TodoSzó, mi szó a címből egészen könnyen rájöhet az ember, hogy mi is akar ez lenni. Random embi: Egy animeajanlós könyv? XY: Gratulálok! A lottón lenn ilyen ötösöd. Me: XY, nyugodj le. Tehát, igen, ez egy animeajánlós könyv lesz, amiben az általam már...