Ha valami olyat szeretnél, ami könnyed, de mégis elgondolkoztat.
◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Információk
Év és szezon: 2010 tavaszi szezon
Eredeti cím: 荒川アンダー ザ ブリッジ
Angol cím: Arakawa Under the Bridge
Egyéb cím: -
Hossz: 2 × 13
Közvetlenül kapcsolódó művek: ugyanezen a címen létező manga (eredeti mű), valamint a második évad
Stúdió: SHAFT
Eredeti szerző: Nakamura Hikaru◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Történet
Történetünk főhőse Ichinomiya Kou, aki az Ichinomiya Társaság örököse (ez természetesen egyike a világ legnagyobb vállalatainak). Mielőtt bárki értetlenkedne, hogy miért nem Arakawának hívják, vagy esetleg a későbbi karakterek neveiben keresné a címben szereplő szót, szólnék, hogy a folyón kívül senkit nem hívnak Arakawának. (A folyót viszont nagyon is.)
Az Ichinomiya családban egy elég érdekes szokás szerint működik az élet, még pedig a "csinálj meg mindent magadnak, hogy ne legyél adósa senkinek"-elv alapján. Kou természetesen követi ezt a hagyományt, s egész eddigi életét így élte, éppen ezért is nem gáz, hogy néhány kölyök lerohanta, megfosztotta a nadrágjától, majd a megszerzett zsákmányt zászlóként felerősítették a hídra. Semmi baj, Kou megoldja, ahogyan eddig mindent.
Igen ám, az akciót viszont sajnos mégsem sikerül teljesen egyedül véghez vinnie, ugyanis az egyik helyi - khm, a híd alatt lakó - hajléktalan segít neki, ezáltal pedig Kou az adósává válik. Az angyalarcú hajléktalan lány, nevén nevezve Nino-san - aki saját bevallása szerint a Vénuszról érkezett - pedig nem egészen érti a dolgot, ám végül kiegyeznek abban, hogy Kou a kedvese lesz és vele él. Igen, a híd alatt.
Azt hitted ennyivel le is zártuk, na nem. Ha valaki a híd alatt szeretne élni, annak elsősorban találkoznia kell a "Polgármesterrel". Mert az itt van. És elképesztő nagy a tekintélye. Annak ellenére, hogy meggyőződéssel hiszi, hogy ő egy kappa - szóval igen, nem Nino-san a legflúgosabb a híd alatt! (Mind azok.^^)
Tehát Kou találkozik a Polgármesterrel, aki - a jogával élve - át is kereszteli őt.Köszöntsétek Recruitot, becenevén Rec-et, a híd alatt, ahol új életet kezdhet - hiába nem szándékozott - egy nagy rakás szeretnivaló, furcsa lököttel~
◆━━━━━━━▣✦▣━━━━━━━━◆
Vélemény
Az ok, amiért elkezdtem ezt az animét, egészen egyszerű: Rec hangját Kamiya Hiroshi adja, én pedig nagyon szeretem ezt a hangot. Ennyi.
Szóval, semmi elvárással érkeztem meg az animéhez, és nagyon örülök, hogy rátaláltam. Nem feltétlenül ajánlom mindenkinek, de ha készen állsz egy kis elvont humorra - és abszurd világképre - akkor az Arakawa Under the Bridge mindenképp a te animéd.
Az egész animét belengi egyfajta "hülyeség ez az egész, de közben meg mégsem" jellegű hangulat, ami leginkább a mű rétegeltségére utal. Elég művészi, főleg mivel kivétel nélkül az összes rész egy filozófizálos monológgal kezdődik - többnyire Rec, bár néha Nino-san szemszögéből.
A sok ismétlődő - de aránylag gyorsan váltakozó - állókép miatt van egy kis Bakemonogataris beütése, ami esélyesen nem véletlen, mert amennyit abból láttam (nem túl sokat:( ), az jött le, hogy az is hasonlóan működik.
Az OST-ok, openingek és endingek - jaj az endingek xD - egészen jók, bár hasonlóan elvontak, mint az anime.
A történet epizodikis jellegű, tehát túlnyomó többségben csak felszínesen függnek össze a részek, de azért sorban nézd - miért is nem abban néznéd?
Remekül egyensúlyozott a humor és komolyság között - mindkettőből kellő mennyiséget kaptunk. Merteztérdemeljük. Az egyetlen problémám talán az volt, hogy hiába kutatott Rec egy keveset Nino-san múltja után a második évadban, végül mégsem derült ki semmi. Bár, igazából azt is jól elrendezték a végén.
Összegezve ez egy kellően agyament anime, amivel lefáraszthatod az agyad. Vagy felélínkítheted, ha elgondolkozol a burkolt jelentésén. (10/8 vagy talán 8 és fél.)
YOU ARE READING
🌸Animeajánló🌸
RandomSzó, mi szó a címből egészen könnyen rájöhet az ember, hogy mi is akar ez lenni. Random embi: Egy animeajanlós könyv? XY: Gratulálok! A lottón lenn ilyen ötösöd. Me: XY, nyugodj le. Tehát, igen, ez egy animeajánlós könyv lesz, amiben az általam már...