Évtizedzáró

140 9 10
                                    


Heyheyhey kedves olvasó!

Az évtizedzárómat olvasod éppen – csak szólok, ha nem önszántadból tennéd ;)

Rengeteg hasonló posztot láttam, és jómagam is szerettem volna készíteni egyet, ám mivel nem nézek tíz éve animéket, így ez először lehetetlennek tűnt. Aztán persze, hamar rájöttem, hogy így is írhatok az évtizedben kijött animékről, s ehhez nem kell mást tennem, minthogy végig nézem az összes 2010-től kijött szezont és kiválasztok minden évből egyet, amelyet az év animéjének koronázok. Na mármost, ez a saját, személyes véleményem, ráadásul nyilván rengeteg animét nem láttam, így a választásaim abszolút megkérdőjelezhetőek – s ezt egyébként nyugodtan meg is tehetitek, habár úgyis leírom, hogy miért azt választottam amit. Igyekszem nem a legpopulárisabb animéket kiválasztani, hogy azért megismerhessetek újakat is – hátha így találtok rá a kedvencetekre.

A ti véleményetekre is kíváncsi vagyok, szóval nyugodtan írjátok meg, hogy nektek mi(k) volt(ak) a kedvence(i)tek, és hát akkor, vágjunk is bele~☆


2010


2010 az InuYasha befejeződésének éve, ám emellett még olyan közkedvelt animék is jöttek ki, mint például az Angel Beats! vagy a Durarara. Ennek ellenére én természetesen ezek egyikét sem „koronázom meg”, hisz ezen év szülöttje a Kuragehime is, amit szerény személyem imád, így hát kétségtelen volt, hogy ő viszi a címet az első évben.

Ez az anime 2010 október 15-étől futott egészen ugyanezen év december 31-ig, szépen elkerülve azt, hogy véletlenül átlógjon a következő évbe. Mindössze 11 részes, amit egyébként én nehezményezek, de hát, ez van. A története különösebben nem nagy durranás, habár szórakoztató, mindenesetre nem ez volt az, amivel megnyert magának. Hanem akkor mi?
Nem olyan rég láttam ezt a művet, s azonnal hatalmas kedvencemmé nyilvánítottam, s ennek rendes okai vannak. Elsőként a rajzolása fogott meg, kérdéses, hogy miért, de megfogott, s mivel remek humorral társult a tetszetős kinézet így tovább néztem. Nemsokára az is kiderült, hogy fantasztikus a karaktergárdánk, ráadásul mögöttes mondanivalóval sem vagyunk híján, így egyre jobban és jobban megszerettem ezt az animét, s ezért is lett ez az 2010-es év „koronázottja”.

(Bővebben most azért nem írok erről, mert már van róla egy ajánlóm, ahol rendesen leírtam mindent, nyugodtan meg lehet lesni.)


2011

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.


2011


Már 2010-ben is elég király animék jöttek ki, de 2011 azért több jóval dicsekedhet – legalábbis, ha engem kérdeztek. Ebben az évben jött ki ugyanis az Ao no Exorcist első évada, a Deadman Wonderland, a No.6, a sokakat megsirató AnoHana, valamint a Sekaiichi Hatsukoi is, amiért az elvetemült BL fanok a mai napig odáig vannak. Ugyanezen évben kezdett el futni a Hunter X Hunter, valamint a Mirai Nikki és a Steins;Gate is ekkor jött ki, habár ezt az utolsó két említettet még mindig nem néztem meg. Hupsz.

De mi nyerte el az én szívemet? Nem más, mint a Gosick!

Az anime műfaját tekintve leginkább természetfeletti és krimi, ami már így önmagában is nagyon kecsegtető, de miután ténylegesen is belekezdesz az animébe két dologra jöhetsz rá. Elsőként arra, hogy ebben még ennél is több van, másodjára pedig, hogy remek döntést hoztál, mikor belekezdtél ebbe.

A történet egy akadémián kezdődik, ahová főszereplőnk, Kujou Kazuya külföldi cserediákként érkezik. Egy véletlen folytán találkozik egy gyönyörű, babaszerű lánnyal, Victorique de Blois-val, aki úgy tűnik a könyvtárban lakik és nem is igazán hagyja el azt, s mindezek mellett igencsak intelligens, ráadásul valamilyen úton-módon mintha képes volna a jövőbe látni. Ezzel a „képességével” pedig már több bűnesetet is megoldott. Nem nehéz rájönni, mi lehet ez után, habár az anime erőssége, hogy nem csak és kizárólag erre koncentrál. Kapunk egy egészen erős háttérsztorit és egy rendes – ismétlem, rendes – lezárást. Ez azért elég jó felhozatal, nem de?

🌸Animeajánló🌸Donde viven las historias. Descúbrelo ahora