Avagy az anime, ami megint sokkal több, mint ahogyan azt elsőre hittem.
Egyéb címek
Ilyesmink nincsen.
Történet
Animénk főeleme a "stride" nevezetű sport áll, amit a váltó- és gátfutáshoz tudnék leginkább hasonlítani. Lényegében öt futó van (és egy közvetítő, aki nem fut), akik az utcán, különböző akadályokon keresztül futnak, egymást váltva.
Történetünk középpontjában a Hônan (Hounan) Akadémia stride/futó klubja áll, akikhez csatlakozni kíván drága lánykánk, akivel már az első pillanatokban összefutunk. Lánykánk, név szerint egyébként Sakurai Nana, csakis azért jött ebbe az iskolába, mert látott egy videót a futó klubról, ami teljesen magával ragadta őt, és elhatározta, hogy a klub menedzsere lesz.
Ez mind szép és jó, ám van itt egy aprócska bökkenő.
Sakurai-san hiába keresi a klub tagfelvételre utaló hírdetését, sehol sem találja; és ezzel egyetemben a klubbot sem.
Ekkor találkozik a kissé lábfetisiszta Fujiwara Takeruval, aki hozzá hasonlóan a futó klubhoz akar csatlakozni, s azt is tudja, merre találhathák az klubhelyiséget.
Odaérve azonban nem épp az fogadja őket, amire számítottak. Nem elég, hogy a klubnak nincs elég tagja, hogy versenyekre nevezhessen, még a fennmaradása is csupán azért lehetséges, mert szövetkeztek az egyszemélyes shogi klubbal, a saját és annak fennnaradása érdekében.
Sem Sakurai-san, sem Fujiwara nen arról híres, hogy könnyedén feladná, épp ezért is keresnek még egy tagot, akit ha sikerül beszervezniük, a csapat végre indulhat versenyeken is.Itt most megállunk, és visszatekerünk egy kicsit arra a pontra, mikoris először pillantottuk meg Sakurai-sant, ahogyan majdnem elkésik. Ugyanebben a jelenetben találkozunk még egy kulcsfontosságú szereplővel, csak hogy a nevén nevezzem, Yagami Rikuval, aki szinte az összes sportklubnál kipróbálja magát, s szinte az összeshez csatlakozik is.
Ő a tökéletes jelölt, aki tagja lehet a futó klubnak, így hát Fujiwara és Sakurai-san meg is kísérelik beszervezni. Végül Riku eljut a futó klubhoz, mégha nem is feltétlen saját akaratából, s kezdetét veszi a felkészülés egy kissebb versenyre, amelyet később a híres "End of Summer"-re való nevezés követ.
Egyéb & a kivitelezésről pár szóban
▪Elsőként, kezdem azzal, hogy mivel csak 12 részes, nem sok minden fér bele, ám amit beletettek, az tök jó.
▪Otome game adaptáció, mégis mellőzi a románcot, amit egy plusz pont.
▪Az opening nagyon jó, én személy szerint imádom, teljesen passzol az anime hanguláthoz. Az endingről pedig nem nyilatkozom, mivel arról mondjuk úgy, nincs véleményem.
▪A grafikája szerintem nagyon jó, szép, és bár az első gondolatom az volt, mikor az openingben megláttam a karaktereket, hogy kissé mintha kispórolták volna belőlük a bőrszíneket, végül az sem volt igaz.Vélemény
Feltételezett jószokásomhoz híven most is átolvasgattam a kommentszekciót animeaddictson, és ismétcsak meglepett, mennyire kritikusak az emberek, ráadásul negatív módon.
Tény, hogy nem egy hű de tökéletes ez az anime, de szerintem ahhoz képest, hogy 12 részt kapott csupán, teljesen jó.
Az egésznek van egy kis Free-hangulata, bár, ha engem kérdeztek, akkor annyira nem érezhető. (Ha bárki mást kérdezel, akkor az egész anime egy Free-koppintás, szóval kérdezz csak inkább engem.)
Hogy a karakterekről is szóljak pár szót, elsőként azt jegyezném meg, hogy a maga 12 részéhez képest kicsit túl sok karaktert vonultatott fel, és néhányuk egyszerűen csak van, s hiába versenyeznek velük, szinte semmit nem tudunk meg róluk, pedig érdekes egyéniségnek tűnnek. Az anime felétől kicsit megpróbálnak ráközelíteni az anime legelején megismert trióra, ám ez valahogy mégsem jön össze. Riku kapott egyedül rendesebb háttérsztorit, de igazából az sem túl sok. Fujiwarával is egy csomó mindent lehetett volna kezdeni, ám végül leginkább csak úgy volt.
Ééés, most kezdem úgy érezni, hogy ez kezdi negatív fényben feltűntetni az animét, amit egyébként egyáltalán nem szeretnék, mivel egyrészt nekem nagyon tetszett, másrészt szeretném, ha nem ebből ítélnétek meg.
Szóval, most áradozok egy kicsit róla.
Tetszett benne, hogy sokkal több van benne, mint amit elsőre mutat. Az, hogy kitartanak, és segítik, bíztatják egymást, mikor épp rászorulnak. A karakterek, a versenyek, a riválisok (főleg Reiji-sanék, akikkel egy kicsit jobban összeismerkedünk). Az, hogy tele van érzelmekkel, hiába csak 12 részes.
Visszatérve egy kicsit a karakterekre; azt kell mondjam, hogy Shizumát imádom, Kuga jön az összes hosszú, fehér hajával együtt a pincémbe, Riku bátyja meg idegesített, a Kohinata-Ayumu páros meg folyamatosan feldobta a jeleneteket.Összegezzünk; imádom. Mármint, nekem nagyon tetszett, az összes hibájával, mindenével együtt, és szerintem megéri megnézni.
VOCÊ ESTÁ LENDO
🌸Animeajánló🌸
DiversosSzó, mi szó a címből egészen könnyen rájöhet az ember, hogy mi is akar ez lenni. Random embi: Egy animeajanlós könyv? XY: Gratulálok! A lottón lenn ilyen ötösöd. Me: XY, nyugodj le. Tehát, igen, ez egy animeajánlós könyv lesz, amiben az általam már...