Anılar

2.3K 143 0
                                    

Sabah Murat'ın kollarının arasından zorla kalktım.Evdeyken kahvaltıyı annem hazırlardı.Şimdi ise ben.Mutfağa gittim.Kahvaltılıkları çıkardım.Yumurtayı hazırladım.Ekmek kızarttım,çayı koydum.Çay olana kadar üzerimi değiştirmeye gittim.Gömlek-etek kombinimi yapıp Murat'ı kaldırmak için yanına gittim."Murat,kahvaltı hazır."dedim."5 dakika."dedi."Allah'ım .Kalk hadi."dedim."Yaa n'olur?5 dakika."dedi."Sen benden daha uykucusun."dedim."Kalk ya."dedim."Tamam."dedi.Kalktı.O kalkınca bende mutfağa indim.Çayı kontrol ettim,Murat efendiyi bekliyordum.Başlamak istemedim.Takım elbisesi ile geldi.Uykulu olduğu belliydi."Beyza hanım neler hazırladınız?"dedi.Annem ve babam aklıma geldi.Hanım-bey kelimelerini hep kullanırlardı."Senin yüzün niye düştü?"dedi."Beyza hanım dedin ya.Babam ile annem aklıma geldi.Her zaman babam anneme Hatice hanım,annem babama Mustafa bey derdi."dedim."Anladım.Bizde onların hitaplarını yaşatırız."dedi."Evet Murat bey,kahvaltımız göründüğü gibi leziz duruyor."dedim."Gökyüzüm yapar da güzel olmaz mı?"dedi.Kahvaltımızı büyük bir iştahla yerken"Bu güzel anların bozulmasından korkuyorum."dedim."Korkma."dedi tek düze sesle."Annem gile gideceğim unutma."dedim."Unutmam."dedi.
Kahvaltıdan sonra bulaşığı halledip evden çıktık.Arabada giderken etrafa bakıyordum.Yollara,yürüyen insanlara.Yüz ifadeleri kendilerinin sahte kimlikleriydi.Düşünürken okula varmıştık"Allah'a emanet ol."dedim."Sen de. "dedi ve arabadan indim.Dünyaya geldiğimiz andan ölüme kadar zaman hızla akıp gidiyordu.Sınıfa varınca kendimi huzur da hissettiriyordu.Akşama kadar oynayabilirdim.Acımı unutturuyorlardı.Okul çıkışı Murat beni eve bıraktı.Toplantıdan sonra gelecekti.Kuzenimin 6 aylık bir kızı vardı.Kucağıma aldım,kokusunu içime çektim doyasıya.Annesinden izin isteyip ben uyuttum.Annem günden güne daha iyiydi.Toparlamıştı kendini.Burak ise odasından çıkmıyor,susuyordu.Bebeği uyutup,yanına yastıklar koyup Burak'ın yanına gittim.Kapıyı çaldım ve girdim."N'apıyorsun?"dedim."Gördüğün gibi."dedi."Sen bana demedin mi?Ağlamayacaksın."dedim."Şu anda ağlıyor muyum?"dedi."Hayır ama böyle yüz çevirme."dedim."Abla,ben çok kötüyüm.Kafamı her yastığa koyduğumda babamın yüzü geliyor aklıma."dedi."Güçlü olacaksın.Anneme sadece ben sahip çıkamam.Ikimiz bir olacağız."dedim."Tamam,dik durmaya çalışsam içim yanıyor ve olmuyor."dedi."Tamam, elinden geldiği kadar dik durmaya çalış."dedim."Konuyu değiştirelim.Evlilik nasıl?"dedi."Iyi,güzel.Sen içerideki bebeği gördün mü?"dedim."Hayır,bebek mi var?"dedi."Evet,hem de benim odamda uyuyor.Gel bakalım."dedim.Odama gittik,mışıl mışıl uyuyordu."Ay çok güzel.MaşAllah.SubanAllah"dedi.
Odadan çıktık.Annem odasındaymış onun yanına gittik.Konuştuk.Bebek uyanmıştı,aldım annesinin yanına getirdim.Murat'ta gelmişti.Bebeği sevdik.Eve gideceğimiz zaman Burak'a sarıldım ve kulağına fısıldadım "Sen benim kardeşimsin.Dik dur."dedim.Arabaya bindik."Bebek çok tatlı değil mi?"dedim."Evet,bizim ne zaman olacak?"dedi."Bilmiyorum,anne olmaya daha hazır değilim."dedim.Bir şey demedi.Eve vardık,feracemi çıkardım."Aç mısın?"dedim."Hayır değilim."dedi.Üzerimi çıkardım,dinlenmek istiyordum.Gözlerimi kapattım.Olmuyordu.Aşağıya Murat'ın yanına gittim.Yüzüme bile bakmadı.Trip mi atıyordu?Televizyonu açtım,izlemeye başladım.Sıkılmıştım bu sessizlikten."Sen sıkılmadın mı?"dedim."Hayır,sessizliği severim."dedi.Önüme döndüm."Gel,çocukluk anılarımızdan bahsedelim."dedim."Tamam."Ilk önce sen başla."dedi."Yaz tatili için Rize'ye gitmiştik.Kuzenlerim orada yaşadığı için alışkınlardı ağaç tepeye.Ağaca tırmanalım dediler.Gaza geldim.Tamam ben yaparım dedim.Tırmanırken dal zannettiğim bir şeye bastım.Beni taşımadı,düştüm.Kolumu kırmıştım.Yaz boyunca kolum kırık gezmiştim.dedim."Sen anlat bakalım."dedim."Benim öyle pek çocukluk anım yoktur ama bir tanesini anlatacağım.Babam bizi her tatilde bir şehire götürür,tatilimizi yapardık.Bodrum'a gitmiştik.Gezerken bir dükkan ilgimi çekti,girdim.O kadar güzeldi ki antika şeyler vardı.Zamanımı biraz orada geçirdim.Dükkandan çıktım annem gil yok.Etrafıma baktım, yoklar.Ağlamaya başladım.Daha 6 yaşındaydım.Dükkan sahibine anlattım durumu.Annemgili nasıl etti? bilmem.Buldu.Annem,ablam ağlıyordu.Babam güçlü duruşundan taviz vermiyordu.Otele gidene kadar ablama dükkanı anlatmıştım.Sonra dükkandan bir şeyler aldık.Böyle bir anı."dedi."Bizim çocuklarımızın her zaman anlatacağı anıları olmalı."dedim."Çocuğumuz ne zaman olacaksa?"dedi."Zamanı var."dedim."Tamam,konuyu kapatalım."dedi."Ben acıktım."dedi."Ben hazırlayayım."dedim"Ben değil biz hazırlayacağız.O mutfak bizim mutfağımız."dedi."Tamam.Ne hazırlayalım?"dedim."Hafif olsun.Çorba olsun."dedi."Tamam."dedim.Mutfağa girdik,hazırlamaya başladık.Masayı hazırladım.Yemeye başladık."Bir gün annem gili toplu bir şekilde ağırlayalım."dedim."Zaten perşembe günü gelin mevlidi var."dedim."Tamam, ağırlama gününü ayarlarız."dedi.Bulaşığı hallettik."Gel film izleyelim."dedi."Olur."dedim.Abur cubur ayarladım.Filmi büyük bir zevkle izledik.Filmden sonra namazımızı kıldık.Bol bol dua ettim.Mutluluğumuz bozulmasın diye.Üzerimi giyindim,yatağa geçtim.Murat'ı bekliyordum.Telefonla konuşuyordu.Telefonum çaldı.Arayan Berna'ydı."Efendim."dedim."N'apıyordun?"dedi."Uyuyacaktım."dedim."Haa, yarın kontrole sende gel.Cinsiyetini öğreneceğiz."dedi."Olur."dedim."Hadi bay bay."dedi."Bay bay."dedim ve kapattım.Murat'ta gelmişti."İş adamı olmak zor."dedi."Bir sorun mu var?"dedim."Toplantı varmış."dedi."Yarın BerkCan bizde kalsın.Özledim."dedim."Getiririm."dedi."Yarın beraber pasta yaparız,kurabiye yaparız.Perşembeye hazırlık."dedim."Tamam.Hadi uyuyalım.Uykum var."dedi.Tam gözlerini kapattı.Uykuya daldı dedim.Saçlarına dokunmak istedim ve dokundum"Hadi hatun uyu."dedi."Uyumadın mı sen?"dedim."Saçlarıma dokunulursa hemen uyanıyorum."dedi."Bir kere dokunsam."dedim."Bir kere."dedi.Dokundum,gerçekten yumuşak ve çok güzeldi.Beraber uyuduk.
■■Allah'a emanet olun.■■

İslami AşkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin