Heeej! Detta är första gången som jag skriver på mobilen och därför kommer det säkert vara många konstiga ord och stavfel (auto correct, you know).
___________________________
Kapitel 6
----------------------------------------------
Självklart hade jag dåligt samvete efter lunchen för att jag blivit så arg på Sally. Därför skrev jag en lapp till henne på SO-lektionen och bad om förlåtelse.
// Förlåt att jag var så dum förrut, V //
Det tog ett tag innan jag fick ett svar.
// Det är OK. Jag var också dum, S //
Jag log och mötte hennes blick från bänken bredvid.
// Gör du något i kväll? V //
// Nej, hurså? :) S //
// Jag är bjuden på fest och nu ber jag dig att följa med! V //
''Ms. Woods?'' det var min förbannade SO-lärare John Mayer. ''Får jag fråga vad du håller på med under min genomgång?''
''Öh, jo..'' Stammade jag fram. ''Jag antecknade, Mr. Mayer.''
Jag var riktigt nöjd över att jag kommit på ett så bra svar på frågan och det syntes att han inte trodde mig, men han kunde ju inte lika gärna säga ATG jag satt och skickade lappar under lektionen fast han inte hade bevis.
''Jaha då, Ms. Woods,'' sa han och rättade till sina glasögon.
Flera i klassen fnissade.
''Ta upp era läroböcker'' sa han sedan och i ljudet av böcker som plockades fram kunde jag diskret sträcka mig åt sidan och läggs lappen på Sallys bänk.
Jag fick dock inte något svar under lektionen eftersom att Mr. Mayer höll ett extra vakande öga över mig.
----------------------------------------------
Efter lektionen mötte jag Sally vid hennes skåp och frågade om hon ville följa med på festen eller inte.
''Jag följer gärna med.'' svarade hon kort. ''Men vem är den hos?''
''Jo...'' skulle jag säga som det var att jag och Chris suttit och flirtat hela lunchen mesans hon förmodligen var sur över att vi bråkade och dessutom över Chris. ''Jag och Chris pratade lite under lunchen och han frågade om jag ville komma.
Det fick duga.
''Jaha,'' sa hon bara, ''vart bor han då?''
Oj. Det hade jag glömt att fråga.. Men då hade jag ju en anledning för att prata med honom igen.
''Jag, eh, har det nedskrivet på en lapp i mitt skåp.'' Jösses vad jag ljög och varför?
''Okej'' sa Sally. ''Ska vi gå till nästa lektion eller?''
''Jo, visst'' sa jag och följde efter Sally som redan börjat gå med långs kliv genom korridoren.
--------------------------------------------
Efter skolan gick jag hem och bytte om till fotbollskläder. Samlingen inför matchen var om trettio minuter och jag var tvungen att skippa mellis för att hinna.
Snabbt plockade jag ner en banan in min fotbollsväska och fyllde på min vattenflaska.
Tempo kom skuttandes från övervåningen glatt skällande. Han höll kopplet i munnen och viftade på svansen.
"Ledsen Tempo," sa jag, "jag hinner inte nu."
Tempo slokade lite med svansen.
"Esmeralda?!" ropade jag.
"Si?" svarade hon från vardagsrummet.
"Säg åt någon att gå ut med Tempo!" sa jag in i vardagsrummet.
"No, no, no." sa hon och skakade på huvudet.
"Men annars får ni ju städa upp hundbajs.." sa jag fernurligt. "Och det vill ni väll inte. Jag ska på match, så jag hinner inte."
Esmeralda suckade och tog motvilligt kopplet från Tempos mun.
"Tack så mycket" sa jag. "Jag går nu förresten. Kommer hem vid halv sju, tror jag, och sedan ska jag på fest."
Jag sprang ut ur huset och joggade ner längs uppfarten. Nu hade jag brottom.
__________________________
Ett kapitel till färdigt! Hoppas att det blev bra, även fast nästan inget hände och det var segt.
Jag ska gå till skolan nu, så jag hinner inte börja på nästa kapitel och ikväll kommer jag inte kunna skriva, eftersom att jag har fotbollsmatch ;)
Kommer nog att kunna skriva i helgen då jag är hos mormor.
Rösta, komentera och lägg till "boken" i erat bibliotek så blir jag glaaad! ;D
YOU ARE READING
Det som finns kvar
Teen FictionEn sak som jag har tänkt på är att om man har ett svartvit omslag på sin bok med några som kysser eller ligger med varandra får man fler läsare! Don't judge a bok by it's cover! Ge den en chans! ~Vanessa är populär och har allt man kan tänka...