Kapitel 16

640 19 2
                                    

Ingen kommunikation med mina (icke)läsare. :)

__________________________

''Okej, du får köra, men bara om du är försiktig och kör långsamt.'' sa Chris efter en stunds tänkande och räckte mig hjälmen.

''Yes!'' sa jag och hoppade på mopeden.

Chris satte sig bakom mig och la händerna runt min midja. Han förklarade hur man startade mopeden och jag körde iväg. Det var kul och Chris var en bra lärare, bra och väldigt, väldigt snygg.

---------------------------------------------

Vi skulle se en film som handlade om en tjej och en kille och de var väldigt kära i varandra, men deras föräldrar var ovänner och tillät inte deras förhållande. Bla, bla, bla.

Det var en skittråkig film och mina snacks hade tagit slut under reklamen. Man fick ju alltid så lite snacks!

Jag sneglade på popcornen som Chris hade i sitt knä. Jag sträckte försiktigt ner handen i pappburken. Chris tog tag i min hand och la tillbaka den i mitt knä. Jag tittade surt på honom.

''Ledsen, jag har nästan inga kvar.'' han flinade stort och jag behövde komma på ett annat sätt att komma åt de sista, dyrbara, kvarvarande popcornen.

Efter några minuter la jag huvudet mot hans axel och min ena hand på hand lår. Han såg på mig och flinade lite. Jag sträckte på nacken lite extra och gav honom en puss på munnen. Samtidigt smög jag ner handen i pappburken med popcorn och tog en näve.

Jag lutade mig sedan tillbaka och såg nöjt på Chris, han trodde ju förstås att det var kyssen.. Inte för att jag inte var nöjd med den, men.. popcorn..

Jag tog ett popcorn i taget och knaprade på det. Det var ju lika bra att det räckte hela filmen.

Jag kände Chris blick och jag vände oskyldigt på huvudet och såg honom i ögonen. Han kisade mot min hand som var full med popcorn. Först tittade han förvånat på mig, sedan bestört.

''Du din..'' sa han och jag han precis resa på mig innan han fick tag på mig.

Han reste sig också och alla popcorns som fanns kvar i pappburken spreds ut över golvet, men han verkade inte bry sig.

Jag förstod vad jag behövde göra och sprang ut från biosalongen. Vi var nästan helt ensamma och de som fanns i salongen satt antingen och pratade eller sov. Ingen brydde sig om att jag skrikandes sprang ut ur dörrarna.

Jag var snabbare än Chris och kunde springa ifrån honom, men han var ändå hack i häl.

Jag sprang runt ett hörn och, ånej, en återvändsgränd. Eller åt höger fanns herrtoan, men där tänkte jag inte gå in.

Chris kom farande runt hörnet och jag försökte förgäves gömma mig bakom en soptunna. Jag började fnissa hysteriskt och han fick syn på mig.

''Nu har jag dig!'' sa Chris lurigt och flinade.

''Nej!'' sa jag och fortsatte att fnissa.

''Joho, du. Kan jag få tillbaka mina popcorn så kan vi glömma det här sen.''

Jag skakade på huvudet och stoppade in alla popcornen i munnen och började tugga.

Chris tittade på mig med en tillgjord chockad min, som om jag precis berättat att det var jag som mördat hans kanin, eller att jag var en förrädare.

Jag kunde inte sluta fnissa och det gjorde att popcornen flög ur min mun. När jag svalt andades jag tungt.

''Det här ska du få ångra.'' Sa Chris och tog två långa kliv mot mig och la händerna på mina höfter.

Genast var jag allvarlig och såg honom djupt in i ögonen.

Chris böjde sig fram och tryckte sina läppar mot mina. Jag bet honom lätt i läppen och han tryckte upp mig mot väggen. Jag lät honom vara dominant, för jag var ju smartast och kunde inte alltid var bäst.

Chris drog undan sina läppar från mina. ''Kom.'' sa han och drog mig mot dörrarna ut från biografen.

Vi hoppade upp på mopeden som stod runt hörnet och Chris satte gasen i botten. Han bodde inte långt dör ifrån och han hade sikte ditåt.

När vi kom dit lös det i flera fönster, ett tecken på att det var en eller flera personer hemma.

''Vilka är hemma?'' frågade jag, eftersom att det hade varit okej om typ hans brorsa var hemma, men inte om det var hans mamma.

''Hela familjen..'' Sa Chris och kliade sig i hårbottnen.

__________________________

Lite kort kapitel men, men.

Nytt kapitel kommer nog snart, imorgon typ.

Rösta, kommentera och lägg till ''boken'' i ert bibliotek så blir jag glaaad! :D

Det som finns kvarWhere stories live. Discover now