Kapitel 5

789 28 1
                                    

Nu kommer nästa del! Hoppas att ni gillar den :)

/\/\/\/\/\/\/\

Kapitel 5

___________

Skolan var seg. Sally pratade, jag lyssnade (inte).

På lunchen fick jag syn på Chris som satt vid ett bord med sina kompisar. Han skrattade och jag mindes hur gulligt det hade låtit när de skrattade tillsammans på morgonen. Han förvandlades från en man till en pojke när han skrattade.

Jag tog min mat och när jag vände mig om såg jag att Chris satt och tittade på mig. Han mötte min blick, busted, han hade kollat in min rumpa, flinade sedan och vinkade lite. Jag log och vinkade tillbaka.

Sally drog i min arm.

"Komigen nu då!" hon snäste.. Varför? "Sluta vara så löjligt kär. Du ser ju att han inte tycker om dig."

Aj, det sved.

Jag ryckte åt mig min arm och tittade argt på henne.

"Vad fan är det med dig idag?" Jag lät nu också arg. "Vaknat på fel sida?"

Jag insåg att jag lät som en riktig bitch, men det var försent. Sally såg på mig med mord i blicken, vände tvärt på klacken och gick där ifrån.

Varför var hon arg? Det var ju faktiskt hon som varit dum först.

Argt gick jag och satte mig vid ett bord där några av tjejerna i min klass satt.

"Heeeej Vanessa" sa en av dem och drog ut på e:t. Hon hette Cassandra.

"Hej tjejer" sa jag och försökte låta aningen trevlig.

"Bråkade du och Sally?" frågade en tjej som hette Irina och log charmigt och hennes röst lät som smör.. De två andra tjejerna, Cindy och Emma, som ännu inte sagt något gav henne arga blickar och hon fick en armbåge i sidan av Cassandra.

"Nej" sa jag, fast det var sant, "vi diskuterade."

"Bry dig inte om Sally," sa Emma, "hon kan vara en sån bitch ibland, ellerhur?"

"Vafan..?" sa jag.

"Ja, asså, " sa Cassandra, "man ser ju att hon är så avundsjuk på dig."

"Du som är så snygg och populär." Nu var det Cindy som pratade.

Irina la sin hand på min. "Du skulle ju kunna få vilken kille som helst!"

De verkade som att de tävlade om min uppmärksamhet.

"Tjejer.." började jag, men blev avbruten.

"Jag tycker att vi ska skämma ut Sally på riktigt, så att hon aldrig kommer att våga vara elak mot dig igen!" Cassandra pratade och gjorde samtidig stora rörelser med händerna och hennes ögon glödde.

"Ja! Vilken bra ide." sa Cindy.

"Verkligen!" sa Emma och skrattade lite elakt.

"Tysta!" sa jag högt. "Ingen ska skämma ut Sally, hon är ju min vän."

De fyra tjejerna såg på mig som om jag var dum i huvudet. Jag himlade med ögonen och gjorde mig beredd att resa på mig, men Cassandra tog min hand.

"Förlåt Vanessa!" snyftade hon tillgjort. "Vi tycker bara att du är så snäll att vi inte kan se på medans någon är elak mot dig!"

Haha, skrattretande. Vad var det för fel på dem? Jag skakade på huvudet och vände mig åter om med min bricka och gick där ifrån.

Det som finns kvarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin