Kapitel 24

602 25 0
                                    

Är på väg hem från min träning när jag skriver detta. Får se om jag hinner lägga upp den i kväll :)

_________________________

''Så.. Vill du ha te?'' sa han efter en stunds intensivt stirrande i varandras ögon.

'' Mhm.'' sa jag, men vände inte bort blicken. ''Te är gott.''

---------------------------------------------

När jag gick ut ur Chris hus började jag med snabba steg gå hemåt. Jag tänkte inte gå till Tobias. Aldrig mer. Jag tänkte aldrig vara nära honom igen. Skulle jag få syn på honom i affären eller så skulle jag vända om och gå åt motsatta håll som honom.

Egentligen vet jag inte varför jag överreagerade så. Jag var nog mest sårad. Man blir inte kär i sin bästa vän och om man blir det (nej, nej, nej) får man ju berätta att man har känslor på ett annat sätt och inte som Tobias gjorde. Han sa bara att han älskade mig när vi stod och kramades och jag bölade mot hans axel!

En irriterad fnysning slapp ut ur min mun och jag såg mig om. Jag vette fan vart jag var. Eller jag visste att jag fortfarande var i villaområdet där Chris bodde, men det fanns säkert mer ön hundra gator och vägkorsningar. Det var som en enda stor labyrint, omöjlig att hitta ut från.

Okej, nu överdriver jag lite. Skulle bag vara följa den här gatan rakt fram och sedan bara fortsätta rakt fram skulle jag ju komma ut ur villaområdet någon gång.

Och det var precis vad jag gjorde, gick rakt fram. Efter några hundra meter tog tyvärr vägen slut och en stor skog, eller vad man ska kalla det, (träddunge?) och jag gick vända tillbaka och följa en gata som hick ät höger.

Plötsligt fick jag syn på någon längre fram på vägen och jag skyndade på stegen för att fråga om vägen ut härifrån.

Just när jag tänker det blir jag distraherad av någon som kommer ut från en gata till vänster om mig, sedan någon som kommer från höger och slutligen hörde jag steg från klackar alldeles bakom mig.

Jag vände huvudet och tittade över axeln. Cindy? Hon flinade elakt åt mig och fick mig att vända huvudet framåt igen.

Cassandra, Irina och Emma gick på rad rakt mot mig och inom loppet av några sekunder skulle de vara framme vid mig.

Jag stannade. ''Vad vill ni?'' Det var inte menat att låta oförskämt, men det var vad det gjorde.

De skrattade elakt.

Ur mörkret från en buske snett framför mig klev någon ut. Hon bar svarta kläder, vilket var anledningen till att jag inte sett henne tidigare.

''Nu spöar vi skiten ur slynan.'' sa Sally och skrattade elakt.

Innan jag visste ordet av hade hon slagit mig i ansiktet med knytnäven. Cindy som stod bakom mig sparkade mig på rumpan.

Jag började skratta och vände mig om mot Cindy. ''Den sär sparken var som när man gav varandra ''lyckosparkar'' innan man skulle gå upp på scen i lågstadiet.''

Vinsts blick blev genast förvirrad och hon såg förvirrat på de andra tjejerna som stod bakom mig. Ur ögonvrån såg jag hur Cassandra knöt näven och slog den mot sin handflata för att visa att hon skulle slå mig.

Cindy såg åter på mig och knöt näven. Hon höjde den och mättade ett slag mot mitt ansikte. Jag duckade enkelt och hon såg återigen förvirrad ut.

Jag tog tillfället i akt och gick förbi Cindy. Jag vände mig inte om, såg inte över axeln för att se deras reaktion, för tystnade räckte för min del.

Plötsligt hörde jag klackar klappra mot den asfalterade gatan. Någon tog mig på axeln och jag snurrade runt. Sallys hatiska ögon var bara några centimeter ifrån mina.

''Så lätt kommer du inte undan, bitch!'' sa hon och knuffade mig lätt i bröstet.

''Sluta knuffas.'' sa jag och bet ihop tänderna hårt.

''Nej!'' sa hon och lät så där desperat som jag hört henne låta förut. Sedan knuffade hon lätt till mig i bröstet igen.

Det var droppen. Jag knuffade till henne i bröstet, hårdare än hon gjort och det resulterade i att hon föll bakåt och landade pladask på rumpan.

Ett skratt hördes från några buskar i en trädgård en bit bort och en kille stack upp huvudet.

''Cat fight!'' ropade han.

''Mikey!'' gnällde Sally irriterat. ''Vad gör du här?''

''Filmar!'' svarade ''Mikey'' och höll upp telefonen han höll i handen.

''Nej! Ingen får ju se det här!'' skrek Sally.

Jag stod bara och tittade mellan dem, från den ena till den andra.

''Jag ska ta itu med dig sen och vi kommer inte ligga!'' skrek Sally och viftade med händerna medan hon (o)smidigt reste sig upp.

Jag hostade till för att dölja skrattet som bubblade ut ur min mun. Bakom Sally stod Cassandra, Irina, Emma och Cindy och fnissade.

Sally tittade på mig med mord i blicken eftersom att jag inte lyckats dölja skrattet helt och hållet. Jag pekade då på tjejerna bakom hennes rygg och hon tittade bakåt.

''Jag kan lova att vi aldrig kommer ha en sleep over igen!'' skrek hon åt dem och stampade med foten i marken och jag undrade hur hennes klackar kunde undgå att gå av. Tjejerna skrattade ännu mer.

''Inget fick visst som det skulle, va?'' sa jag till Sally.

Ursinnigt vände hon sig om och i stort sätt flög på mig, men jag skakade lätt av henne. Då höjde hon handen för att slå mig, men instinktivt duckade jag och kraften bakom Sallys tomma slag fick henne att snubbla framåt och nu, i det ögonblicket, gick hennes klackar av, båda två.

Jag satte mig på huk bredvid Sally som låg på marken. ''Vad ville du komma med det här egentligen?'' Frågade jag.

''Subba.'' Var det enda hon sa.

''Är det så? Är det sant att jag är en hora, slampa, subba, bitch? Har jag legat runt med alla killar på skolan?''

''Nej.'' sa hon så tyst att jag nästan inte hörde henne.

''Förlåt, säg det lite högre, jag hörde inte.''

''Nej.'' sa hon igen, men lite högre som jag bett.

Jag reste mig upp och till min förvåning stod Mikey bara några få meter ifrån mig med mobilen i högsta hugg. Jag tittar irriterat in i kameran, sedan böjer jag mig ner och räcker fram en hand åt Sally.

''Här, låt mig hjälpa dig upp.'' sa jag till henne.

Jag såg tvekan i hennes ögon innan in försiktigt stödde sig på armbågen och la sin andra hand i min.

Jag drog upp henne och nu stod vi bredvid varandra och såg in i varandras ögon. Var det skam jag såg?

Mikey harklade sig plötsligt och jag såg på honom.

''Några sista ord att säga till kameran?'' sa han och flinade.

Argt tog jag hans mobil och slängde iväg den in i någons trädgård. Så, då blev vi av med den.

Sedan vände jag mig om och gick där ifrån. Jävlar alltså.

___________________________

Det blev nog lite rörigt vissa delar.. Heh. Men här kommer i alla fall kapitlet.

Nästa kapitel kommer nog snart.

Tänkte bara säga att det inte är så långt kvar på den här berättelsen, kanske fem-sex kapitel. Tror jag, man vet ju aldrig hur det blir.. Jag kanske kommer på någon jättebra twist, eller så..

Rösta, kommentera och lägg till ''boken'' i ert bibliotek så blir jag glaad! :D

Det som finns kvarWhere stories live. Discover now