Jag skriver nästa del även fast ingen läser, typ.. Det är ju så kul att skirva! :D
______________________
Där stod jag, framför Chris hus, och tittade in genom fönstren efter allt som hänt och flinade som ett fån.
Tobias var kär i mig.
Tyst, tyst började jag gråta.
-------------------------------------
Hemma hittade jag pappa på en stol i köket med huvudet i händerna. Han tittade upp på mig.
"Kom och sätt dig." sa han och gjorde en gest mot stolen bredvid.
"Nej." sa jag och stirrade stint på honom.
Han reste sig upp och gick emot mig. Instinktivt ryggade jag undan och han såg sårat på mig.
"Tro inte att jag ska tycka synd om dig!" fräste jag och backade ännu ett steg.
Då la han ansiktet i händerna och började gråta som ett litet barn. Jag visste att det var fejk. Han älskade ingen utom sig själv och mamma var han bara gift med för att hon en gång varit väldigt vacket. Innan alla plastikopperationer pappa bett henne att göra.
Fan för honom.
Jag vände ryggen åt honom och gick upp för trappan till min våning.
Tempo hade sprungit upp på mitt rum när vi kom hem och nu satt han lydigt och väntade utanför min dörr som var stängd.
Jag öppnade dörren och han tassade fram till mitt minikylskåp där jag förvarade hundmat bland annat.
Han ville ha mat Jag fyllde på hans skål med mat och vatten och han viftade glatt på svansen när han glufsade i sig maten så våldsamt att jag fick en del på mig, även fast jag satt flera meter bort.
Jag böjde mig ner och sträckte mig efter en matbit som hamnat under sängen. Jag trevade efter den men kunde inte hitta den. Eller? Nu kände jag något.
Det var en papperslapp. Det var lappen jag fått av Chris kvällen innan.
Jag vecklade upp lappen och såg att något stod skrivet med spretig handstil.
//Vi ska gå på bio imorn 20.00. Det är ingen fråga.//
Jaha, få hade jag väll inget val och var tvungen att gå. Jag flinade mot lappen.
Jag vände på lappen för att se om något mer var skrivet, men jag hittade inga ord. Bara ett hjärta.
Ett litet hjärta var ritat i det ena hörnet. Vad betydde det? Vi är så bra vänner-hjärta?
Fast han hade ju faktiskt sagt att han gillade mig igår och han hade ju varit lite berusad så det var nog inte bara strunt.
Jag la undan lappen i en av lådorna på mitt nattduksbord och satte sedan på en film på tv:n som hängde på väggen framför sängen.
__________________________
Done! Lite segt men viktig info in there!👆
Skit i 3-votes-till-nästa-kapitel-grejen. Det är kul att skriva och att jag inte har några läsare får inte stoppa mig!
Jag skulle kunna skriva mina hemligaste hemligheter och information om mig själv och sånt och ingen skulle ändå bry sig, för ingen skulle ändå läsa det!
Hahahhahahhahahahhahahahahhahahahhahhahahahah!
Det där underlättade!
Nästa kapitel kommer nog snart.
Rösta, kommentera och lägg till ''boken'' i ert bibliotek så blir jag glaaad! :D
YOU ARE READING
Det som finns kvar
Teen FictionEn sak som jag har tänkt på är att om man har ett svartvit omslag på sin bok med några som kysser eller ligger med varandra får man fler läsare! Don't judge a bok by it's cover! Ge den en chans! ~Vanessa är populär och har allt man kan tänka...