Kapitel 26

540 23 1
                                    

Tänkte bara säga att det är min FÖDELSEDAG idag! 

Blev väckt 07.20 i morse eftersom att det är då jag är född. Jag har nu varit 14 i 111 minuter! :)

Inte många kapitel kvar på den här berättelsen, men ska börja med en ny efter den här! 

_________________________

Jag gick och satte mig på samma plats som jag brukade, vilket brukade vara bredvid Sally, men jag kunde inte se henne i klassrummet. Hon var förmodligen sjuk, eller ännu mer troligt så skolkade hon på grund av gårdagens händelser.

Flera gånger under lektionen sa folk olika komplimanger och tyckte att jag var cool på den där videon. Alla verkade ha glömt de senaste dagarnas händelser. Alla.

-------------------------------------------

På måndagen veckan där på går jag till affären för att köpa lasagneplattor och köttfärs. Jag och Judith hade bestämt träff hemma hos mig och vi skulle laga mat tillsammans. 

När jag går mellan hyllorna i mataffären får jag plötsligt syn på Aaron. Jag funderar på om jag ska gå fram och säga hej eller inte, men jag hinner inte tänka klart.

"Tjenare, Vanessa!" ropar han högt och går fram till mig och ger mig en kram.

Jag kramar tillbaka med armen som jag inte håller korgen med.

"Tjenare, Aaron!" säger jag och härmar hans röst.

"Vet du om det är något med Tobias, han verkar vara så nere."

"Nej.." säger jag och tvekar. Var han deppig över, ja, det där? "Vi har inte pratat på ett tag."

"Jaha, okej. Tänkte bara säga det, för jag är rädd att han kommer att göra något dumt.." Aaron skrattade nervöst.

"Vad menar du?" sa jag chockat.

"Ja, typ, börja knarka eller något."

"Menar du allvar?!" Jag höll på att kissa på mig av paniken som bubblade upp i mig.

"Ja, han verkar riktigt, riktigt deppig och han vägrar berätta vad det är."

"Jag vet vad det är. Jag kommer över imorgon, för jag har inte tid just nu.." Jag pratar så snabbt att jag undrar om han kan tyda vad jag säger. "Jag ska hem och laga lasange."

Jag skyndar mig mellan hyllorna och rycker åt mig lasagneplattorna och köttfärsen, sen skyndar jag mig till kassan och betalar.

---------------------------------------

På tv:n är det någon som skriker och jag hoppar till och råkar smeta ut mitt nagellack över hela Judiths finger.

"Oj, gud. Förlåt." skrattar jag.

"Ingern fara." säger Judith och skrattar.

Vi har målat naglarna på varandra och fixat till varandras smink hela kvällen. Fast jag har målat stora röda läppar på henne och applicerat en grön ögonskugga så att hon inte ser riktigt klok ut. Själv har jag fått ett ögonbryn, ett ja. Unibrow. 

"Så.. Har du någon pojkvän?" frågar hon.

"Ja" säger jag och ler när jag tänker på Chris.

"Har ni varit ihop länge?" 

"I lite mer än en vecka." säger jag och skrattar till. Jag kan fortfarande inte tro det, bara en vecka. "Men det känns som att vi är ett gammalt par som varit gifta i fyrtio år."

Judith skrattar. "Så vadå, har ni gjort det?"

"Ja.." svarar jag ärligt.

"Var han bra?" frågar Judith och hon låter helt cool.

Jag tittar chockat, men smatidigt roat på henne. Sedan börjar jag skratta. "Är det det enda som finns i din lilla ärthjärna?"

Judith skrattar också. "Vadå?" säger hon och slår ut med händerna. "Man vill ju veta!"

"Det är sant, så då frågar jag: Har du någon pojkvän och har ni gjort det?" Jag uttalar "det" på samma sätt som Judith hade gjort, som om det var något väldigt speciellt och känsligt ämne.

"Nej.." suckade Judith. "Singel och oskuld. Jävligt synd"

"Åh.." säger jag och drar ut på å:et. "Oroa dig inte, du kommer att hitta den rätta så småning om."'

"Ja, jag vet. Men det tar sån tid!"

Jag flinar åt det Judith sagt. "Förresten, hur mycket är klockan?"

"Hmm.. "säger Judith och plockar upp sin mobil. "Halv elva!" säger hon förvånat. "Då måste jag gå hem."

"Du får sova över om du vill." sa jag och log.

"Nej, det är okej. Det är ju skola imorgon och så.."

"Visst! Hejdå, då." säger jag och följer henne till dörren.

"Ses vi på torsdag?" frågar hon och syftar på träningen.

"Ja!" säger jag och ger henne en kram innan hon går ut genom ytterdörren.

Det är först när jag går upp för trapporna som jag kommer ihåg. Ops.. Min fantastiska sminkning på Judtih.

_____________________

Imorgon åker jag på fotbollscup tills på söndag (måndag?). Jag kommer därför inte kunna skriva så mycket, men lite kanske.

Sedan åker jag på gothia cup i Göteborg den 13:de, eller nåt. Efter det ska jag till mitt sommarställe och kanske till Danmark och Tyskland. Så jag får försöka skriva klart berättelsen idag och möjligtvis imorgon.

Rösta, kommentera och lägg till "boken" i ert bibliotek så blir jag glaaad! :D

Det som finns kvarOnde histórias criam vida. Descubra agora