Andra kapitlet för idag kommer nu! :)
________________________
''Så.. är vi ihop nu?'' frågade Chris mig när vi klädde på oss efteråt.
Jag nickade och log. ''Om du vill.''
Han drog upp byxorna och gick fram till mig samtidigt som han knäppte bältet och pussade mig på pannan.
''Självklart vill jag det. Jag har ju varit kär i dig skitlänge.''
--------------------------------------------
Nästa morgon vaknade jag lycklig hemma i min säng. Jag hade fått skjuts hem av Chris någon gång vid tolv.
Jag hade drömt en dröm om Chris. Han sa att han älskade mig och sen så gifte vi oss. Fast på bröllopet hade han råkat kyssa en stor golden retriver istället för mig.
Idag var det.. Ja, vilken dag var det? Festen var i fredags, då jag gett Sally en smäll på käften, på lördagen hade jag träffat Tobias, vilket jag ångrar lite, och igår var dejten med Chris. Det är måndag.
Måndag. Vanligtvis brukade jag hata måndagar, men idag var jag bara glad över att få komma till skolan och säga hej till Chris.
Jag klev upp ur sängen och tog e snabb dusch och fönade håret. De bruna håret lockade sig fint över axlarna och hade lagom med volym. Jag såg bra ut idag, tänkte jag för mig själv och posade lite framför spegeln tills jag brast ut i skratt för att jag såg så löjlg ut.
Sedan tog jag fram mina kläder och mitt smink. När jag var helt klar för att gå till skolan tog jag fram en energy bar och hund mat och Tempo ur min minikyl.
Tempo låg och sov i sin hundkorg på min matta och jag ville inte väcka honom. Någon av städerskorna fick gå ut med honom senare när han vaknat.
Jag tog min cykel ur garaget och cyklade till skolan. Det var varmt ute och den varma brisen rufsade om i mitt hår alldeles lagom.
I skolan är det mycket folk, även fast alla börjar nio och jag är tidig. När jag går upp för trappan är det många som tittar på mig, först tror jag det är (ja, ja, jag vet) för att jag ser ovanligt snygg ut idag, men bör två tjejer i från de lägre klasserna går förbi och fnissar åt mig börjar jag undra.
Jag har fortfarande gott om tid innan lektionen börjar och jag smiter in på toan och kollar ifall jag har något i ansiktet. Nej, men vad är det då?
När jag går ut i korridoren igen får jag syn på en stor grupp elever stå framför en av de stora anslagstavlorna. Jag går nyfiket dit och försöket se över axlarna på dem som står framför.
Jag är för kort för att se exakt vad det är, men jag kan tydligt se att det är bilder som sitter på anslagstavlan.
Min nyfikenhet tar över och jag tränger mig fram genom klungan för att ta en närmare titt.
Jag kisar mot bilderna. Det är jag på alla bilderna. Jag ligger på rygg på en gräsmatta och min svarta klänning har åkt upp ovanför naveln och man kan sr mina trosor.
All färg försvinner ur mitt ansikte när jag inser vem som gjort detta.
''Nej, men, här är hon ju!'' säger en elak röst. Sally. ''Strippan. Horan.''
Jag ser på henne och hon flinar elakt.
''Du har ju säkert knullat med halva skolan. Din hora.'' säger hon sedan och flera fnissar bakom henne.
Det var sant, det visste hon också, men mu började det - helvetet. Nu skulle hon sprida en massa rykten om mig och alla skulle börja hata mig. Som sagt, hon hade ju fått en tjej att byta skola i sjuan för att hon tagit hennes plats på en lektion.
Plötsligt fick jag en knuff i ryggen. Det var Cassandra, hon som varit så desperat att göra något åt att Sally varit dum mot mig i matsalen förra veckan.
Ursinnigt höjde jag handen för att klappa till henne, men hennes ''side-kicks'' reste sig som hökar vid hennes sida och stirrade hotfullt på mig.
''Jävla hora.'' väste Irina, som annars brukade bara så snäll och hennes ansikte såg ut som en prydlig blomma, orörd. Den blomman skulle passa väldigt fint med en knytnäve rakt på märket.
Men jag ville inte ställa till en jättestor scen, inte större än den redan var. Så jag torg mig tillbaka.
Det var dumt. För genast fick jag en knuff till i bröstet av Cassandra som stirrade överlägset på mig. Hon en decimeter kortare än mig, men lyckades ändå stå över mig.
Jag backade ett steg och stod nu framför alla ansikten som samlats för att se vad som pågick. Klungan av ungdomar var betydligt större mu än bär jag kommit dit.
Fula ord ropades genom folkmassan, gång på gång, men jag kunde aldrig se vem som sa vad.
Jag var utsatt. Utfryst. Jag ville helst av allt bara sjunka genom golvet och aldrig komma tillbaka.
''Vanessa? Vad händer?'' sa en bekant röst och jag tittade mig förvirrat omkring efter ljudkällan.
Chris trängde sig fram genom folkmassan och nådde mig på några få sekunder.
''Vad är det som händer?'' frågade han mjukt igen.
''Jag.. jag vet inte.'' hackade jag fram och la händerna över mitt ansikte. De skakade något så fruktansvärt.
Chris la sina händer på mina axlar och ledde mig ut genom klungan av ungdomar som skrattade och fnissade.
''Ska ni gå och knulla?''
''Är hon bra eller?''
''Vad gillar hon bäst, fram eller bak?''
Spridda frågor följda av höga skratt hördes från folkmassan.
När vi rundat hörnet i korridoren slet jag mig ur Chris grepp och sprang mot utgången.
''Vanessa! Vänta!'' ropade Chris efter mig medans han försökte komma ifatt mig.
Ute på parkeringen skakade jag så våldsamt att mina knän tillslut vek sugning jag föll handlöst på marken.
Chris kom ifatt mig när jag reste mig upp och tog tag i min arm.
''Vad händer?'' sa han och såg förtvivlat in i mina ögon.
Jag brast ut i en hulkande gråt och Chris drog in mig i sin famn. För en sekund kunde jag faktiskt njuta av hans kärlek, men lika snabbt drog jag mig ur omfamningen.
Tårarna forsade nerför mina kinder. ''Du borde inte vara med mig!'' sa jag ät Chris och han tittade frågande på mig.
''Men, jag är ju kär i dig.'' sa han och såg sårat på mig
''Nej, för alla hatar mig och de kommer att börja hata dig också.''
Chris såg chockat på mig.
''De tycker att jag är en hora!''
__________________________
Såå...
Imorgon är det ju midsommarafton (eller ngt.. :/ xd) så jag kommer kanske inte hinna skriva så mycket, men jag ska försöka släppa en del.
Rösta, kommentera och lägg till ''boken'' i ert bibliotek så blir jag glaad! :D
YOU ARE READING
Det som finns kvar
Teen FictionEn sak som jag har tänkt på är att om man har ett svartvit omslag på sin bok med några som kysser eller ligger med varandra får man fler läsare! Don't judge a bok by it's cover! Ge den en chans! ~Vanessa är populär och har allt man kan tänka...