Kommer att skriva klart boken även fast ingen läser. Punkt.
_______________________
''Kan jag få ditt nummer så kan jag tinga dig någon gång i veckan?'' sa Judith.
''Ja, självklart!''
Hon tog upp sin mobil ur fickan och lät mig knappa in mitt telefonnummer. Jag gjorde detsamma.
Vi skulle ha kul ihop.
---------------------------------------------
När jag kommer hem är klockan halv tolv och jag går upp på mitt rum. På min säng hittar jag en lapp.
//Jag har åkt tillbaka till Barbados. Ta hand om dig.//
Ta hand om dig? Ta hand om dig själv.
Nu var han säkert på Barbados och knullade morsan. Han kunde ta sig i röven.
---------------------------------------------
Jag hade somnat. Fan jag hade somnat! Jag tog upp mobilen och kollade på klockan. Halv sju. Bra, då hade jag inte så bråttom.
Sen såg jag att jag fått ett sms från Chris.
//Jag kommer och hämtar sig om en timme :)//
Skickat för 54 minuter sedan.
Herregud. Jag hade visst bråttom.
Jag flög upp ur sängen och bytte om från jeansen till en blommig kjol som matchade det vita linnet jag hade på mig bra. Jag skyndade mig in i badrummet och fixade mitt smink.
Mitt hår såg ut som ett fågelbo och när jag borstat igenom det hade det då mycket volym att jag fick sätta upp det i en knut mitt på huvudet.
Jag såg helt okej ut. Riktigt snygg, faktiskt.
Just då plingade det på dörren. Jag sprang ner för trappan, men gick de sista metrarna för att han inte skulle höra hur ivrig jag var över detta.
Jag fixade till kjolen och öppnade sedan dörren.
''Hallå, ms. Woods.'' Det var grindvakten.
''Vad vill du?'' Frågade jag.
''Det är en man på en moped utanför grinden som säger att han ska träffa dig. Jag tvivlade lite och tänkte att det var bäst..''
''Öppna grinden! Det är min dejt!'' sa jag, lite väl desperat.
Grindvakten började sakta gå mot grinden. Jag himlade med ögonen och satte på mig mina ballerinaskor som stod i hallen. Jag sprang nerför uppfarten och öppnade grinden åt Chris som tittade förvånat på mig.
''Hej Chris!'' sa jag och gav honom en kram. Han kramade blygt tillbaka.
''Hej Vanessa, vad fin du är.'' sa han och log.
''Tack så mycket.'' Sa jag och log varmt tillbaka. ''Kom med, vetja.'' jag började gå längs uppfarten igen mot huset och Chris följde lydigt med på mopeden.
''Asså.. Ditt hus är jättestort.'' sa Chris efter en stund.
''Ja.. typ.'' Sa jag och skrattade lite.
''Är dina föräldrar typ rika?''
Jag ryckte lätt på axlarna och flinade.
''Det är inte den Woods va?'' sa Chris med stora ögon. ''Fast han kan ute vara din riktiga pappa, eftersom att han är färgad och du är inte det det minsta. Är sin mamma gift med honom? Är din låtsasfarsa Tiger Woods!?'' Chris ögon var lika stora som golfbollar, vilket passade i sammanhanget.
Jag brast ut i gapskratt. ''Nej, nej! Du har missförstått allt. Min pappa är inte Tiger Woods.'' sa jag och försökte återhämta mig från skrattattacken. ''Pappa äger ett företag som säljer prylar som ''förebygger skydd mot fukt i källare och krypgrunder'' '' sa jag och gjorde citattecken med fingrarna.
''Okej. Puh! Jag kan ju inte se ut så här'' Chris gjorde en gest mot sina kläder, bestående av ett par jeans och en T-shirt ''om jag ska få träffa Tiger Woods på riktigt.''
Jag skrattade. Han hade ju faktiskt riktig bra humor.
Jag öppnade ytterdörren och släppte in Chris.
''Jag ska bara hämta min mobil och sen kan vi åka!'' sa jag och sprang upp för trappan.
När jag kom ner stod Chris och tittade på en bokhylla som stod i hallen.
''Tycker du om att läsa?'' Frågade jag nyfiket.
Chris hade tydligen inte hört mig och tog snabbt ett steg bort från bokhyllan.
''Eh.. ja'' sa han blygt och rodnade lite.
''Vet du vad? Jag tycker det är sexigt med killar som gillar böcker.'' Jag flinade pt Chris och blinkade med ena ögat.
Genast blev han sitt vanliga jag igen.
''Jaså..'' han viftade på ögonbrynen upp och ner. ''Du tycker alltså om killar som är smartare än dig, för jag kan ärligt säga att jag läst flera av de böckerna som står i den hyllan.''
Jag skakade på huvudet. ''Jag ska vara smartast och jag kan, ärligt, säga att jag läst, ja, typ alla de där böckerna.'' jag log överlägset, men ändå flörtigt.
Han tittade sedan lite surt på mig och jag skrattade.
''Vi borde nog åka nu.'' Sa jag sedan och vi gick ut genom dörren.
Vi gick fram till mopeden som stod lutad mot husväggen.
''Kan inte jag få köra?'' sa jag och gjorde ett puppy face.
Chris tittade tvekande på mig.
''Är du säker?''
''Ja, jag har alltid velat ha en moped, men det har aldrig funnits någon som har kunnat lära mig.'' det var sant.
''Okej, du får köra, men bara om du är försiktig och kör långsamt.'' sa Chris efter en stunds tänkande och räckte mig hjälmen.
''Yes!'' sa jag och hoppade på mopeden.
Chris satte sig bakom mig och la händerna runt min midja. Han förklarade hur man startade mopeden och jag körde iväg. Det var kul och Chris var en bra lärare, bra och väldigt, väldigt snygg.
__________________________
Check!✅
Börjar på nästa kapitel direkt. :)
Rösta, kommentera och lägg till ''boken ert bibliotek så blir jag glaaad! :D
YOU ARE READING
Det som finns kvar
Teen FictionEn sak som jag har tänkt på är att om man har ett svartvit omslag på sin bok med några som kysser eller ligger med varandra får man fler läsare! Don't judge a bok by it's cover! Ge den en chans! ~Vanessa är populär och har allt man kan tänka...