Genç kadın bebeğini emzirdikten sonra beşiğine yatırıp üzerini örttü. Dünyanın en güzel varlığını ona verdiği için Allah'a bir kez daha şükretti. Ardından yatağa kocasının yanına döndü. O uyurken gözlerini ondan çekmedi.
Tam iki yıl önce yine uyumak üzere başını yastığa koymuş ve uyandığında sürpriz teklifle karşılaşmıştı.
Giovanni ondan habersiz her şeyi ayarlamış doğum gününde ona böyle bir sürpriz hazırlamıştı. Evlilik planladıkları bir şeydi ancak bu kadar erken olmaması konusunda konuşmuşlardı. Ancak genç kadın o sabah uyandığında odasında büyük beyaz bir kutu görmüştü. Merakla kutuyu açtığında gördüğü o muhteşem şeyle nutku tutulmuştu.
***
11.12.2013
Genç kız gözlerini araladığında hüzünlüydü. Ailesinden ayrı geçireceği ilk doğum günüydü. Sevdiği adam için hata olduğunu bilse de onlardan vazgeçmişti. Kendi sevgisi bir yana adamın sevgisi buna neden olmuştu. Karşılıklı hissettikleri derin sevgi Eda'yı ailesinden ayırıp İtalya'ya götürmüştü. Giovanni ile olmaktan çok mutluydu. Adam onu öylesine bir yaşatıyordu ki üzülüp adamı da üzmek istemiyordu. Ailesini bıraktığı için pişmanlık hissettiğinde bu sefer de ona haksızlık ettiğini düşünüyordu.
Hissettiği çelişkili düşüncelerle yataktan kalkınca gardırobun önündeki büyükçe kutu dikkatini çekti. Birkaç adımla kutuya ulaşıp zar zor kaldırdı. Dağınık yatağın üzerine bıraktı. Beyaz kurdeleyi çözüp kapağı kaldırdı. Karşılaştığı şey bir sosyal medya sayfasından görüp çok beğendiği gelinlikti. Şaşkınlıkla karışık garip bir heyecanla gelinliği çıkardı. Elleri arasına alınca gerçekliğinden emin oldu. Üzerine tutup aynaya döndü. Giovanni ona en güzel doğum günü hediyesini vermişti. Emindi ki birkaç ay sonra bu gelinlikle sevdiği adamla dünya evine girecekti. Yüzünde güller açarak kendi ekseni etrafında döndü. Sonra gözüne kutunun alt kısmından gözüken kağıt parçası çarptı. Eline aldı ve notu okumaya başladı.
Dünyanın en güzel varlığı... Benim en değerlim... Yirmi altı yıl önce doğup dünyayı aydınlatmışsın. Şimdi aynı tarihte benimle evlenip benim dünyamı aydınlatır mısın?
Eda notu birkaç kez daha okudu. Bu adam ciddi olamazdı. Aynı tarihte derken bir sonraki yılı kastedecek değildi ya? "Bugün mü?" dedi kendi kendine. Sesli devam etti. "Bu adam delirmiş olmalı. Bugün mü? İmkansız!" diye söylenirken kapı açıldı. İçeri Giovanni girdi. Not elinde hızlı adımlarla adama gidip sarıldı.
"Beğendin mi?" diye sordu adam bir eliyle sevgilisinin saçlarını okşarken.
"Hangisini soruyorsun?" dedi genç kız. Biraz geri çekilip kolları adamın beline sarılı devam etti. "Gelinliği mi yoksa notu mu?"
"Evlilik tarihimizi."
Genç kız merakla gözlerini açıp "Bugünden bahsetmiyorsun değil mi?" diye sordu.
"Tam da bugünden bahsediyorum sevgilim. Senin doğduğun günden."
Genç kız parmak uçlarında yükselip adamın dudağının kenarından öptü. Geri çekilmedi. Birkaç nefes öteden konuşmaya devam etti."Sırf bir hediyeyle günü kurtarmak için bu tarihi seçtiğine eminim." dedi gülmemeye çalışırken. Genç adam da oyuna devam etti.
"Yakalandım. Söylesene bunu nasıl anladın?"
"Senin ne kadar cimri olduğunu bildiğim için."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bana Git Deme(Tamamlandı)
General FictionGeçirdiği kazadan dolayı 1 ay komada kalan Giovanni Giordano gözlerini açtığında hiç beklemediği sürpriz bir eşle karşılaşır. Üstelik sürpriz eşi hamiledir.