Part Thirty-Five

212 4 1
                                    

P.o.v. Jill
Mijn hart staat stil als ik zie dat Ryan naar George toe loopt en met hem begint te praten. Harry draait zich met een ruk om naar George. Hij loopt boos naar hem toe. 'You lied to us!' Roept hij. George deinst een stap naar achter. Dave staat op en loopt naar George toe. 'This was the guy who bought a car?' Vraagt hij George. 'Yes... Yes that was him...' stamelt hij. 'And who did you tell bought the car?' Vraagt Dave. 'A girl named Lucy...' zegt George. 'Why?!' Vraagt Harry boos. George zucht en gaat op een stoel zitten. 'Tell us about that day' zeg ik. 'That man came in. He said he wanted to buy a car. He picked the most expensive one. But before he signed, he told me to say a girl named Lucy bought it. He gave me a picture of her. I asked why I would do that. And then he gave me money...' vertelt George. 'How much?' Vraagt Harry. '£100.000' zegt George. Ik kijk Harry aan en zucht. 'George, we need to have a chat' zegt Dave. George zucht. Dan kijkt Dave ons aan. 'Do you need something else?' Vraagt hij. 'No, thank you so much' zeg ik. Harry maakt nog snel een foto van het scherm waar Ryan duidelijk te zien is en dan lopen Harry en ik het gebouw uit. 

We stappen zijn auto in en zuchten diep. Mijn hersenen draaien op volle toeren. 'So Ryan bought the car...' zucht Harry. 'He did...' zeg ik zacht. Harry draait zich naar me om. 'Are you okay?' Vraagt hij. Ik kijk hem aan. 'What can it mean?' Vraag ik. 'Ryan stole Nialls money and made it look like Lucy did it' zucht Harry. 'But why did Lucy confess?' Vraag ik. Harry is even stil. 'Okay, so why did Ryan wanted it to look like Lucy stole Nialls money?' Vraagt hij, 'why didn't he just take it?'. Ik denk even na. 'I really don't know...' zucht ik. 'Okay, so you know Ryan better than I do, obviously. Why would Ryan do it?' Vraagt hij. Ik kijk voor me uit en denk na. Waarom zou Ryan Nialls geld stelen en ons laten denken dat het Lucy was? Waarom nam hij het niet gewoon mee? 'Wait! Did Ryan love Lucy?' Vraagt Harry dan. Ik kijk hem aan. 'I guess so' zeg ik. 'But Lucy didn't love him back, right?' Vraagt hij. Ik knik. 'So what if Ryan was mad at Niall for being Lucy's boyfriend' stelt Harry voor. Ik kijk hem onbegrijpelijk aan. 'I'm not following' zeg ik. 'What if Ryan was mad because he wanted to be Lucy's boyfriend, but Niall was Lucy's boyfriend... So then Ryan would be mad at Niall, right?' Legt Harry uit. Ik knik. Dan worden mijn ogen groot en krijg ik het ineens Spaans-benauwd. 'Ryan wanted to have Lucy for himself. So he made it look like Lucy stole his money, so they would break up' zeg ik. 'So then Ryan wanted to have Lucy for himself, but he knew she wouldn't want him...' zegt Harry. Dan kijken we elkaar aan. 'He kidnapped her!' Roepen we tegelijk. Ik sla mijn handen voor mijn mond. 'That's why she confessed... Ryan was with her... She had to...' zeg ik. Ik voel dat er een traan over mijn wang glijdt. 'We need to tell the others' zegt Harry. Ik knik en we rijden naar huis.

Als we daar niet veel later aankomen lopen Harry en ik naar binnen. Ik ben nog steeds half in shock. Liam, Louis en Niall zitten op de bank en kijken tv. Als ze Harry en mij binnen zien komen, kijken ze meteen op. 'Hi' zeggen ze, maar als ze mijn emoties zien schrikken ze. 'What's going on?' Vraagt Liam. 'We found out what really happened' zegt Harry. 'About what?' Vraagt Louis. 'Lucy?' Vraagt Niall. Ik knik. Harry slaat een arm om me heen. Ik leg mijn handen op mijn gezicht en begin te huilen. 'What happened?' Vraagt Liam verward. 'Lucy didn't steal Nialls money. Ryan did' zegt Harry. Niall, Liam en Louis schrikken. 'Ryan used the money to buy a car on Lucy's name so we would think it was her...' legt Harry uit. 'Why would he do that?' Vraagt Louis verward. 'Because he wanted Lucy for himself' zegt Harry. 'So what are you saying?' Vraagt Niall. 'We think Ryan kidnapped Lucy...' zegt Harry. Niall, Louis en Liam schrikken. 'Are you sure?' Vraagt Liam. 'No, but that's the only reason we can think of why Ryan would do it' legt Harry uit. 'Jill...' begint Niall. Ik hoor dat zijn stem gebroken is. Ik kijk op en kijk hem aan. 'Are you sure?' Vraagt hij. Ik zie dat hij tranen in zijn ogen heeft. Ik loop naar hem toe en ga naast hem op de bank zitten. 'No Niall, I'm not completely sure. But then it all make sense' zeg ik. Niall begint te huilen. 'So she didn't stole my money... And I yelled at her for nothing...' huilt hij. Ik sla mijn armen om hem heen. 'You didn't know...' zeg ik zacht.

P.o.v. Lucy
Als ik wakker word, moet ik even om me heen kijken om te beseffen waar ik ook alweer ben. Ik stap uit bed en doe wat kleren aan die Ryan voor me heeft gekocht. Ik schrik als ik zie dat het alleen maar korte jurkjes of sexy shirtjes zijn. Ik doe toch maar een broek en een shirtje aan en loop naar de keuken. Zoals verwacht staat Ryan daar. Hij heeft de tafel gedekt en staat eieren te bakken. 'Goedemorgen schoonheid' zegt hij als hij me ziet. 'Goedemorgen' zeg ik. Ik ben eigenlijk enorm boos op hem, maar ik ben ook enorm bang voor hem... Ik weet niet wat er gaat gebeuren als ik telkens tegen hem in ga... Hij heeft namelijk een pistool.

Ryan en ik gaan aan tafel en eten het ontbijt op. Tijdens het eten zeg ik niks. Ryan zegt ook niks en bekijkt me tussen het eten door. Na het eten ruimt hij op en ga ik terug naar de slaapkamer.
Als alles is opgeruimd gaat Ryan op de bank zitten en hij zet de tv aan. Ik sta nog in de slaapkamer en bekijk het huis. Er moet toch wel een manier zijn om te ontsnappen? 'Lucy!' Hoor ik Ryan vanuit de woonkamer roepen. Ik slik even en loop vol angst naar hem toe. Hij kijkt me boos aan en kijkt dan boos naar de tv. Als ik zie dat er op tv is, schrik ik. Niall en Jill zijn in beeld. Ze praten met een politie agent. Dan komt de agent alleen in beeld. 'So the person we're talking about is Lucy Bakker' zegt de agent. 'She went missing last Thursday' zegt hij. Dan komt er een grote foto van mij en Ryan in beeld. 'We think this guy, Ryan Jacobs, took her. Please look out for them! For any tips please call the police' zegt hij. Dan komt Niall in beeld. 'Please help us find her. We're very concerned and want her back' zegt hij. Ik zie tranen in zijn ogen verschijnen. Dan verdwijnt hij en gaat het nieuws verder met een ander item. Ryan zet de tv uit en staat op. Meteen voel ik de angst door mijn hele lichaam schieten. Kwaad loopt hij op me af. Ik deins achteruit tot ik met mijn rug tegen de muur aan sta. 'Hoe weten ze het?' Vraagt Ryan boos aan mij. 'I... ik heb... Ik heb geen idee' stamel ik. Ryan slaat me hard in mijn gezicht. Dan pakt hij een telefoon uit zijn zak. Ik zie meteen dat het mijn telefoon is. Hij zoekt iets op. 'Jij gaat ze nu bellen en zeggen dat je met Jay bent' zegt hij kil. Ik slik en knik. Dan klikt hij op bellen en zet hij de telefoon op de luidspreker. Ik zie dat hij een mes uit zijn zak pakt en die in zijn hand houdt. 'Hello? Lucy is this you?' Hoor ik Niall vragen. 'Yes Niall, it's me' zeg ik. Ik hoor hem opgelucht zuchten. 'Lucy, I'm so glad I can talk to you! Where are you?' Vraagt hij. 'Niall, I'm here with Jay. I'm fine. No reason to talk to the police or tell people that I'm missing' zeg ik. 'Lucy where are you? I wanna see you' zegt hij. 'I'm with Jay, Niall. There's no reason to come here. I won't be gone forever' zeg ik. Dan hoor ik Niall snikken. 'Niall?' Vraag ik bang. Ook mijn stem kraakt en ik krijg tranen in mijn ogen. 'Lucy, I'm so scared. Please come home! I'm sorry about everything I said! We now know it wasn't you! I wanna hug you and kiss you till you forgive me' huilt hij. De tranen rollen inmiddels over mijn wangen. 'Nialler, I'm not coming home. I'm with Jay now' zeg ik. 'What do you mean?' Vraagt hij. Ik slik even. 'We're over Niall. Jay and I... we're dating' zeg ik. Ik hoor Niall schrikken. 'Lucy...' zegt hij, maar verder komt hij niet. Dan hoor ik wat gerommel. 'Lucy, ik ben het. Kom alsjeblieft terug! Je hebt een gebroken hart, dat snap ik. Maar je moet nu bij ons zijn. Niet bij hem' zegt Jill dan. 'Ik kom niet terug Jill. Zeg dat maar tegen de andere' zeg ik. 'Lucy wacht!' Roept Jill dan. 'Wat is er?' Vraag ik zacht. 'Niall wants to say something to you' zegt Jill. 'Lucy...' begint Niall dan. 'I love you. I love you so damn much! Please come back' smeekt hij. De tranen rollen als een waterval over mijn wangen. Even wil ik roepen dat ik ook van hem hou en hij me moet redden, maar ik kan het niet. Ik besluit het gene te zeggen dat hem echt op afstand houdt. 'I'm in love with Jay. He loves me too and we're happy together' zeg ik. Ik hoor Niall naar adem happen. 'Can we just talk? Face to face?' Vraagt hij dan. 'No we can't. We're over. Goodbye Nialler' zeg ik. Dan hangt Ryan op. Hij kijkt me grijnzend aan. Ik laat me op de grond zakken en begin te huilen. 'Goed gedaan' zegt Ryan trots waarna hij wegloopt. Ik wil hem uitschelden voor van alles en nog wat, maar hou verstandig mijn mond. Ik blijf maar gewoon hopen dat ik hier ooit nog levend uit kom...

A Man Called Niall Horan {VOLTOOID ✔️}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu