Part One

526 11 0
                                    

P.o.v. Lucy
Ik zit niets vermoedend op de bank tv te kijken als ineens de telefoon gaat. Zonder te kijken wie het is neem ik op, 'It's Lucy'. 'Luce met mij! Zet je radio aan! NU!' gilt mijn beste vriendin, Jill, in mijn oor. 'Oke oke! Rustig aan! Wat is er dan?' vraag ik terwijl ik naar de radio loop en die aan zet. 'Je kan Backstage kaarten winnen voor One Direction!' gilt Jill blij. Meteen voel ik me al een stuk beter. Samen met mijn beste vriendin Jill ben ik een grote fan van One Direction. Ik ben al fan sinds ze bekend zijn in Nederland. Jep, ik kom uit Nederland, maar daar woon ik nu niet meer. Ik woon nu op kamers in Engeland, Londen om precies te zijn. Jill woont ook in Londen, maar niet bij mij in huis. Twee jaar geleden besloten we om samen naar Londen te verhuizen voor een studie, maar helaas konden we niet samen in een studentenhuis. Gelukkig staan onze studentenhuizen niet ver bij elkaar vandaan.

'Hallo? Aarde aan Lucy?!' hoor ik Jill schreeuwen. 'Sorry, ik was even in gedachten' verontschuldig ik me. 'Is er een manier om die kaarten te winnen? Want wij MOETEN die hebben!' zegt ze. 'Ik denk dat we moeten bellen net als alle anderen' zucht ik. 'Nee, nee, NEE LUCY! We gaan niet nu al zuchten! Wij kunnen dit! We hebben nooit mazzel met zulke dingen, dus nu moet het! We gaan dit doen, oke?' zegt Jill bemoedigend. Daar is Jill altijd al goed in geweest. 'We gaan ons best doen, goed? Ik ben de vandaag vrij, dus ik zorg dat ik de hele dag de radio aan heb en het telefoonnummer onder de sneltoets, goed?' zeg ik. 'Zo mag ik het horen!' lacht Jill. 'Ik ben dan wel niet vrij, maar ik zorg ervoor dat ik ook 24/7 de radio hoor' zegt ze. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht, dit zou nog wel eens kunnen lukken!

Na een uur zit ik rustig op de bank tv te kijken, als ik op de radio hoor: "The next song is, so I've been told, one of the favorite songs of a couple of fans. The One Direction fans, for example! Also known as the Directioners! So, Directioners! This one is for you! Give it up for Kiss you!". Ik slaak een gilletje en ren naar mijn telefoon. Als je de Back-stagekaarten wilt winnen, moet je bellen als One Direction op de radio komt. Of te wel: NU! Ik typ snel het nummer in en wacht ongeduldig. "Too bad, you're not the first one!" Hoor ik door de telefoon. Ik zucht diep en ga weer zitten. Zodra Kiss You afgelopen is, hoor ik de radio dj door de speakers. "I have to say, it is a great song! Don't you think Janine?' vraagt de dj. 'Well, it is one of my favorites!' zegt een jonge meidenstem enthousiast. 'That's what I thought! You were so fast!' zegt de dj. 'That's right! I want those tickets so bad!' zegt ze half gillend. 'Well, Janine, then I've got great news for you! Because you were the first one!' schreeuwt de dj enthousiast. Janine gilt het uit van blijdschap. 'OMG! Thank you so much!!' roept ze. 'Congrats Janine! Have a great day!' zegt de dj. 'Thanks! It will be!' lacht Janine. Dan begint Sing van Ed Sheeran. Ik zucht diep en zie dat ik een appje van Jill heb gekregen.

Jill: Jammer :(

Ik stuur wat huilende smiley's terug en ga verder met waar ik mee bezig was. Toen ik naar Londen verhuisde had ik nooit verwacht dat ik hier nu zou zitten. Toen Jill en ik plannen kregen om naar Londen te verhuizen, hadden we in ons hoofd om te gaan werken en te gaan sparen voor een huis voor ons tweeën. Maar helaas is niets minder waar... We kwamen moeilijk aan een baan en alles leek tegen te zitten. Jill had nog een hele tijd geen woonruimte en is dus later naar Londen gekomen dan ik. Gelukkig voor haar heeft ze een achter neef in Engeland wonen waar ze tijdelijk kon blijven, anders had ze haar vliegticket ook moeten annuleren. Ik had het geluk dat ik wel meteen woonruimte, maar ik had helaas de laatste kamer, dus daar kon Jill ook niet bij.

Ik kijk op de klok en zie dat het nu al bijna half vijf is. Om vijf uur komen mijn huisgenoten weer thuis. Ik woon namelijk in een vrijstaand huis die wordt beheerd door meneer Norman. Meneer Norman had dit huis gekocht en verhuurd. Er zitten vijf kamers in met twee badkamers, een keuken en een woonkamer. We koken en leven dus samen en we moeten dus ook de badkamers delen. Gelukkig woon ik samen met vier leuke andere meiden en is het altijd super gezellig! We hebben alles goed geregeld. We koken om beurten, we maken om beurten het huis schoon en doen om beurten boodschappen. Alle andere meiden waar ik mee samen woon, zitten nog op school. Ze volgen allemaal een verschillende opleiding. Ik ben de enige thuis die alleen maar werkt.

Vandaag is het mijn beurt om te koken. Ik kijk in de lades van de keuken en zie dat vandaag macaroni op de planning staat. Ik pak alle ingrediënten en begin met koken. Na een half uur komt iedereen binnen; Tess, Lynn, Robin en Jade. 'Hi' begroeten we elkaar. 'OMG! It smells so good in here!' zegt Lynn meteen. Ze zetten hun schooltas neer en hangen hun jas aan de kapstok. Onder het koken heb ik ook de tafel al gedekt, dus kunnen we meteen gaan eten. We gaan allemaal aan tafel en beginnen te smullen. 'How was school?' vraag ik. Meteen beginnen ze allemaal door elkaar heen te praten. 'Calm down! One at the time!' lach ik. We lachen en dan neemt Tess het woord. 'It went pretty well, actually. Accept that Jade was too late this afternoon!' lacht ze. 'That's not true! You were just early!' komt ze voor zichzelf op. 'Well, that's not true! We were all waiting for 15 minutes!' lacht Robin. 'I can't help it! My class is at the other side of the building!' lacht Jade. We lachen allemaal met haar mee. Robin, Jade, Lynn en Tess gaan bijna altijd gezamenlijk met de auto naar school. We hebben samen een auto gekocht die we allemaal gebruiken. Gelukkig voor hun hebben ze ongeveer dezelfde schooltijden, dus kunnen ze vaak gezamenlijk naar school. 'Lets just eat! I'm hungry!' zeurt Tess. We stemmen in en beginnen te eten.

A Man Called Niall Horan {VOLTOOID ✔️}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu