P.o.v. Jill
Niall laat zich op de bank vallen. We hebben allemaal gehoord wat Lucy tegen Niall zei. 'So that's it?' Vraagt Louis verward. 'No it's not' zeg ik. 'Can you stop?' Vraagt Niall boos. 'Lucy is done with me! Done with us! She's not coming back!' Roept Niall boos. 'No! She's not! Why would Ryan take your money and let us think it was Lucy?' Vraag ik. 'I bet it wasn't Ryan! I bet Lucy bought the car herself and payed that dealer to tell us a different story' zegt Niall. 'Then why did we see Ryan on the tapes?' Vraagt Harry. 'Maybe they're all working together and Ryan, Jay and Lucy split the money, MY MONEY!' Roept Niall boos. 'I'm gonna talk to the police' zeg ik. 'Tell them we found Lucy and she's okay' zegt Niall. 'No freaking way Horan!' Roep ik. Niall kijkt verbaast op, hij had blijkbaar niet verwacht dat ik mijn stem zou verheffen. 'I'm gonna tell them they have to find her. I still think Ryan did something to her! I'm not trusting anything till I talked to Lucy myself! Face to face!' Roep ik. Ik loop boos naar de voordeur. 'I'm coming with you' zegt Liam. 'I'm gonna make sure Niall doesn't do anything stupid' zegt Harry. 'Fuck of Harry!' Roept Niall boos. Hij loopt boos de trap op. We kijken hem verbaast aan. Dan kijkt Harry mij aan. 'Go' zegt hij. Ik knik en loopt met Liam naar buiten. We stappen in zijn auto en rijden weg.Niet veel later komen we aan bij het politiebureau. We parkeren de auto en stappen uit. Samen met Liam loop ik naar binnen. We lopen meteen naar de balie waar een mannelijke agent zit. 'Good afternoon, how can I help you?' Vraagt hij vriendelijk. 'Hi, we're looking for the officer who takes care of the missing persons' zeg ik. 'Okay, I'll call him to come here' zegt de agent. Ik knik. Niet veel later komt er inderdaad een agent aanlopen. Ik herken hem meteen, het is de agent die we eerder hebben gesproken over Lucy, Jack als ik het me goed herinner. 'Hi! Jill right?' Vraagt hij. We schudden de hand. 'Yes that's right! And this is Liam' zeg ik wijzend naar Liam. Ook Liam schudt zijn hand. 'Hi, Jack, how can I help you?' Vraagt hij. 'Do you still take care of the case of Lucy Bakker?' Vraag ik. 'Yes I do! Have you heard from her?' Vraagt hij. 'Kind of' zegt Liam. Jack wenkt ons en we lopen achter hem aan een kantoortje in. Hij gaat ons voor naar binnen en sluit de deur achter ons. 'Okay, tell me' zegt hij dan. 'Well she called us, but we still think something is wrong' zeg ik. 'Okay, we're doing our best to find her, but it's not easy' zucht Jack. 'Are you also looking for Jay?' Vraag ik. 'Yes we are, but has Lucy told you something that can help us?' Vraagt Jack. 'I don't think so. She only told us to tell the police to stop looking...' zucht ik. 'Are you still sure she's kidnapped?' Vraagt Jack dan. 'Yes. Normally she's happy to talk to me and if something is wrong I can always come to see her' zeg ik. 'Have you done that before?' Vraagt Liam verbaast. Ik kijk hem aan en knik. 'Yes! There was a time my grandpa was sick and Lucy was on vacation in America. I really needed her around so I flew to America and I stayed with her for a few days' zeg ik. Liam zucht en kijkt Jack aan. 'We'll keep looking. I promise we can find her, but it takes time' zegt Jack. 'Okay, thank you' zeg ik. 'I'll let you know if we know something' zegt Jack. Ik knik en glimlach kort. Dan lopen Liam en ik het gebouw weer uit. Buiten draait Liam zich naar me om. 'Are you okay?' Vraagt hij. 'I wanna do something! I wanna help!' Zeg ik. 'I get that! Maybe we can find something' stelt Liam voor. Ik knik en we lopen weer naar de auto. We stappen in en rijden terug naar huis.
P.o.v. Lucy
Ik zit op de bank. Ryan is de keuken aan het opruimen en ik staar wat voor me uit. Ik denk na over manieren om uit dit huis te kunnen vluchten. Plots komt Ryan naar me toe. 'Ik ga boodschappen doen. Haal je niks in je hoofd, het gaat toch niet lukken' zegt hij streng. Ik kijk hem aan en slik. 'Als ik terug kom, zit jij gewoon hier op de bank!' Zegt hij. Ik knik en kijk weg. Ryan pakt wat spullen en loopt het huis uit. Hij doet de deur achter zich op slot en loopt weg. Heel even blijf ik zitten, maar als ik zeker weet dat hij weg is, sta ik op. Ik doorzoek het hele huis om een mogelijke ontsnappingsroute te vinden, maar ik vind niks. Dan loop ik zuchtend terug naar de woonkamer. Even kijk ik op als ik de grote ramen bekijk. Ze zijn zo groot dat ze vanaf het plafond op de grond komen. Als ik die kapot kan maken, kan ik vluchten... Snel ren ik naar de keuken. Ik pak een stoel en neem die mee naar het raam. Ik sla hard met de stoel tegen het raam aan, maar er gebeurt niks. Er komt zelfs geen kras op. Ik zucht diep en zet de stoel neer. Dan begin ik in laatjes te zoeken. Wie weet heeft Ryan iets van een sleutel of misschien wel een telefoon verstopt die ik kan gebruiken. Als ik in de woonkamer niks vind, ga ik naar de slaapkamer. Ik loop naar Ryans kledingkast toe en doorzoek alles. Ik schrik als ik tussen zijn sokken in zijn sokkenla een pistool tegen kom. Meteen schiet mijn hartslag omhoog en krijg ik het benauwd. Ik pak hem en zie dat hij ook nog eens geladen is. Met trillende handen hou ik hem vast. Ik bedenk me dat ik nu twee dingen kan doen. Of ik hou het pistool bij me en wacht tot Ryan thuis is, dan bedreig ik hem dat hij me moet laten gaan. Of ik gebruik het pistool om het raam kapot te maken en vlucht zelf... Mijn hart klopt zo hard dat ik amper helder kan nadenken. Ik besluit dat ik niet langer kan wachten en loop met het pistool naar het raam. Ik richt erop en doe mijn ogen dicht. Dan haal ik de trekker over en hoor ik een harde knal en vervolgens het breken van het glas. Ik open mijn ogen weer en zie dat er een gat van de kogel in het raam zit. Met de stoel maak ik de rest van het raam kapot. Ik kijk even om me heen of niemand het heeft gezien en ren vervolgens door het raam naar buiten.
JE LEEST
A Man Called Niall Horan {VOLTOOID ✔️}
أدب الهواة'Laat je leven niet door één persoon veranderen!' Dat vloog Lucy vroeger altijd om de oren. Veel mensen lachen het gewoon weg, 'je leven kan niet door één persoon veranderen' lachten ze. 'Als één persoon jouw leven veranderd, dan doe je iets niet go...