Part Forty-Five

208 4 0
                                    

P.o.v. Jill
Ik sta in de keuken. De radio staat zachtjes aan. Voor de rest is het stil in huis. Liam, Harry en Louis zijn naar afspraken met producers voor hun nieuwe, eigen album. Niall is op zijn kamer. Hij komt alleen zijn kamer uit als het moet, bijvoorbeeld om te eten. De jongens en ik proberen hem zo veel mogelijk mee naar buiten te nemen, maar hij wilt niet. Hij wilt alleen naar buiten om Lucy te zoeken, maar dat is onbegonnen werk. Lucy kan overal op deze aardbol zijn...

Ik ben aan het koken. De meeste dagen zorg ik voor het avondeten, zodat ik wat kan oefenen voor mijn opleiding. Mijn opleiding ben ik een beetje gestaakt. Ik probeer de laatste dagen naar school te gaan, maar ik kan dan mijn hoofd er niet bij houden. Daarom probeer ik thuis bij te blijven. Ik maak thuis al het huiswerk en kook vaak.

Als de lasagne die ik aan het maken ben klaar is, dek ik de tafel. Louis en Liam zeiden dat ze rond etenstijd weer thuis zouden zijn. Alleen Harry wist niet zeker hoe laat hij klaar zou zijn, dus hij heeft gezegd dat hij zelf wel ergens eet. Als ik de voordeur open en dicht hoor gaan en de stemmen van Liam en Louis hoor, zet ik het eten op tafel. 'Hello' begroet Liam me zodra hij de keuken in komt. 'Hi, how did it go?' Vraag ik. 'It went pretty well!' Zegt hij enthousiast. Ik glimlach naar hem. 'Great!' Zeg ik. Ik wil zo enthousiast mogelijk voor hem zijn. 'It smells great in here!' zegt Louis als hij de keuken binnenkomt. 'I hope it tastes good too!' lach ik. Liam en Louis lachen mee. 'Can someone get Niall down for dinner?' vraag ik. 'Yes I will' zegt Liam en hij loopt naar boven. Louis helpt me met alles op de tafel te zetten.

Niet veel later zitten we gezamenlijk om tafel te eten. Iedereen is stil. We schrikken op als mijn mobiel af gaat. Ik haal hem uit mijn zak en kijk wie mij belt. Ik schrik op als het Jack, de politieagent, is. Mijn ogen worden groot en ik kijk de jongens een voor een aan. 'Jack' zeg ik. Niall schrikt op en laat zijn vork vallen. 'Put it on speaker' zegt hij. Ik neem op en zet mijn telefoon meteen op de speaker. 'Hello?' vraag ik. 'Hi Jill. Jack here' hoor ik Jack zeggen. 'Hi, what's up?' vraag ik gespannen. 'Jill, are you sitting down?' vraagt hij. Ik ga zitten en slik. 'Yes' zeg ik. Ik hoor dat Jack zijn keel schrapen. 'Tell us, please' smeekt Niall. 'We found Ryan' zegt Jack dan. Niall springt op. 'And Lucy?' vraagt hij meteen. 'We think we know where she is, but we want to arrest Ryan when he's not with her, so she can't be in danger' verteld hij. Niall en ik kijken elkaar aan. 'Where is he?' vraag ik aan Jack. 'Ireland' zegt Jack dan. Nialls ogen worden groot. 'You're kidding right?' vraagt hij. 'Nope, some girl had spot him in Ireland. We found a house too, so we think that Lucy is in it' zegt Jack. 'Where in Ireland?' vraag ik. 'I understand you want to see Lucy, but we want to be 100% sure we can arrest Ryan without Lucy. So if you come to the police station in Ireland, I'll tell you everything and I'll be sure you'll be with us when we find Lucy' zegt Jack. 'We'll make sure we'll be there as soon as possible' zegt Niall meteen. 'Okay, make sure you'll bring your suitcase! We will stay there till we have Ryan' zegt Jack. 'We will! Thank you!' zeg ik. Ik hang op en omhels Niall. 'We're so close' fluister ik zacht. 'Why the hell did Ryan went to Ireland?' vraagt Niall verbaast. 'I don't know...' zucht ik. 'Okay guys, go pack your bags!' roept Liam. Niall en ik laten elkaar los en gaan naar boven. We pakken allebei een tas met kleding voor een paar dagen en gaan met de auto naar het vliegveld. Liam en Louis blijven thuis, omdat het anders te druk wordt.

Als Niall en ik aankomen bij het vliegveld, pakken we de eerste vlucht naar Ierland. Gelukkig zijn er nog plaatsen vrij en kunnen we meteen aan boord. Niet veel later stijgen we op.

Ongeveer een uur later komen we dan eindelijk in Ierland. We rijden met een taxi naar het politiebureau toe en daar stappen we uit. Niall en ik lopen het politiebureau binnen. Vrijwel meteen zien we Jack staan. We lopen naar hem toe. 'Hi Jill. Hi Niall' begroet hij ons meteen. 'Hi' zeggen Niall en ik kort. 'We're still waiting till Ryan leaves his house alone' zucht Jack. 'So?' Vraagt Niall. 'So we have to wait till he does. But we've booked an hotel for you. You can go there and we'll let you know if something happens, okay?' Vraagt hij. Niall en ik knikken. 'I'll give you a ride' zegt Jack. Niall en ik bedanken hem en lopen dan weer het politiebureau uit. We stappen in Jacks auto en rijden naar het hotel. Daar stappen we uit. Niall en ik lopen met onze tassen naar de balie. Jack loopt met ons mee en praat met de vrouw achter de balie. Niall en ik wachten op een afstandje. Na een paar minuten draait hij zich naar Niall en mij om. Hij heeft een pasje in zijn handen. 'Here's the key to your hotel room. I'll keep you updated!' Zegt Jack. Niall en ik knikken en bedanken hem. Dan lopen we samen met onze spullen naar de hotelkamer. We lopen de kamer binnen en zetten onze spullen neer. Het is een kleine kamer van vijf bij vijf meter met twee losse bedden. Ik zet mijn tas op het ene bed en Niall zet die van hem op het andere bed. 'I think Jack asked for two separate beds' zegt Niall. 'I think so too' zeg ik. Niall loopt naar het raam toe en kijkt naar buiten. 'Somewhere close to us... In this country... Maybe even in this village... Is a beautiful girl... Locked up in a house... Asking, maybe begging for help...' zegt Niall. Ik kom bij hem staan en leg mijn hand op zijn schouder. 'Not for long!' Zeg ik. Hij draait zich naar me om en kijkt me aan. De tranen rollen over zijn wangen. 'Are you sure?' Vraagt hij. 'Yes' zeg ik. 'Ryan has to leave the house someday! And when he will, they'll catch him! And then we're gonna find Lucy' voeg ik er aan toe. Niall glimlacht en veegt zijn tranen weg. 'You're right' zegt hij. 'It's just a metter of time now' zeg ik. Niall glimlacht breed. 'It is!' Zegt hij blij.

A Man Called Niall Horan {VOLTOOID ✔️}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu