P.o.v. Jill
De volgende ochtend worden Niall en ik al vroeg wakker. We gaan om beurten douchen en houden onze telefoon goed in de gaten voor het geval Jack een update voor ons heeft.
Ik zit op mijn bed en kijk wat tv als Niall onder de douche vandaan komt. Hij is aangekleed en droogt zijn haar af. 'Have you heard anything yet?' Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd en kijk omlaag. Niall zucht en ploft op zijn bed. 'So we just have to wait now...' zucht hij. 'Yes... I guess so' zucht ik diep. Ik kijk naar buiten. 'Lucy is out there somewhere...' zegt Niall zacht. 'I know... But we're gonna find her' zeg ik. Ik sta op en ga naast Niall op zijn bed zitten. Ik leg mijn hand op zijn been. 'It's all gonna be okay' zeg ik. Niall kijkt me aan en glimlacht kort. We schrikken allebei als mijn telefoon af gaat. Ik pak hem meteen uit mijn zak en zie dat Jack belt. Vol spanning neem ik op en zet ik mijn telefoon op de luidspreker. 'Hi Jack' zeg ik. 'Hi Jill, is Niall there too?' Vraagt hij meteen. 'Yes I'm here' zegt Niall. 'Okay, are you both sitting?' Vraagt Jack. 'Yes we are' zeg ik met een trillende stem. 'Okay, we arrested Ryan' zegt Jack dan. Niall en ik krijgen groten ogen en kijken elkaar geschrokken aan. 'So what now?' Vraagt Niall gespannen. 'So, now I'm gonna pick you up from the hotel and we're going to Ryans house where we think Lucy is' zegt Jack. Niall springt op en slaat zijn handen voor zijn mond. 'Really?' Vraagt Niall. Ik zie de tranen in zijn ogen staan. 'Yes, really! I will be with you in a few minutes' zegt Jack. 'We will be ready' zeg ik. Jack hangt op en ik loop naar Niall toe. 'We will see Lucy today' zeg ik tegen hem. Niall knikt en hij doet zijn jas en schoenen aan. Ik doe het zelfde en samen lopen we het hotel uit.Niet veel later komt Jack aanrijden. Hij zet zijn auto voor onze neus stil en Niall en ik stappen in en we rijden meteen door. Tijdens de autorit is iedereen stil. We kijken allemaal uit het raam en voelen de spanning stijgen. 'There it is' zegt Jack plots. Niall en ik kijken op en zien een klein huisje staan. Om het huisje heen staan een paar politieauto's en er staan heel veel mensen. Jack parkeert de auto en we stappen allemaal aan. Meteen voelen we de spanning. Iedereen is gespannen en voert individueel een gesprek. Jack loopt voorop naar een groep agenten in uniform toe. 'How's it going?' Vraagt hij ze. 'They're inside now' zegt een agent. Jack draait zich naar ons om. 'We have to wait till they get back' zegt hij. Niall en ik knikken. Dan draait Jack zich weer om naar de agenten. 'Where is the girl how found this place?' Vraagt hij ze. 'Over there' zegt een agent, wijzend naar een ander groepje mensen. Jack wenkt ons en loopt er heen. Niall en ik lopen achter hem aan. Zodra we dichterbij komen, zie ik dat er een meisje van ongeveer twaalf jaar oud tussen staat. Ze staat een beetje te trillen en bijt op haar nagels. 'Hello, I'm Jack' zegt Jack tegen het meisje. Het meisje kijkt op en bekijkt ons alle drie. Zodra ze Niall ziet, schrikt ze. Haar ogen worden groot en er komt een brede glimlach op haar gezicht. 'Hi' zegt ze zacht. 'Hi, I'm Niall and this is Jill' zegt Niall. Hij steekt zijn hand naar het meisje uit. 'I'm Rose' zegt ze zacht. Ik zie dat ze tranen in haar ogen heeft. 'Are you the one who found this house?' Vraag ik haar. Ze knikt. 'Thank you so much for calling the police' zegt Niall. Rose kijkt hem aan en glimlacht. 'I'm happy to help' zegt ze. Ik stoot Niall aan, waardoor hij me aankijkt. "Give her a hug" vorm ik met mijn lippen. Niall knikt en draait zich weer naar Rose om. Hij bukt een beetje om tot haar lengte te komen en slaat zijn armen om haar heen. 'Thank you' hoor ik hem zeggen. Rose slaat haar armen om Niall heen. 'I love you' zegt ze zacht. De tranen rollen inmiddels over haar wangen heen. 'I love you too' zegt Niall. Het meisje begint te giechelen.
We schrikken allemaal op als we stemmen horen. Er komen meerdere agenten het huis uit lopen. Niall laat Rose los en kijkt vol spanning naar de agenten. Jack loopt naar ze toe. Niall en ik wachten gespannen af. Nadat Jack een kort gesprek met de agenten heeft gevoerd, loopt hij terug naar ons. 'She's not here...' zegt hij. Mijn ogen worden groot. 'No! She must be!' Roept Niall meteen. 'I'm sorry... There's no one in the house...' zucht Jack. Ik krijg tranen in mijn ogen en mijn mond valt open. Ze weten niet waar Lucy is... Ik draai me naar Niall om. Ik zie dat de tranen over zijn wangen rollen. 'Niall...' zeg ik zacht. Hij sluit zijn ogen. 'She must be...' herhaalt hij zacht. Ik ga vlak voor hem staan en leg mijn handen op zijn schouders. 'She's not here...' zeg ik zacht. Hij schudt zijn hoofd en veegt zijn tranen weg. 'If she's not here, then where is she?! Ryan was here, all day! If she's not with him, then...' hij wordt stil en kijkt omlaag. 'No, she's not dead Niall! Ryan would never do that!' Zeg ik. 'Maybe he would... He said he didn't love her...' zucht Niall. 'No, but he wanted to have her for himself! Why would he kill her then?' Vraag ik. Niall draait zich om naar Rose. Ze ziet er bang uit. 'I'm so sorry... I was so sure she was here... I'm so sorry Niall!' Huilt ze. Niall knielt bij haar neer. 'No, it's not your fault! You did your best, thank you' zegt hij. Hij pakt haar hand vast. 'Have you seen her?' Vraagt Jack Rose dan. 'No, but I saw him! He was here in this house...' zegt ze. Niall kijkt haar aan. 'And you are sure that this is the right house?' Vraagt hij. 'Yes! He only left it to do grocery shopping!' Zegt ze. Niall kijkt om naar Jack. 'Can I go inside and take a look myself?' Vraagt hij dan. 'Yes sure! I'll come with you' zegt Jack. 'Me too' zeg ik. Niall staat op en bedankt Rose nogmaals. We lopen achter Jack aan richting het huis. 'We're going in' zegt hij tegen de agenten die er net uit kwamen. Een van hen knikt en loopt met ons mee. Hij en Jack gaan voorop en Niall en ik lopen vlak achter ze. Het huis is netjes. Er staan plantjes en de ramen laten het zonlicht naar binnen komen. Het is zo anders dan ik had verwacht. Aan de buitenkant ziet het er heel oud en grauw uit, maar van binnen is het modern en schoon. We lopen zoekend rond. Alle deuren staan open. Het is doodstil. Het enige wat je hoort zijn onze voetstappen en onze ademhalingen.
Binnen een kwartier zijn we het hele huis doorgelopen. Niemand anders behalve wij zijn binnen. We hebben overal gezocht naar verborgen kamers of iets dergelijks, maar we hebben niks kunnen vinden... We komen weer aan in de woonkamer. Alles ziet er schoon en opgeruimd uit. Ik kijk naar Niall. Hij heeft zijn handen letterlijk in het haar. 'If she's not here, but Ryan is... and he's here all the time... Then where's Lucy? And who's taking care of her?' vraagt hij. Ik zie de tranen in zijn ogen. Dan kijken we elkaar aan. 'She must be somewhere...' zeg ik zacht. 'But not here! She's not here with me!' roept hij uit. Op dat moment verlaten de tranen zijn ogen en rollen ze over zijn wangen naar beneden. Hij balt zijn vuisten en ademt diep in en uit. 'Niall, please stay calm...' smeek ik. Zelf ben ik ook boos en verdrietig, maar als we hier beide een woedeaanval krijgen, komen we ook niet verder...
Niall kijkt boos om zich heen. Dan ziet hij een stoel en trapt daar hard tegen aan. De agent en Jack kijken geschokt op. 'Niall, calm down' zegt Jack, maar Niall luistert niet. Hij draait zich om en trapt tegen een kast aan. Het is een grote kast van 3 bij 2 meter. De kast wiebelt, maar blijft wel staan. 'Niall' zeg ik. Ik wil boos op hem worden voor zijn uitbarsting, maar ik begrijp hem. Ik begrijp precies hoe hij zich voelt. Machteloos en hulpeloos. Ik doe mijn mond open om iets tegen hem te zeggen, als ik plots heel zacht geklop hoor. Iedereen lijkt het te horen. Nialls ogen worden groot en kijkt Jack aan. 'Is that from outside?' vraagt hij. Jack schudt zijn hoofd. 'That can't be!' zegt hij. Niall draait zich met een schok naar mij om. Ook mijn ogen worden groot. Mijn mond valt open en de tranen stromen weer over mijn wangen. 'Lucy?' vraag ik dan. 'Lucy!' roept Niall uit. We zijn allemaal stil en ik krijg het warm als we weer het geklop horen. 'Lucy is that you?!' roept Niall uit. We horen geen antwoord, alleen maar geklop. 'Where is it coming from?' vraag ik. We luisteren goed en eindigen dan bij de grote kast waar Niall net tegenaan trapte. 'Help me move this' zegt de agent dan. Jack, Niall en ik helpen hem de kast te verschuiven. Tot onze grote schrik komt er een soort deur tevoorschijn. Jack gaat voor de deur staan en trapt daar een paar keer hard tegen aan. Na hard gekraak gaat de deur open. Met grote ogen, hoge spanning en een hele hoge hartslag kijken we door de deur...
JE LEEST
A Man Called Niall Horan {VOLTOOID ✔️}
Fanfiction'Laat je leven niet door één persoon veranderen!' Dat vloog Lucy vroeger altijd om de oren. Veel mensen lachen het gewoon weg, 'je leven kan niet door één persoon veranderen' lachten ze. 'Als één persoon jouw leven veranderd, dan doe je iets niet go...